در روزهای اوج التهاب بازار مسکن هستیم/ بازارهای موازی مقصرند/ آغاز روان سازی ارائه تراکم در شهرها

وزیر راه وشهرسازی گفت: بازارهای موازی باعث التهاب بازار مسکن می شوند و در روزهای اوج التهابات بازار مسکن هستیم

محمد اسلامی در صحن علنی مجلس با تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی متشکل از 13 سازمان و شرکت است که به عنوان نقش حاکمیتی، وظایف قانونی برعهده دارد که مدیران عامل این شرکت ها و سازمان ها در جلسه امروز مجلس حضور دارند.
وی با اشاره به توسعه شبکه جاده ای، گفت: طول آزادراه های کشور، در حالی که قبل از انقلاب 76 کیلومتر بوده و امروز به 2470 کیلومتر رسیده است و طول بزرگراه های کشور از 35 کیلومتر به 18 هزار و 485 کیلومتر افزایش یافته است. همچنین طول راه های اصلی هم در حال حاضر 26 هزار و 201 کیلومتر است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پایان دولت یازدهم به طول آزادراه های کشور 500 کیلومتر و طول بزرگراه های کشور 800 کیلومتر اضافه خواهد شد.
وی افزود: همچنین طول راه های روستایی که قبل از انقلاب حدود 3000 کیلومتر بود امروز به 111 هزار کیلومتر رسیده است و با رعایت توازن و عدالت منطقه ای بنا داریم 3500 کیلومتر دیگر به طول راه های روستایی اضافه کنیم.
اسلامی با بیان اینکه سال گذشته میزان باری که در کشور جابه جا شد، 465 میلیون تن بوده است، گفت: جابه جایی بار در کشور روند رو به رشدی را طی می کند.