به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

87 متری

2 اتاق خواب

نوساز

کد: 174633

منطقه: سازمان برنامه

محدوده: سازمان برنامه شمالی کوچه دوم مرکزی

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | پکیج

طبقه: 1

5 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: هایگلس

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
جنت اباد جنوبی خیابان لاله غربی
86 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 998406
متری توافقی
توافقی
شهر زیبا
86 متری | 2 اتاق | 5سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 840911
متری توافقی
توافقی
شهرزیبا
80 متری | 2 اتاق | 5سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 944970
متری توافقی
توافقی
پونک پیامبر مرکزی خیابان هجرت
80 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 691574
متری توافقی
در گذشته و در زمان قاجار و پهلوی گسترش و توسعه تهران مانند امروزه نبوده است بلکه تنها بخش هایی که درون حصار بوده اند شامل شهر تهران محسوب می شدند ولی در حال حاضر با گسترش و توسعه تهران محلات جدیدی ایجاد شده به طوری که در حال حاضر تهران دارای 22 منطقه است. این محلات جدید دیگر مشکلات محلات تهران در قدیم را نداشته بلکه خیابان کشی های اصولی سبب شده است که بیشتر مردم تمایل به زندگی در این محلات را داشته باشند. محله سازمان برنامه هم دقیقا جزء محلات جدید تهران محسوب می گردد و دارای نقاط مثبت و پتانسیل های خوبی برای زندگی در غرب تهران است. این محله درست در قلب منطقه 5 واقع شده و به عنوان یکی از بهترین محلات تهران محسوب می‌شود. بطور کلی محله سازمان برنامه از 2 محله سازمان برنامه شمالی و سازمان برنامه جنوبی تشکیل شده که توسط بلوار فردوس این دو محله از هم جدا شده است. البته خود محله سازمان برنامه شمالی هم به دو بخش تقسیم می‌گردد که این دو بخش توسط اتوبان علامه جعفری از هم جدا شده است. در مورد هر دو محله می توان به دسترسی های عالی و مناسب آن اشاره نمود.
محله سازمان برنامه
شاید با شنیدن اسم سازمان برنامه به فکر ارگان دولتی سازمان برنامه بودجه می‌افتید. در واقع باید گفت که در قدیم تمامی زمین های این محله در اختیار فردی به نام اعتماد بوده و ارگان دولتی سازمان برنامه بودجه تمامی این زمین ها را از اعتماد خریداری نموده است. در سال 1332 در محدوده دویست دستگاه تفکیک اراضی انجام شد و در سال 1342 خاتمه یافت. یکی از نکات جالب این منازل این است که به صورت پیش ساخته بوده و خودم مردم مجبور شدند که برای منازلشان پنجره بسازند. در محدوده سازمان برنامه شمالی ساخت و سازهای اندکی تا قبل از انقلاب اسلامی انجام شد ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل ارزانی زمین و خوب بودن آب و هوای محله ساخت و سازها رشد و پیشرفت بیشتری گرفت و همین امر سبب سرریز جمعیت و مهاجرت افراد بیشتری گردید. در واقع باید گفت که بیشتر افرادی که در محله سازمان برنامه شمالی ساکن بودند کارمندان دولتی به خصوص کارمندان سازمان برنامه بودجه بودند ولی هم اکنون دیگر این منازل و زمین های فروخته شده تبدیل به ساختمان‌هایی مدرن و جدید گردیده و مردم عادی در آن ها ساکن هستند. دو اتفاق مهمی که سبب رشد و پیشرفت چشم گیر محله سازمان برنامه گردید شامل موارد زیر می‌گردد: 1.آسفالت بلوار آیت الله کاشانی که تا قبل از سال 1355 به صورت خاکی بوده است. 2. پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا میزان ساخت و ساز در محله افزایش یابد و همین امر سبب افزایش جمعیت این محله گردید.
دسترسی های محله سازمان برنامه شمالی از شمال به بلوار آیت الله کاشانی، از جنوب به اتوبان علامه جعفری و بلوار فردوس، از شرق به بلوار شقایق و بزرگراه ستاری و از غرب به بزرگراه باکری منتهی می‌شود. دسترسی های محله سازمان برنامه جنوبی به مشخصات زیر است. از شمال به بلوار فردوس غربی، از جنوب به آزاد راه تهران-کرج، از غرب به بزرگراه باکری و از شرق به بلوار شقایق و بزرگراه ستاری منتهی می‌گردد.
خوشبختانه محله سازمان برنامه جزء آن دسته از محلات تهران است که دارای اتوبوس و تاکسی های زیادی به سراسر نقاط تهران است. همانطور که گفته شد می توانید توسط تاکسی و اتوبوس ‌های مترو ارم سبز و صادقیه خود را به نقطه ای از شهر تهران برسانید. همچنین اتوبوسی از مترو ارم سبز تا پونک ایجاد گردیده که از نزدیکی محله سازمان برنامه عبور می‌نماید.
همانطور که می دانید پمپ بنزین به عنوان یکی از مهمترین ارکان، بهتر است که در هر محله ای وجود داشته باشد، ولی متاسفانه در محله سازمان برنامه پمپ بنزینی تعبیه نشده است. بنابراین می ‌توان گفت که نزدیکترین پمپ بنزین به محله سازمان برنامه پمپ بنزین ورزشگاه آزادی و پمپ بنزین آیت الله کاشانی است.
بطور کلی در محله فردوس تهران یک خط مترو و ایستگاه مترو ارم سبز وجود دارد. متاسفانه در خود محله سازمان برنامه ایستگاه مترویی وجود ندارد ولی به وسیله تاکسی می ‌توان به ایستگاه مترو ارم سبز برسید. همچنین علاوه بر مترو ارم سبز می توان به مترو صادقیه هم اشاره نمود که برای رسیدن به این ایستگاه هم باید به وسیله تاکسی یا اتوبوس خود را به مترو برسانید.
مراکز خرید محله سازمان برنامه در هر محله ای چه در خارج تهران و چه در داخل تهران مهمترین بخشی که باید به آن توجه شود مراکز خرید است که در طول چند سال گذشته در بیشتر مناطق تهران پاساژ و مراکز خرید بزرگی افتتاح گردید. در محله سازمان برنامه هم چندین مغازه برای خرید پوشاک و رفع احتیاجات روزانه وجود دارد ولی در نزدیکی این محله می ‌توان به مرکز خرید آبنوس، مرکزخرید کوروش و مرکز خرید هایپر استار اشاره نمود که دارای فروشگاه های برند، هایپر مارکت، رستوان، کافی شاپ، فست فود و... است. همچنین اهالی سازمان برنامه شمالی به دلیل نزدیکی به محله جنت آباد هم برخی اوقات از این محله پوشاک، کیف و کفش را خریداری می نمایند. در محله سازمان برنامه جنوبی بازار میوه و تره‌بار شقایق برای خرید میوه، گوشت و مرغ بسیار مناسب است.علاوه بر میوه و تره‌بار می توان به مجتمع تجاری ارکیده برای خرید مراجعه فرمایید. این مرکز تجاری در سازمان برنامه جنوبی قرار دارد. بوستان‎ها، مراکز گردشی، ورزشی و تفریحی خوشبختانه با وجود آن که در محله سازمان برنامه بیشتر منازل مسکونی دیده می شود ولی با این وجود چندین بوستان و پارک وجود دارد که سبب می شود که این پارک ها به عنوان یک محل مناسب برای گردش و تفریح خانواده و کودکان انتخاب شود. در محله سازمان برنامه پارک هایی مانند بوستان کیهان، بوستان اردکانی، بوستان مریم، بوستان ساناز، بوستان جانبازان و بوستان پرنیان وجود دارد. سرای محله سازمان برنامه شمالی واقع در پارک مریم است که دارای کتابخانه، امکانات تفریحی و کلاس های مناسبی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد. برای محله سازمان برنامه جنوبی هم سرای محله در نزدیکی بوستان پرنیان قرار دارد. در نزدیکی بوستان جانبازان یک زمین فوتبال برای سرگرمی و ورزش وجود دارد. اگر به دنبال هیجان تفریح هستید بهترین پیشنهاد در نزدیکی این محله شهربازی پارک ارم است که دارای وسایل خوب و مناسبی برای کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان است. در این مجموعه علاوه بر شهربازی می‎توان از قلعه سحر آمیز، سیرک بین المللی آفتاب، باغ وحش پارک ارم و دریاچه پارک ارم دیدن نمایید.