رئیس بانک مرکزی از اصلاح وام خرید مسکن خبر می دهد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به این که با توجه به شرایط کنونی، تسهیلات خرید مسکن نیازمند اصلاحاتی است اذعان نمود: تصمیم داریم برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام دهیم با این امید که بتوانیم اصلاحاتی مؤثر در وام های خرید مسکن ایجاد نماییم.

همتی از مطالعات و بررسی های اولیه در خصوص اصلاح وام خرید مسکن خبر داد و افزود: باتوجه به این که در این زمینه کماکان به جمع بندی ها و نتیجه گیری کلی نرسیده ایم گزارش نهایی را به زمان دیگری موکول می کنم.

وی از نقش مهم ساختمان و مسکن خبر داد و گفت: چنانچه بتوانیم این بخش را با رونق همراه سازیم آنگاه می توان انتظار داشت دیگر قسمت ها نیز رونق و بهبود شرایط را تجربه کنند.

وی ضمن اشاره به این که با افزایش تقاضا اثراتی همچون تورم و رشد قیمت ها به چشم خواهند خورد اذعان نمود: باید مسائلی از این دست نیز مورد توجه قرار بگیرند.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: این که بتوانیم در عین ایجاد رونق مانع از تورم در این بخش شویم نیازمند بررسی های دقیق و جامعی است که در این خصوص در حال تلاشیم. همتی افزود: اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح وام خرید مسکن باید از محلی مناسب و حساب شده تأمین گردد.

وی ضمن اشاره به این که در حال حاضر وام های موجود جوابگو نیاز ها نیستند تصریح کرد: وام خرید مسکن نیازمند اصلاحات و تغییراتی است که در این خصوص تصمیماتی را اتخاذ خواهیم نمود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان صحبت هایش گفت: بر این باورم باید حرف ها را کوتاه و عمل ها را افزایش داد، در این راستا اقداماتی انجام خواهیم داد با این حال نمی خواهم چیزی بگویم که در عمل به واقعیت منجر نشود.