خرید و فروش آپارتمان در تهران و سایر شهرهای ایران

خرید آپارتمان در تهران

خرید آپارتمان در تهران و سایر شهرهای ایران را دفاتر مشاوراملاک معتبر و مدرن پیگیری نمائید. دفاتر مشاور املاک مدرن و بزرگ دیگر تنها به ارائه خدمات فروش و خرید آپارتمان و املاک در محدوده جغرافیایی خود نمی‌پردازند بلکه خرید آپارتمان و املاک در سراسر ایران و شهرهای مختلف را می‌توانید از طریق آن‌ها انجام دهید.

خرید آپارتمان در تهران با توجه به وسعت شهر و تعدد گزینه‌های موجود کار دشواری است. از طرفی جستجوی آپارتمان به روش‌های قدیمی در دفاتر مشاور املاک کاری سخت، وقت‌گیر و هزینه‌بر تلقی می‌گردد. خرید آپارتمان از طریق دفاتر مشاور املاک بزرگ و مدرن این مزیت را دارد که بایگانی بزرگ و کاملی را در اختیار شما قرار می‎دهد.

از اینرو شما امکان دسترسی به مجموعه کاملی از انواع آپارتمان در متراژهای گوناگون در مناطق مختلف تهران را دارید. جهت خرید آپارتمان در تهران می‌توانید از طریق دفاتر مشاور املاک معتبر و بزرگ به جستجو و خرید آپارتمان مورد نظر خود اقدام نمائید. در اینجا به بررسی برخی نکات مهم در خرید آپارتمان در تهران می‌پردازیم.

نکات مهم در خرید آپارتمان در تهران

نکات مهم در خرید آپارتمان در تهران شامل نکات کاربردی و حقوقی بوده که باید هنگام خرید آپارتمان مورد توجه قرار گیرد. این نکات ساده و کاربردی بوده و در صورت توجه به این نکات می توانید اطمینان داشته باشید که خرید آپارتمان در تهران در کمال دقت، آرامش و اطمینان صورت می پذیرد. نکات کاربردی در خرید آپارتمان در تهران به ویژگی‌ها و خصوصیات یک آپارتمان خوب پرداخته که حین خرید آپارتمان باید مورد توجه قرار گیرد. از طرفی نکات حقوقی در خرید آپارتمان در تهران به مسایل و مشکلات حقوقی و راه‌های جلوگیری از آن می‌پردازد. حال به تشریح این نکات به شرح ذیل می‌پردازیم.

نکات کاربردی در خرید آپارتمان در تهران

نکات کاربردی در خرید آپارتمان در تهران به موارد ذیل اشاره دارد:

1- توجه به نکات ایمنی آپارتمان و نوع و جنس مصالح ساختمان دارای اهمیت است. آپارتمان و ساختمان شما باید مجهز به تجهیزات ایمنی باشد.

2- وضعیت نور آپارتمان، تهویه و مواردی مانند پوشش کف، دیوارها، پنجره‌های دو جداره عایق‌بندی شده، در ورودی ضد سرقت، تراس، پارکینگ و انباری را مورد بررسی قرار دهید.

3- تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدها در هر طبقه، موقعیت قرارگیری در ورودی واحدها، شلوغی ساختمان، وضعیت راه پله و آسانسور از دیگر نکات مهم قابل توجه است. راه پله‌های باریک و نامناسب برای شما ایجاد مشکل خواهند نمود. همچنین ساختمان‌های شلوغ و پر رفت و آمد موجب سلب آسایش شما گردیده و معمولاً چنین آپارتمان‌هایی دارای شارژ ماهیانه زیادی هستند.

4- کنتورهای آب، برق و گاز را کنترل نمائید. کنتورهای جداگانه برای هر آپارتمان دارای مزایای زیادی است که بعد از خرید آپارتمان در تهران فواید آن را در قبوض مربوطه خواهید یافت.

5- در هنگام خرید آپارتمان در تهران به محله و منطقه مورد نظر، وضعیت امنیت و آسایش، ساکنین محله و بافت فرهنگی محله، دسترسی به بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، دسترسی به مراکز خرید، مراکز درمانی و بهداشتی، مراکز تفریحی و ورزشی، مدارس و مراکز آموزشی برای تحصیل فرزندان، دسترسی به نانوایی و … از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این گونه نکات بعد از سکونت در آپارتمان اهمیت خود را نشان می‌دهند.

6- به هزینه‌های جاری بعد از خرید آپارتمان در تهران توجه نمائید. هزینه‌های شارژ ماهیانه، هزینه رفت و آمد و هزینه‌های سکونت بعد از خرید آپارتمان را مد نظر قرار دهید. اینگونه هزینه‌ها بعد از خرید آپارتمان برای شما مهم هستند.

نکات حقوقی در خرید آپارتمان در تهران

نکات حقوقی در خرید آپارتمان در تهران دارای اهمیت بسیار زیادی است بطوریکه چنانچه ملک مورد نظر خود را پیدا نمودید که از هر نظر مناسب تشخیص داده شده و لیکن دارای مشکل و مسایل حقوقی است از خرید آن صرف نظر نمائید. موارد حقوقی مهمی که باید در حین خرید آپارتمان در تهران مورد توجه قرار گیرد شامل موارد ذیل می‌گردد:

1- آپارتمان خریداری شده باید دارای سند تفکیکی بوده و ساختمان دارای مجوز پایان کار شهرداری باشد.

2- هنگام تنظیم مبایعه‌نامه زمان دقیق انتقال سند رسمی در دفترخانه، مشخصات دفترخانه و موعد تحویل آپارتمان باید ذکر گردد.

3- وضعیت مالکیت آپارتمان و سند آن باید مشخص گردد. آپارتمان‌های وراثتی و یا سند در رهن دارای مشکلاتی هستند که باید قبل از انجام معامله خرید آپارتمان در تهران آن‌ها را در نظر گرفت.

4- هنگام تنظیم مبایعه‌نامه تمام موارد و مفاد حقوقی را تحت نظر و مشورت با وکیل حقوقی بررسی و موارد مورد ابهام و یا ذکر نشده در قرارداد را پیگیری نمائید.

در پایان متذکر می شود که توجه به نکات حقوقی و کاربردی در خرید آپارتمان در تهران دارای اهمیت زیادی است، لذا رعایت موارد فوق موجب اطمینان در خرید و احساس آرامش هنگام سکونت در آپارتمان می‌گردد.