به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

76 متری

2 اتاق خواب

2 سال ساخت

کد: 172163

منطقه: شهرک شریعتی

محدوده: شهرک شریعتی خیابان مهران

آسانسور | بالکن | کولر | پکیج

طبقه: 3

7 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
خانی آبادنو شهرک شریعتی
80 متری | 2 اتاق | 2سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 755713
متری توافقی
توافقی
شهرک شریعتی خیابان رزاق چراغی
75 متری | 2 اتاق | 2سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 438649
متری توافقی
توافقی
شهرک شریعتی خیابان ماهان
68 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 812455
متری توافقی
توافقی
شهرک شریعتی ماهان
70 متری | 1 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 294736
متری توافقی
شهرک شریعتی واقع در جنوب تهران و منطقهء نوزده آن می باشد. از جمله محله های نزدیک به آن که فاصلهء چندانی با یکدیگر ندارند می توان محلهء چهارصد دستگاه و اسفندیاری و نعمت آباد و صالح آباد را نام برد.
محله شهرک شریعتی
به گفتهء سایت شهرداری تهران این شهرک که حدود سی و پنج سال از شکل گیری آن می گذرد قبل از انقلاب زمین کشاورزی بوده که مالک آن آقای مجید نوخواسته بوده است و کشاورزان محله به عنوان رعیت بر روی زمین های ایشان کشاورزی می کردند، بیشهء ساکنین این مکان، زراعت بوده است. همزمان با انقلاب شخصی به نام آقای اسفندیاری اقدام به تکه بندی زمینها کرده و هر کدام از تکه ها را به همراه سند مالکیت به فروش می رساند، در راستای این اقدامات شهرداری نیز دست به کار شده و اقدام به ساخت ساز و نوسازی به صورتی قانونی می کند. به این ترتیب است که شهرک شریعتی با کوچه بندی و اختصاص جاده به نحوی بافت شهری به خود می گیرد.
بر طبق آمارها با توجه به پیش آمدن پدیدهء مهاجرت برون شهری به موجب دست یابی به شغل و زندگی با سطح بالاتر با توجه به میانگین مناسب قیمت مسکن این محله درواقع شهرک شریعتی مقصد بسیاری از مهاجران روستایی به شهر تهران بوده است و طبق آمارهای بدست آمده بیشتر ساکنین که در واقع جمعیت غالب ساکنین را تشکیل می دهند، آذری زبان هستند. همچنین گفته می شود که در اوایل دوران شکل گیری محله درصد اندکی از کردهای کردستان نیز در این محله اقامت داشته اند. از دیگر انواع ساکنین محله می توان به افغانهای مهاجر اشاره کرد که حضور آنها در این محله از سال های هزار و سیصد شصت یک آغاز شده است. گفته می شود به دلیل نزدیکی این محله به میدان میوه و تره، شغل اکثر ساکنین این محله را میوه فروشی تشکیل می دهد که درواقع همان گردانندگان بازار میوه و تره بار می باشند و البته به دلیل بازار خوب کاری در این زمینه این محله مهاجرانی را از شهرهایی مانند ایلام و سنندج و کرمانشاه نیز به خود جذب کرده است. طبق آمارهای نشان داده شده از لحاظ اقتصادی ساکنین محله جزء اقشار پایین هستند که البته با توجه به پیدا کردن بازار کاری خوب وضعیت اقتصادی آن ها ارتقاء یافته و در حال حاضر جزء اقشار متوسط جامعه به حساب می آیند. با توجه به منابع موثق شغل نود و پنج درصد از اهالی شهرک شریعتی فروشندگی و پنج درصد هم به زراعت و کشاورزی مشغول هستند.
قسمت جنوبی شهرک شریعتی قسمتی از اتوبان آزادگان می باشد که در واقع از نقطهء تلاقی با بزرگراه تندگویان و آزادگان شروع و به ایستگاه پمپ بنزین میدان میوه و تره بار ختم می شود. قسمت غربی آن از پمپ بنزین میدان میوه و تره بار شروع و بلوارهای لاله و گلها و شقایق را پشت سر گذاشته و در نقطهء تلاقی بلوار مطهری و بلوار شکوفه به اتمام می رسد. قسمت شمالی آن از نقطهء تلاقی بلوار مطهری و بلوار شکوفه شروع و قسمتی از خیابان ماهان در واقع تا نقطهء تلاقی خیابان ماهان و خیابان ابوریحان و در ادامه خیابان ابوریحان تا تلاقی با خیابان صمدی را در بر می گیرد. ضلع شرقی شهرک شریعتی از محل تلاقی خیابان ابوریحان و خیابان صمدی شروع و تا بلوار شقایق ادامه دارد و بعد از آن بلوار لاله را تا انتها در بر می گیرد همچنین قسمتی از بزرگراه تندگویان را که درواقع از انتهای بلوار لاله تا محل تلاقی آن با بزرگراه آزادگان است قسمتی از اراضی محدود به شهرک شریعتی به حساب می آید.
هیچ محدودیت ترافیکی و زوج و فردی برای تردد در شهرک شریعتی لحاظ نشده است، بنابراین عبور و مرور در آن و حتی در محله های اطراف آن در تمامی روزها و ساعات هفته مجاز می باشد.
از جمله ایستگاه های اتوبوس موجود در شهرک شریعتی که دسترسی به نقاط مختلف آن را آسان می کند، عبارتند از: ایستگاه اتوبوس ماهان واقع در قسمتهای جنوبی شهرک شریعتی، ایستگاه اتوبوس مسجد چهارده معصوم، ایستگاه اتوبوس خیابان دهم فروردین واقع در مرکز شهرک شریعتی. پایانهء اتوبوس رانی شهید سروری در شمال شهرک شریعتی قرار دارد و فاصلهء چندانی با این شهرک نداشته و به دسترسی بهتر به این شهرک کمک شایان ذکری می کند. از جمله خطوط تاکسی رانی در دسترس هم می توان به این موارد اشاره کرد: ابتدای بلوار شقایق – انتهای بلوار شقایق، میدان ابوذر – عبدل آباد
به دلیل در بر گیری میدان میوه و تره بار و عبور مرور وسایل نقلیه باربری و نیاز به سوختگیری جایگاه های سوختگیری بسیار زیادی در اطراف شهرک قرار دارند تا هم نیاز وسایل نقلیه باربری رفع و رجوع شود و هم ساکنین محل زمان زیادی را صرف ایستادن در صف انتظار جایگاه های سوختگیری نکنند به همین ترتیب این جایگاه ها عبارتند از: جایگاه سوخت طبیعی CNG شقایق واقع در بلوار شقایق و ضلع شمال غربی شهرک شریعتی، پمپ بنزین موجود در قسمت جنوبی شهرک شریعتی که در ضلع جنوب غربی قرار دارد که به سمت اتوبان آزادگان تمایل دارد، دو جایگاه سوخت گیری دیگر هم در شمال شهرک شریعتی و در پارک کاظمی و نزدیک به پایانهء اتوبوس رانی شهید سروری و ایستگاه مترو عبدل آباد وجود دارند که یکی از آنها در ضلع شرقی پارک و دیگری در ضلع جنوبی آن قرار دارد.
دو ایستگاه مترو در دسترس که هر دو در شمال شهرک شریعتی می باشند و امکان دسترسی به آن را آسان می کنند عبارتند از: ایستگاه مترو شهرک شریعتی و ایستگاه مترو عبدل آباد که هر دو در خط قائم – آزادگان قرار دارند.
سرای محله شریعتی جنوبی که در این شهرک بنا شده است، با در اختیار گذاشتن امکاناتی از قبیل سالن های ورزشی ایروبیک، ژیمناستیک، و انواع کلاس های آموزشی در راستای توانمند سازی ساکنین و ایجاد شغل از قبیل: خیاطی، قالی بافی، نقاشی، طراحی کامپیوتری، زبان( جاهد و جویا)، خوشنویسی، طراحی، سالن آمفی تئاتر، خانه اسباب بازی و پیش دبستانی نقش مهمی در ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی و حتی در آینده اقتصادی ساکنین شهرک شریعتی گذاشته است. این سرای محله شامل امکانات رایگانی از قبیل: مشاوره گروهی، شاهنامه خوانی، مامایی، تغذیه، تست قند خون و فشار خون، اندازه گیری قد و وزن، آموزش وبلاگ نویسی، آموزش رباتیک، طراحی و گرافیک نیز می باشد. فروشگاه‌ها و مراکز خرید شهرک شریعتی از نزدیکترین فروشگاهها جهت تهیه مایحتاج روزانه با قیمت به صرفه که مرکز کالا با تنوع بالا باشد و به خریدار قدرت انتخاب بدهد، فروشگاه شهروند است که در میدان بهمن به سمت خانی آباد و در خیابان مینا واقع شده است. انواع دسته بندی کالا در فروشگاه شهروند شامل این موارد است: مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، نظافت و شستشو، سلامت، لوازم خانگی، الکترونیک و دیجیتال و ابزار و ملزومات. میدان مرکزی میوه و تره بار هم بخش جنوبی شهرک شریعتی را به خود اختصاص داده است که همه روزه میوه و سبزیجات ارگانیک را به خریداران ارائه می دهد. عبدل آباد هم قسمتی از جنوب شرقی این شهرک را در برگرفته و بورس انواع پارچه و پرده عبدل آباد هم در شمال شهرک شریعتی و نزدیک به ایستگاه مترو شهرک شریعتی می باشد که از همهء جای شهر مشتریان خود را به عنوان مرکزی ترین مکان فروش و ارائهء بهترین نوع پارچه و پرده جذب می کند.