به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

105 متری

2 اتاق خواب

22 سال ساخت

کد: 136019

منطقه: استخر

محدوده: استخر

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن

طبقه: 1

5 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ و آجر

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: open/mdf

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
استخر
105 متری | 2 اتاق | 22سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 876208
متری توافقی
توافقی
تهرانپارس شهرک فرهنگیان
105 متری | 2 اتاق | 17سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 203865
متری توافقی
توافقی
استخر شهرک فرهنگیان
105 متری | 2 اتاق | 25سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 302829
متری توافقی
توافقی
فلکه چهارم تهرانپارس خیابان صاحب الزمان
105 متری | 2 اتاق | 18سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 340590
متری توافقی
یکی از محلات قدیمی تهران که چهره زیبایی داشته محله تاریخی استخر است که دیگر زیبایی گذشته خود را از دست داده و تنها نامی از محله باقی مانده است. با وجود آن که دیگر هیچ کدام از این خاطرات قدیمی و شیرین باقی نمانده است و تغییرات زیادی در بافت محله ایجاد شده ولی با این وجود خوشبختانه رسیدگی های زیادی به این محله می گردد. به دلیل آن که محله استخر به عنوان یکی از محلات پرتراکم تهران در حال حاضر محسوب می شود ولی با این وجود خوشبختانه با کمک مردم و رسیدگی مسئولین وضعیت محله در حالت مناسب و ایده آلی به سر می برد. محله استخر تهران در منطقه 4 شهرداری تهران قرار دارد. متاسفانه در این محله هم مانند سایر محلات تهران دارای آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک بسیار زیادی است و این وضعیت موجب نارضایتی اهالی محله گردیده است بر همین اساس توصیه می گردد که در این محلات علاوه بر توجه به مشکلات دیگر بهتر است که وضعیت دسترسی به وسایل نقلیه عمومی بهبود یابد تا بتوان راحت تر از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمود. البته میزان آلودگی هوا در شرق تهران نسبت به محلات غرب بیشتر بوده به دلیل آن که باد غالب در تهران از سمت غرب به شرق است و بیشتر آلودگی در سمت شرق تهران است. ناگفته نماند که در این محله نسبت قیمت ملک وزمین پیشرفت نموده است ولی میزان این نوع پیشرفت در مقایسه با سایر محلات شمال شهر کمتر بوده و ارزانتر می باشد.
محله استخر
محله استخر با وجود آن که محله ای تاریخی و قدیمی تهران است ولی در وضعیت مناسبی به سرنمی برد ولی با این وجود باید گفت که همچنان نیاکان و پدر بزرگ و مادر بزرگ هایمان زندگی در این محلات را به زندگی کردن در بخش های مدرن و شمال شهر تهران ترجیح داده و علاقه ای به ترک محله استخر تهران ندارند. متاسفانه با وجود آن که محله استخر تهران جزء محلات قدیمی و تاریخی به حساب می آید اطلاعات تاریخی زیادی درباره محله ذکر نشده است و تنها مشکلات محله را ذکر کرده اند. تنها اطلاعات تاریخی این محله توجه به محدوده آن است که گفته می شود که بخش هایی از این محله جزء محدوده خاک سفید شناخته شده و به دلیل آن که در این محله سازمان گوشت وجود داشت آن را به نام محله سازمان گوشت نامیدند. محدوده دیگری از این محله به دلیل استقرار استخر وزارت دارایی به نام محله استخر نامیدند و همچنان اهالی محله از قدیم الایام به این محله، محله استخر می گویند. در گذشته با ساخت برج های بلند فرهنگیان در تقاطع بلوار استخر و بلوار استقلال چهره محله تغییرات بسیاری نمود ولی بعد از ایجاد دانشگاه آزاد تهران شمال و رفت و آمد دانشجویان بیشتر محله تغییراتی در جهت تغییرات فرهنگی نمود.
می توان گفت که این محلات تهران از لحاظ اعتقادات بیشتر متدین بوده و به همین دلیل در بیشتر محلات می توان به مساجد و تکایای زیادی مشاهده نمایید ولی با این وجود افراد جوان محله خیلی به این مسائل مذهبی اعتقاد نداشته و تمایل به مدرن و صنعتی شدن بیشتر در آن ها دیده می شود
از سمت شمال به اتوبان شهید بابایی، از سمت شرق به محله کوی دانشگاه و تصفیه خانه های سوم و چهارم و محله حکیمیه، از سمت جنوب به بلوار بهار و بزرگراه شهید زین الدین و از سمت غرب به خیابان استخر و بزرگراه باقری محدود می گردد.
ندارد
خوشبختانه در طول چند سال اخیر در بیشتر بزرگراه های شهر تهران ایستگاه های اتوبوسی ایجاد شده که می توان توسط آن ها به سایر خطوط اتوبوس ها دسترسی داشته باشید. در محله استخر هم بدین گونه است و در بزرگراه های اطراف ایستگاه های متعددی وجود دارد این موضوع برای خطوط تاکسیرانی هم صدق می نماید که از درون محله به بیشتر نقاط تهران ایستگاه های تاکسی وجود دارد
اهالی محله برای تامین سوخت مورد نیاز اتومبیل هایشان باید به محلات اطراف مراجعه نمایند. از جمله پمپ بنزین های اطراف شامل جایگاه سوخت شهید رسولی، جایگاه سوخت پروین و جایگاه سوخت حکیمیه می باشد.
در محله استخر به عنوان یکی از نقاط شرقی تهران دسترسی به مترو بسیار مهم است ولی متاسفانه در این محله هیچ گونه ایستگاه مترویی وجود ندارد ولی در محله تهرانپارس ایستگاه مترو ایجاد شده است که می توان توسط تاکسی و اتوبوس به این ایستگاه دسترسی پیدا نمایید.
در بیشتر محلات تهران در هر کوچه و خیابانی می توان چندین مرکز خرید و مغازه برای رفع احتیاج روزانه پیدا نمود ولی یکی از بخش های اساسی وجود پاساژ و مراکز خرید بزرگ می باشد که کمک بزرگی به اهالی محله می نماید. در محله استخر تهران دو مرکز خرید به نام های مرکز خرید ولیعصر و مرکز خرید سپه شهر وجود دارد که مرکز خرید سپه شهر دارای پارکینگ هم می باشد. همچنین در محله حکیمیه که در بخش شرقی محله استخر است مرکز خرید الیزه را می توان مشاهده نمود. بوستان ها و مراکز ورزشی و تفریحی محله استخر تهران در محله استخر خوشبختانه چندین بوستان بزرگ وجود دارد همچنین در بخش شمالی محله بوستان لویزان هم به سرانه فضای سبز محله کمک می نماید. از جمله بوستان های مهم می توان به پارک پلیس، بوستان سپه شهر و بوستان خواجه نصیر الدین طوسی اشاره نمود. در محله استخر تهران هم چندین مجموعه ورزشی و باشگاه برای نوجوانان و جوانان محل ایجاد شده است.