به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

230 متری

3 اتاق خواب

نوساز

کد: 169920

منطقه: ازگل

محدوده: ازگل خیابان توانبخشی

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | استخر | جکوزی | لابی | نگهبان | فن کوئل

طبقه: 7

11 طبقه - 4 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
ازگل خیابان توانبخشی
230 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 325950
متری توافقی
توافقی
ازگل خیابان توانبخشی
230 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 743815
متری توافقی
همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد محلات جنوب شهر تهران و همچنین محلات شمال شهر تهران از محلات قدیمی تهران محسوب می شود و همین امر سبب شده است که این مناطق بیشتر مورد توجه مردم قرار بگیرد. به دلیل آن که آب و هوای محلات شمال شهر تهران بسیار مطبوع و کوهستانی است و کمتر کسی تمایل دارد که این آب و هوا را ول کرده و به بخش های آلوده مرکز و جنوب شهر برود به همین دلیل قیمت اراضی در این محلات بیشتر و گرانتر از سایر نقاط تهران است. این افزایش قیمت بیشتر در مناطق 1، 3 و 6 و بخصوص یکی از محلات قدیمی شمال تهران محله ازگل اتفاق می افتد. محله ازگل تهران که در شهرداری منطقه 1 تهران قرار دارد از جمله محلات شمال شهر تهران محسوب می گردد. در این محله به دلیل آن که دارای باغ های زیادی از قدیم الایام بوده به همین خاطر نسبت به محلات دیگر تهران دارای آب و هوای سردتری می باشد. البته ناگفته نماند در بیشتر این محلات باغ هایی زیبا با درختانی بلند وجود داشته است ولی در این محله به دلیل آن که هنوز هم در برخی از خیابان ها می توان نشانه‌ هایی از باغ های قدیمی مشاهده نمود به همین دلیل این محله هنوز هم تا حدودی بافت سنتی خود را حفظ نموده است. همانطور که از خوبی های محله ازگل تعریف هایی شنیدید ولی بهتر است که درباره مشکلات این محله هم حرفایی زده شود. با وجود آن که برای این محله دسترسی به حمل و نقل عمومی ایجاد شده است ولی با این وجود میزان حمل و نقل عمومی کمتر می باشد، در این محله همانطور که گفته شد برخی از باغ ها همچنان پابرجا بوده و برخی دیگر تخریب شده و تبدیل به ساختمان هایی بلند شده‌اند و به همین دلیل یکی از معضلات این محله را می توان همین ساختمان های بلند با کوچه های تنگ و باریک نام برد . به دلیل آن که در گذشته محله ازگل روستا و ده بوده است بیشتر در آن زمین کشاورزی و باغ بوده به همین دلیل دارای کوچه های تنگ و باریکی می باشد. همین ساخت و سازها با توجه به عرض کوچه ها و معابر نه تنها به نفع مالکین نبوده بلکه در صورت بروز حادثه ای ناگوار امدادرسانی بسیار سخت می باشد. همانطور که می دانید بخش شمالی تهران بر روی گسل شمال شرق تهران قرار دارد بنابراین به جای توجه به مدرن بودن ساختمان و ظاهر آن بهتر است به اصول ایمنی ساختمان سازی توجه نمایید.
محله ازگل
محله ازگل یکی از محلات تاریخی تهران شناخته می شود و شواهد تاریخی درباره این محله موجود می باشد. در گذشته در محله ازگل سه طایفه بزرگ به نام های طلوعی، رنجبریان و ازگلی وجود داشته است که احتمال می رود به عنوان مهاجر به این روستا آمده‌اند. همانطور که گفته شد در گذشته در محله ازگل باغ های زیادی وجود داشته است و به همین دلیل افراد بسیاری به کارهای باغبانی و کشاورزی مشغول بودند و همه این عوامل دست به دست هم داده و سبب ایجاد تغییر و تحول در منطقه ازگل تهران شده است. برخی ها عقیده دارند نام محله ازگل از بزرگترین طایفه به نام ازگلی گرفته شده است ولی برخی دیگر عقیده دارند که در این محله در گذشته درختان گل زیادی وجود داشته به همین دلیل به نام ازگل نامیدند. بنا به شواهد تاریخی می توان گفت که در محله ازگل از کوچه طلوعی تا میدان ازگل زمین های کشاورزی گندم بوده است و می توان گفت که اکثر زمین ها به صورت زمین زراعی بوده و بیشتر باغ هایی که در آن زمان وجود داشت همچنان پابرجا می باشد. هم اکنون بیشتر این اراضی کشاورزی به منازل مسکونی تبدیل شده است. در گذشته یک قناتی از بالای محله ازگل و از سمت کوه ها سرازیر می شده و در استخری که هم اکنون در پارک ازگل است وارد می شود. همچنین در گذشته یک حمام درون محله وجود داشته است که هنوز هم می توان آثاری از آن را پیدا نمود ولی متاسفانه این حمام در حال تخریب می باشد
در گذشته وسعت محله ازگل بسیار زیاد بوده است و شامل دسترسی هایی زیر می شود: از سمت شمال به کوه های البرز و از سمت جنوب به تپه های گزو و از سمت شرق به بیابانک می رسیده است ولی هم اکنون این محدوده بسیار کوچک شده و در بین چند بزرگراه و اتوبان محصور گردیده است. با وجود آن که محلات شمال شهر تهران دارای قیمت ملک بالایی است ولی باید بدانید که محله ازگل نسبت به سایر محلات شمال شهر تهران نسبتا ارزان‌تر بوده و همچنین اکثر ساکنان محله دارای وضع مالی متوسط رو به بالا می باشند.
از سمت شمال به بزرگراه ارتش و شهرک محلاتی، از سمت غرب به بزرگراه امام علی و محله اقدسیه، از سمت جنوب به اتوبان شهید بابایی و لویزان و از سمت شرق به باشگاه تیراندازی مهام و جاده لشکرک محدود می شود.
در محله ازگل تهران چندین ایستگاه تاکسی و اتوبوس در بزرگراه های ارتش، امام علی و بابایی وجود دارد و همچنین از خود میدان ازگل و دیگر بخش های مهم ازگل ایستگاه تاکسی تعبیه گردیده است. نا گفته نماند که برخی از این اتوبوس و تاکسی ها به میدان تجریش می روند و از آن جا می توان به بیشتر محلات تهران دسترسی پیدا نمود.
در نزدیکی محله ازگل تهران دو پمپ بنزین به نام های پمپ بنزین شهید رسولی و پمپ بنزین شهرک شهید محلاتی وجود دارد.
در بخش شمال محله ازگل هم ایستگاه مترو قائم در خط سه مترو تهران دسترسی عالی را برای اهالی محله ایفا می نماید.
در تمامی محلات یکی از نیازهای اصلی وجود مغازه و فروشگاه هایی است تا اهالی محله بتوانند از آن ها خرید نمایند. در واقع باید گفت که علاوه بر مغازه وجود مرکز خرید هم به عنوان یک حسن شناخته شده است و به دنبال ایجاد یک مرکز خرید افراد بسیاری به آن مراکز مراجعه می نمایند و به همین دلیل است که بعد از آن چندین مرکز خرید ایجاد می شود. در محله ازگل تهران هم یک مرکز خرید به نام مجتمع تجاری الماس ایران قرار دارد. از جمله دیگر مراکز خرید می توان به شهروند و میدان میوه و تره‌‌بار هم اشاره نمود. بوستان ها و مراکز گردشی و ورزشی خوشبختانه همانطور که گفته شد در محله ازگل تهران باغ های فراوانی وجود دارد که وجود این باغ ها کمک شایانی به فضای سبز محله کرده است ولی متاسفانه این باغ ها خصوصی بوده و ورود برای عموم آزاد نمی باشد ولی با این وجود چندین بوستان هم در سطح محله وجود دارد. در این محله مراکز ورزشی تنها یک مورد است که آن هم مجموعه فرهنگی شهید قرنی می باشد. در اطراف محله می توان چندین مجموعه ورزشی و زمین چمن برای فوتبال پیدا نمود.