ویژگی‌های یک سایت املاک حرفه‌ای

با گذشت زمان و استفاده بیشتر مردم از اینترنت در حال حاضر بسیاری از خدمات به شکل آنلاین صورت می‌گیرند. مشاوره املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروزه تعداد زیادی سایت املاک به صورت آنلاین و در بستر اینترنت در حال فعالیت هستند.

اما تعدادی از این سایت‌ها توانسته‌اند با ارائه خدمات کم‌نظیر امکانات بیشتری را برای کاربران خود فراهم کنند. اگر شما فروشنده یا خریدار ملک یا یک فرد فعال در زمینه املاک مستغلات باشید استفاده از چنین سایت‌هایی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

اما چه ویژگی‌هایی سبب تفاوت یک سایت املاک معمولی با یک سایت املاک حرفه‌ای می‌شود؟ با ما همراه باشید تا با آشنا شدن با  ویژگی‌های یک سایت املاک حرفه‌ای به این سوال پاسخ دهیم.

مهمترین ویژگی سایت املاک حرفه‌ای

مهمترین ویژگی یک سایت املاک حرفه‌ای میزان تسلط آن بر حوزه کاری املاک و مستغلات است. زمانیکه شما قصد فروش ملک خود را داشته باشید باید مطمئن باشید ملک خود را به دست افرادی می‌سپارید که تجربه و تبحر کافی در کار خود را داشته باشند. یک سایت املاک حرفه‌ای باید از مشاوران و کارشناسانی استفاده کند که علاوه بر تسلط و تجربه دارای خلاقیت و وجدان کاری نیز باشند.

چنین افرادی می توانند استراتژی‌های مختلفی را پیش روی شما بگذارند و در صورتیکه نیاز به راهنمایی و کمک داشته باشید به تمام سوالات احتمالی شما پاسخ دهند. فراموش نکنید این موضوع مهمترین تفاوت سایت حرفه‌ای با سایر مراکزی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

امکانات پیشرفته و کاربردی

هر سایت املاک باید دارای امکاناتی باشد که کاربران با استفاده از آن‌ها بتوانند در سریع‌ترین زمان و به بهترین شکل اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند. در اینجا به صورت کلی به چند مورد از مهمترین امکانات و ابزار یک سایت حرفه‌ای فعال در زمینه مشاوره املاک اشاره می‌کنیم.

امکان جستجوی پیشرفته

زمانیکه شما قصد خرید یک ملک را داشته باشید احتمالاً در ذهن خود ویژگی‌هایی را بر اساس نیاز خود در نظر گرفته‌اید. به همین دلیل یکی از اولین مواردی که باید در سایت املاک به عنوان یکی از امکانات پایه قرار داشته باشد امکان جستجوی پیش رفته بر اساس نیاز شما است. علاوه بر قیمت، تعداد اتاق‌ها و تعداد طبقات موارد جزئی‌تری نیز وجود دارد که به محدود کردن حوزه جستجو کمک زیادی می‌کند.

برای مثال برای بسیاری از افراد مواردی مانند پارکینگ، آسانسور، انباری، بالکن و سن بنا جزء موارد تاثیرگذار در انتخاب ملک هستند. همچنین این جزئیات به مقایسه گزینه‌های مختلف کمک بیشتری می‌کنند. بنابراین سایت املاک حرفه‌ای باید دارای یک بخش جستجوی پیشرفته با امکاناتی از این دست باشد تا بتواند به صرفه‌جویی در وقت و زمان مشتریان کمک کند.

آگهی‌های حرفه‌ای و با اطلاعات کافی

آگهی‌های فروش ملک که در سایت‌ها قرار می‌گیرند باید اطلاعات کافی و جامعی را به مشتریان ارائه کنند. هدف اصلی از ایجاد چنین سایت‌هایی افزایش سرعت خرید و فروش ملک و پیدا کردن گزینه‌های مناسب بیشتری در کمترین زمان است. به همین دلیل آگهی‌های موجود در این سایت‌ها باید حس بازدید از مکان واقعی یک ملک را به مشتریان منتقل کند. قرار دادن عکس‌های کافی به همراه جزئیات می‌تواند به مشتریان کمک کند تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشند.

اما سایت‌های املاک حرفه‌ای پا را فراتر از این گذاشته‌اند و با استفاده از عکس‌های 360 امکان بازدید مجازی به همراه با جزئیات کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وبلاگ قوی و ارائه اطلاعات مورد نیاز به کاربران

یک سایت املاک خوب باید دارای یک بخش وبلاگ قوی باشد تا بتواند اطلاعات مورد نیاز مشتریان، فروشندگان و افراد فعال در زمینه معاملات املاک را در اختیار آن‌ها قرار دهد. اخبار به روز، نقد و بررسی کارشناسی وضعیت بازار مسکن، پیش بینی بازار مسکن در آینده و اطلاعات مربوط قیمت مسکن در مناطق مختلف مواردی هستند که باید در وبلاگ یک سایت املاک به آن‌ها پرداخته شود.

جمع‌بندی

اگر به دنبال یک سایت املاک حرفه‌ای که تمام این ویژگی‌ها را در خود جای داده باشد هستید باید گفت که املاک ملکانا بهترین گزینه برای شما است. سایت املاک ملکانا علاوه بر دارا بودن تمام ویژگی‌هایی که به آن ها اشاره کردیم، دارای بخش‌های کاربردی بیشتری نیز هست که آن را به یک سایت کامل تبدیل کرده است. بخش مجزا برای کارشناسی قیمت یکی از ایده‌های هوشمندانه سایت ملکانا است که به فروشندگان این امکان را می‌دهد که از قیمت واقعی ملک خود با خبر شوند.

از طرفی یک بخش ویژه به نام خدمات حقوقی در نظر گرفته شده است که شامل تمام اطلاعات حقوقی مورد نیاز در زمینه معاملات ملکی است. در نهایت کارشناسان حرفه‌ای و مسلط این سایت همواره در خدمت خریداران، فروشندگان و تمام افراد فعال در بخش معاملات مسکن هستند.