به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

126 متری

3 اتاق خواب

نوساز

کد: 155130

منطقه: ارم

محدوده: کوی ارم بهار شمالی

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | پکیج

طبقه: 2

6 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
بلوار فردوس خیابان بهار شمالی
137 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 481373
متری توافقی
توافقی
بلوار فردوس غرب خیابان بهار شمالی
120 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 731702
متری توافقی
توافقی
بلوار فردوس غرب بهار شمالی
133 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 374153
متری توافقی
توافقی
شهر زیبا خیابان آلاله شرقی
120 متری | 2 اتاق | 2سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 701035
متری توافقی
همانطور که می دانید در گذشته محدوده تهران بسیار بزرگ و عریض نبوده و تنها بخش کوچکی از تهران را شامل می شده است. در زمان پهلوی با توجه به قوانین وضع شده و با توجه به قانون شهرداری ها محدوده تهران افزایش یافته است ولی سرعت ساخت و ساز در برخی محلات مانند غرب تهران بسیار کند و آهسته بوده به نحوی که بعد از پیروزی اقلاب اسلامی با توجه به ارزان شدن زمین پیشرفت چشمگیری در محلات غرب تهران ایجاد می شود. یکی از این محلات محله ارم تهران است که در حال حاضر جزء شهرداری منطقه 5 تهران به حساب میآید. منطقه 5 تهران از رشته کوه البرز شروع می شود و تا اتوبان لشگری ادامه پیدا می کند. یکی از مهمترین خیابان های این منطقه بلوار فردوس غرب بوده که محله ارم هم دقیقا در همین بلوار واقع شده است. در واقع محله ارم یکی از محلات غربی منطقه 5 تهران به حساب می آید. نکته جالب این محله عبور بلوار فردوس غرب از وسط محله است که مانند محله سازمان برنامه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می گردد. در واقع محله ارم به دو بخش ارم شمالی و ارم جنوبی تقسیم میشود. از جمله معضلات این محله را می توان به وجود آلودگی صوتی ناشی از بزرگراه باکری، بزرگراه علامه جعفری و اتوبان تهران - کرج نام برد و همچنین علاوه بر اتوبان های ذکر شده خود شهربازی ارم و مرکز خرید هایپر استار در محله ارم سبب ایجاد آلودگی صوتی و ترافیک می گردد، همچنین یکی دیگر از مشکلات محله آلودگی هوای محله است ولی خوشبختانه به دلیل آن که باد غالب از سمت غرب به شرق است بیشتر آلودگی ها از این محله به سمت شرق تهران می رود.
محله ارم
پارک ارم که هم اکنون در یکی ازمحلات تهران به نام محله ارم قرار دارد در گذشته به نام پارک خرم معروف بوده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نام این پارک هم مانند بسیاری از خیابان های تهران تغییر کرده و به نام پارک ارم معروف می گردد. در سال های قبل از انقلاب اسلامی در این محله ساخت و ساز با توجه به محدوده طرح 25 ساله تهران کمتر بوده ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخت و ساز بیشتر شده و قیمت مصالح و زمین بسیار ارزان و حتی مفت می گردد به همین دلیل در این محله ساخت و ساز رواج می یابد و با توجه به ساخت و سازهای انجام شده شهرک اندیشه جنوبی شکل میگیرد. در واقع در ضلع جنوبی این محله هیچ گونه ساخت و سازی صورت نگرفته بود ولی از سال 1362 کم کم چندین خانه ویلایی ساخته شد و همین امر سبب شکل گیری و ایجاد محله ارم گردید. البته باید به این نکته اشاره نمود که در سال های اولیه این محدوده فاقد آب و برق بوده است وآب مورد نیاز را از طریق آب قنات تامین می کردند. اسم معروفترین قنات این محدوده قنات فرمان فرما بوده که از رودخانه کن شروع می شده و و با عبور از غرب به شرق محله ارم تا خیابان کارون و آسیاب فرمان فرما ادامه داشت. توسط قدرت آب این قنات گندم ها آسیاب شده و به آرد تبدیل می شدند. در این قنات هر خانواده ای سهمیهای داشته و فردی به نام آقای ایرانفر مسئولیت توزیع آب قنات را برعهده داشت. بهتر است بدانید که این محله در گذشته به نام های محله گل ها و محله بهار معروف بوده ولی بعدها شهرداری تهران نام این محله را در نقشه به نام محله ارم ثبت می نماید. از جمله دلایل نام گذاری این محله به ارم به خاطر وجود پارک ارم در نزدیکی محله بوده است.
دسترسی های این محله از سمت غرب به بلوار شیشه مینا، از شمال به بزرگراه علامه جعفری، از شرق به بزرگراه باکری و از جنوب به آزاد راه تهران کرج منتهی می گردد.
خوشبختانه این محله نه توسط طرح ترافیک و نه طرح زوج و فرد محدودیتی را شامل نمی شود، بنابراین امکان تردد خودروی شخصی در تمام ساعات و ایام هفته، در آن امکان پذیر است.
خوشبختانه در نزدیکی بخش جنوبی محله ارم ترمینال اتوبوسرانی شقایق وجود دارد که کمک بزرگی در حمل و نقل عمومی این ناحیه کرده است. همچنین علاوه بر اتوبوس تاکسی هایی در نظر گرفته شده است که به وسیله آن ها می توانید به میدان ها و ترمینال های اصلی و بزرگ شهر دسترسی پیدا نمایید.
متاسفانه در خود محله ارم هیچ گونه پمپ بنزینی وجود ندارد ولی در نزدیکی این محله می توان پمپ بنزین ورزشگاه آزادی، جایگاه گاز طبیعی ورزشگاه آزادی و پمپ بنزین آیت الله کاشانی مراجعه نمایید.
در نزدیکی محله ارم ایستگاه مترو ارم سبز و همچنین ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی سبب شده است که بتوانید به دو خط مترو شماره 4 و 5 دسترسی پیدا کرد. برای رسیدن به این دو خط مترو می توانید توسط تاکسی و حتی پیاده خودتان را به هر دو خط برسانید.
مراکز خرید محله ارم تهران محله ارم از نظر مرکز خرید به عنوان یکی از بهترین محلات تهران شناخته شده است که با جای دادن مرکز خرید بزرگ هایپر استار در دل خود توجه بیشتر مردم تهران را به خود جلب می نماید. تا قبل از احداث مر کز خرید پالادیوم، مرکز خرید مگامال و... مرکز خرید هایپر استار به عنوان تنها فروشگاه بزرگ شناخته شده بود و توجه هر فردی را چه ازجنوب، چه از شرق و چه از شمال تهران به سمت خود جلب می نمود. در حال حاضر مرکز خرید هایپر استار با جای دادن فروشگاه های بزرگ مارک دار و برند، رستوان، کافی شاپ، هایپر مارکت و... محیطی مناسبی برای خرید به حساب می آید. البته در بخشهای دیگر محله بیشتر سوپر مارکت بیشتری نسبت به سایر فروشگاه های به چشم می آید. بوستانها، مراکز گردشی و تفریحی در خود محله ارم خوشبختانه به دلیل وجود پارک ارم سرانه فضای سبز مطلوبی وجود دارد و همچنین علاوه بر پاک ارم بوستان بزرگ الهام هم به فضای سبز محله کمک شایانی کرده است. در این محله علاوه بر سرای محله که به عنوان فضایی خوب و مناسب برای سرگرم کردن کودکان به حساب میآید پارک ارم هم با در نظر گرفتن بخش هایی نظیر لونا 1و2، قلعه سحر آمیز، سیرک بین المللی آفتاب، دریاچه پارک ارم و باغ وحش پارک ارم هم برای سرگرمی و تفریح فرزندانتان بسیار مناسب است. در محله ارم مجموعه ورزشی ناصر حجازی مربوط به باشگاه استقلال قرار داد و البته باید به وجود ورزشگاه آزادی هم در نزدیکی محله ارم اشاره کرد که می توان علاوه بر تماشای فوتبال ورزش های دیگری را مشاهده نمایید.