طرح اقدام ملی رسما کلید می خورد

مدتی است اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در قالب اجرای طرح اقدام ملی، ساخت 400 هزار واحد مسکونی را آغاز نماید که اجرای این طرح در شهرک جدید اندیشه با حضور محمد اسلامی رسما استارت خورده است.

در شهرک اندیشه، 1200 واحد مسکونی احداث خواهد شد ضمن این که تعداد واحد های تجاری که در این شهرک تولید می گردد به 200 واحد خواهد رسید بنابراین در مجموع، شهرک اندیشه میزبان ساخت 1400 واحد مسکونی و تجاری خواهد بود.

وزارت راه و شهرسازی که مدت هاست از برنامه هایش برای احداث 400 هزار واحد مسکونی می گوید و اجرای طرح اقدام ملی را به عنوان یکی از مهم ترین ضرورت های این وزارت معرفی می کند، از شهرک اندیشه رسما این طرح را استارت زد و ساخت 1400 واحد مسکونی و تجاری را در شهرک اندیشه استارت زد.

بر اساس طرح اقدام ملی قرار است وزارت راه و شهرسازی روی هم رفته ساخت 400 هزار مسکن را محقق کند که از این تعداد سهم شهر های جدید 200 هزار مسکن خواهد بود ضمن این که در بافت های فرسوده و در شهر هایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر هم به ترتیب 100 هزار واحد مسکونی احداث خواهد گردید.

در مراسم کلنگ زنی ساخت واحد های مسکونی در شهرک اندیشه، مدیرعامل بانک مسکن هم حضور داشت ضمن این که معاون وزیر راه و شهرسازی استاندار استان تهران از دیگر حاضران بودند.

لازم به توضیح است که در طرح اقدام ملی، به شیوه مشارکتی ساخت واحد های مسکونی را انجام خواهند داد که این واحد ها در فاز 4 شهرک اندیشه و در محلی به مساحت 6 هزار و 144 متر احداث خواهند گردید.

تراکم ساختمانی در نظر گرفته شده برای این پروژه حداکثر 200 درصد می باشد ضمن این که ظرفیت جمعیت پذیری که برای این پروژه به ثبت رسیده معادل 3 هزار و 378 نفر اعلام شده است.