مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی

مشاوران حقوقی ملکی، در واقع وکلای هستند که در زمینه قوانین حاکم بر املاک تسلط داشته و شغلشان جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی و پیگیری قانونی آن ها است. همچنین از جمله مزایایی استفاده از مشورات حقوقی ملکی، داشتن اطمینان خاطر در معاملات است. وکلای ملکی با چک کردن جز به جز مدارک و پیگیری ابهامات ایجاد شده در مورد سند و یا مالکان و خریدان، باعث می شود که محیطی امن برای معامله به وجود بیایید. بسیاری از بنگاه های معاملاتی بزرگ خود با وکلای زبده ای کار می کنند که باعث می شود، خرید و فروش و یا رهن و اجاره در این بنگاه ها رونق بیشتری داشته باشد. مشاوران حقوقی ملکی می توانند علاوه ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه ملک و راه های قانونی سرمایه گذاری در این بخش، به عنوان یک نرمال کننده قیمت در املاک نیز به حساب آیند. زیرا که اداره مسکن و املاک برای هرگونه معامله ای، با توجه به متراژ زمین و سایر شرایط آن، قیمتی مصوب کرده است. تخلف از این قوانین باعث هرج و مرج در بازار مسکن می شود. در صورتی که در سال های اخیر به جای معاملات قولنامه ای، از معاملات عادی که در آن ها یک وکیل حضور دارد استفاده می کردیم، شاید امروزه با این رکود در بازار مسکن مواجه نمی شدیم.

مشاوره حقوقی ملکی

 

مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی و زمینه های فعالیت او

معاملات یا به صورت انتقال سند صورت می گیرند و یا به صورت قولنامه ای. در معاملاتی که با انتقال سند همراه است، احتمال ضرر و زیان نیز بیشتر است. زیرا که داشتن سند به منزله قانونی بودن و داشتن حق برای هرگونه معامله ای است. ما در این میان می توان راه های بسیاری را ذکر کرد که می توان قانون را دور زده و از آن تخلف کرد. از جمله مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی، جلوگیری از بروز این تخلافت است. از جمله تخلف های رایج در زمینه املاک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فروختن خانه به چندین نفر
  2. فروختن خانه ای که ارثیه بوده و چندین مالک دارد
  3. فروش اراضی ملی
  4. فروش زمین های غصبی
  5. فروختن خانه های که مستاجر آن را اجاره و یا رهن کرده است.

تمامی موارد بالا از جمله شایع ترین موارد تخطی از قانون بوده که یک وکیل مجرب می تواند از پیش آمدن آن ها جلوگیری کند و یا در صورت نیاز از حق موکل خود دفاع کند.

علل ایجاد مشکلات ملکی و مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی

دلایل زیادی برای تخلفات ملکی وجود دارد. ولی آنجا در میان همه آن ها به چشم می خورد نداشتن آگاهی کافی از قوانین، می تواند احتمال، کلاهبرداری و ضرر کردن را افزایش دهد. از این جهت اگر شما در این زمینه بی تجربه هستید و قصد سرمایه گذاری در بخش املاک را دارید، حتما باید با یک مشاور ملکی صحبت کنید. این کار نه تنها شما را از میزان سرمایه گذاری آگاه می سازد، بلکه به شما راه های قانونی ثبت املاک و تخلفات ممکنه در این زمینه را نیز یادآور می شود. از جمله مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی، بررسی مدارک معامله است. داشتن پروانه معتبر و جعلی نبودن سند، نداشتن منع خرید و فروش و.. از جمله مواردی است که توسط وکیل مورد بررسی قرار می گیرد. از این رو اگر نمی خواهید در دادگاه ها سرگردان شوید و یا اینکه جز افراد مال باخته به حساب بیایید، بهتر از قبل از انجام هر کاری، با یک مشاوره حقوقی ملکی صحبت کنید.

در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا علاوه بر وکلای ملکی، مشاوران املاک نیز می توانند مشتریان را راهنمایی کنند؟ در جواب این سوال باید عنوان کرد که قبلا مشاوران در گذشته فقط در حکم یک واسطه برای معاملات بودند، اما امروزه با دوره های مشاوره حقوقی که برای آنها برگزار شده است، بسیاری از آنان در مورد تخلفات ملکی و راه های قانونی پیشگری از آن آگاهیی یافته اند. اما با این حال تفاوت بزرگی میان یک وکیل و یک مشاور حقوقی وجود دارد و آن نیز این است که وکیل می تواند اعادی حق کرده و ضرر و زیان موکل خود را باز پس گیرد. در صورتی که مشاوران املاک فقط می توانند در این زمینه به مشتریان هشدار دهند.

مشاوره حقوقی ملکی

 

مشاوران ملکی در کنار مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی

در گذشته تمامی کار های مربوط به ملک توسط مشاوران املاک و بنگاه ها صورت می گرفت. با گذشت سال ها و گسترش املاک و تخلفاتی که در این طمینه رخ می داد، مشاوران املاک دیگر نمی توانند آن طور که باید از حق مشتری و یا خریدار دفاع کنند. از طرفی نیز وکلای مجربی در زمینه املاک وجود نداشت، این گونه شد که نیاز به مشاوره حقوقی ملکی به کمک افراد آمده و آن ها را از به دام افتادن در تله تخطی گران محفوظ داشت. از جمله مزایایی استفاده از مشاوره حقوقی ملکی، همان گونه که از نام آن مشخص است، بررسی مدارک معامله قبل از رسمی و قانونی شدن آن است. همچنین پیگیری و معرفی شخص متخلف به دادگاه نیز از دیگر وظایف مشاوران حقوقی املاک می باشد.