تغییر شرایط خرید و فروش مسکن

فروش مسکن

فروش مسکن و سایر انواع املاک و مستغلات در حال حاضر در وضعیت رکود تورمی بسر می‌برد. با افزایش شدید قیمت مسکن در ماه‌های اخیر و افزایش فاصله میان تقاضای واقعی و پائین آمدن قدرت خرید مشتریان، تعداد معاملات املاک در ماه‌های اخیر سیر نزولی داشته است.

طبق آخرین اخبار منتشر شده، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران بر اساس آمار اخذ شده از معاملات دفاتر مشاور املاک در آذر ماه سال 97، 95.5 میلیون ریال بود. متوسط قیمت فروش مسکن در آذرماه سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد نزدیک به 92 درصدی قیمتها حکایت دارد.

همچنین متوسط قیمت فروش مسکن در آذر ماه نسبت به آبان ماه حاکی از رشد 4.1 درصدی است. طبق گفته کارشناسان و مشاوران املاک بازار مسکن در حال حاضر در وضعیت نامعلومی بسر می‌برد. در این بازار فروشندگان قیمتهای بسیار گران و دور از واقعیتی اعلام نموده که ناشی از عدم اطلاع از وضعیت آینده مسکن برای آن‌ها دارد.

بدیهی است که فروشنده می‌خواهد چنانچه در آینده قیمت مسکن باز هم افزایش داشت دچار خسارت و زیان نگردد. از طرفی خریداران واقعی توانایی خرید مسکن با شرایط فعلی را ندارند. به عنوان مثال قیمت یک واحد مسکونی با متراژ 50 متر مربع با در نظر گرفتن متوسط قیمت شهر تهران حدود 450 الی 500 میلیون تومان است که قیمت بالایی برای مشتریان بشمار می‌رود.    

شرایط فروش مسکن

شرایط فروش مسکن در حال حاضر نامناسب ارزیابی می‌گردد. طبق اظهارات دفاتر مشاور املاک تعداد معاملات به شدت پائین آمده و عملا خرید و فروش مسکن صورت نمی‌پذیرد. در چنین شرایطی چنانچه خریدار واقعی برای ملکی وجود داشته باشد، خریدار تعیین کننده شرایط فروش مسکن است. با توجه به نبود پول کافی در دست خریداران چنانچه مشتری پول مورد نیاز را داشته باشد فروشنده ناچار به انطباق شرایط خود و قیمت ملک خود طبق خواسته خریدار است.

برخی فروشندگان نیز به علت آینده نامعلوم بازار مسکن جانب احتیاط را رعایت نموده و قیمتهای بالایی را پیشنهاد می‌دهند. از طرفی شرایط پرداخت و تسویه حساب نیز سخت‌تر شده است، بطوریکه فروشندگان بیش از نیمی از قیمت مسکن را در زمان نوشتن مبایعه‌نامه از خریدار طلب می‌کنند و مابقی مبلغ نیز باید طی مدت زمان کوتاهی تسویه گردد.

البته در برخی موارد استثنا که فروشنده نیاز به پول دارد ممکن است طبق درخواست خریدار شرایط را تنظیم کند. بطورکلی شرایط فروش املاک به شرایط خریداران واقعی وابسته شده است. طبق آمار موجود بالاترین متوسط قیمت خرید و فروش مسکن در شهر تهران مربوط به منطقه یک با 218.1 میلیون ریال و کمترین متوسط قیمت خرید و فروش مسکن مربوط به منطقه 18 شهرداری با 42 میلیون ریال است که نسبت به آذرماه سال 96 به ترتیب 105 و 75 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فروش مسکن از سایت ملکانا

فروش مسکن از سایت ملکانا مزایای زیادی برای شما دارد. همانطور که مشاهده می‌نمایید بازار مسکن و خرید و فروش املاک در شرایط رکود بسر می‌برد. از طرفی طبق اعلام مشاوران املاک تعداد معاملات با کاهش قابل توجهی همراه بوده و بازار راکد است. حال در این شرایط چنانچه فروشنده یا خریدار واقعی وجود داشته باشد، وجود یک مرکز تخصصی املاک مانند ملکانا می‌تواند کمک و راهنمای خوبی باشد.

واقعیت این است که قیمت‌ها و شرایط خرید و فروش مسکن مشخص نبوده و افراد دچار سردرگمی می‌شوند. برخی فروشندگان قیمت‌های پرت برای ملک خود پیشنهاد می‌دهند و شرایط پرداخت و تسویه مشکلی را در نظر می‌گیرند، همچنین خریدار واقعی که توانایی خرید مسکن با شرایط تسویه نقدی را داشه باشد کم است. در چنین شرایطی سایت تخصصی املاک ملکانا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب املاک نسبت به ارائه مشاوره برای طرفین قرارداد اعم از خریدار و فروشنده نموده و بهترین شرایط ممکن را برای معامله در نظر می‌گیرند.

مزایای فروش مسکن از سایت ملکانا

از جمله مزایای فروش مسکن از سایت ملکانا می‌توان به اطمینان خاطر طرفین قرارداد نسبت به انجام معامله با قیمت مناسب، بهره‌گیری از امکانات سایت ملکانا مانند قیمت کارشناسی ملک برای فروشندگان، دستیابی به بانک اطلاعاتی بزرگ املاک و مستغلات در تهران و سایر شهرهای ایران که مرتب بروزرسانی می‌گردد و ارائه مشاوره به فروشندگان و خریداران و کمک به انجام یک معامله منصفانه برای طرفین قرارداد می‌باشد. همچنین انواع اخبار و اطلاعات در مورد قیمت مسکن، خرید و فروش مسکن و آخرین اخبار و پیش‌بینی‌های مربوطه را می‌توان از وبلاگ ملکانا دریافت نمائید.

مرور روزانه اخبار می‌تواند به شما آگاهی کافی در مورد خرید و فروش املاک در نقش فروشنده و یا خریدار داده و راهنمای با اعتمادی برای شما خواهد بود. در نهایت فروشندگان و خریداران با توجه به تعداد زیاد املاک موجود در بانک اطلاعاتی سایت با حق انتخاب گسترده برای خریداران و فروش مسکن در کوتاهترین زمان ممکن برای فروشندگان مواجه و لذت یک معامله شیرین با ملکانا را تجربه خواهند نمود.