به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

146 متری

3 اتاق خواب

30 سال ساخت

کد: 242928

منطقه: اکباتان

محدوده: اکباتان

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | فن کوئل

طبقه: 7

9 طبقه - 4 واحدی

نما: سیمان

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
اکباتان
135 متری | 3 اتاق | 30سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 336519
متری توافقی
محله اکباتان یا شهرک اکباتان که در نوع خود می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین شهرک های ایران و حتی خاورمیانه نام برد در سال 1345 طرح ساخت آن طراحی گردید. این شهرک را می توان یکی از طرح های موفق محمد رضا شاه پهلوی نام برد که هنوز هم با گذشت زمان و دگرگونی های ایجاد شده پابرجا بوده و از نظر مقاومت در برابر زلزله بر سر زبان‌ها می باشد. شهرک اکباتان به عنوان یکی از محلات تهران هم اکنون با وجود گسترش و بزرگ شدن محدوده تهران در منطقه غرب تهران قرار دارد و جزء شهرداری منطقه 5 و ناحیه 6 به حساب می آید. با وجود آن که محله اکباتان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین محلات تهران محسوب می گردد باید گفت که دارای مشکل آلودگی هوا به دلیل نزدیکی به اتوبان های بزرگ تهران است. در این محله نسبت به سایر محلات تهران در شمال شهر تهران دارای آب و هوای نسبتا گرمتری می باشد.
محله اکباتان
نام اکباتان را خیلی ها شنیده اند شاید برخی که در شهرستان زندگی می کنند زمانی که نام اکباتان را می شنوند یاد اکباتان یا هگمتانه همدان می افتند ولی در این بین یکی از شهرک های قدیمی تهران و حتی ایران به نام اکباتان در غرب تهران واقع گردیده است. طرح ساخت این مجموعه در سال 1345 آغاز گردید و قرار بود که در ساخت این مجموعه علاوه بر طراحی و ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه و مقاوم دریاچه مصنوعی و بزرگترین مجموعه تفریحی و فرهنگی بنا شود. در واقع مسئول طراحی این شهرک بزرگ بر عهده فردی به نام جردن گروزن معمار آمریکایی بوده است. با وجود آن که در این شهرک دریاچه مصنوعی و مجموعه تفریحی و فرهنگی بنا نشد در مقابل آن می توان به مهمترین ویژگی‌های شهرک اکباتان اشاره کرد. در شهرک اکباتان به عنوان یکی از بهترین محلات تهران می‌توان به نورگیری مناسب منازل، وجود فضای سبز مناسب و کافی، ایجاد سیستم شوتینگ، ایجاد پله های فرار مناسب و ساختمانی با سازه مقاوم به نحوی که در برابر زلزله ای به بزرگی 9 ریشتر به راحتی مقاومت نماید. یکی از دلایل اصلی مقاومت این ساختمان ها در برابر زلزله به دلیل وجود آهن آلات خوب و مقاوم و همچنین توجه به بتن ریزی می باشد. زمان ساخت این مجموعه 10 سال طول کشید و به دلیل آن که زمان ساخت این محله به انقلاب 57 برخورد می نماید بسیاری از مراکز تفریحی و خرید که در طرح های اولیه جردن گروزن وجود داشت به طور کلی دچار تغییرات عمده و کلی گردید. در اوایل ساخت برج‌‎های محله اکباتان بیشتر افرادی که در آن محله زندگی می کردند نظامیان تهران بودند ولی در حال حاضر بیشتر این آپارتمان ها فروخته شده و افراد عادی در آن ساکن هستند. در زمان محمد رضا شاه تنها 1 فاز برای اکباتان در نظر گرفته شده بود و در طول این مدت تنها بلوک های A1 و C2 در اختیار نظامیان و کارمندان دولت قرار گرفت و پس از انقلاب سایر بلوک ها احداث و بنا گردید. هم اکنون در این محله علاوه بر فاز 1 می توان به فاز 2 و 3 اشاره نمود. در حال حاضر فاز 1 توسط اتوبان ستاری از فاز 2 و 3 جدا گردیده است.
شهرک اکباتان از سمت شمال به اتوبان تهران کرج، از سمت غرب به خیابان صنایع هواپیمایی، از سمت جنوب به اتوبان لشگری و از سمت شرق به شهرک آپادانا و کوی بیمه منتهی می گردد.
ندارد
در هر کدام از محلات غرب تهران باشید می توانید توسط تاکسی و اتوبوس خود را به محله اکباتان برسانید در این محله توسط تاکسی و اتوبوس می توانید به متروهای ارم سبز و صادقیه دسترسی داشته باشید و همچنین توسط وسایل نقلیه عمومی خود را به مراکز خرید و درمانی برسانید.
در خود محله اکباتان پمپ بنزینی در نظر گرفته نشده است ولی می توان گفت که در نزدیکی این محله چندین پمپ بنزین وجود دارد. جایگاه سوخت ترمینال غرب، پمپ بنزین جناح و پمپ بنزین ورزشگاه آزادی اشاره کرد.
در شهرک اکباتان یک ایستگاه مترو قرار دارد و ایستگاه دیگری به نام کوی بیمه در نزدیکی محله اکباتان واقع گردیده است.
مراکز خرید محله اکباتان در محله اکباتان هم مانند سایر محلات مراکز خرید اصلی و عمده زیادی وجود دارد ولی چیزی که می تواند توجه همه را به خود جلب نماید وجود مرکز خرید مگامال است که دارای فروشگاه های مختلفی از انواع لباس های مارک دار و معمولی می باشد. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه می توان به هایپر مارکت و همچنین وجود سالن های سینما در مرکز خرید مگامال اشاره نمود. در شهرک اکباتان به عنوان یکی از محلات تهران می‌توان نیاز روزانه خود را توسط همین مراکز خرید در سطح شهرک فراهم نمود. همچنین در این محله علاوه بر وجود مرکز خرید معروف مگامال می توان از مرکز خرید اصلی اکباتان در فاز 1 و در بلوار اصلی اشاره نمود. این مراکز خرید از بلوار اصلی شروع شده و تا خیابان راه آهن ادامه دارد و همچنین از خیابان مخابرات تا انتهای محله اکباتان می توان از سایر مراکز خرید هم بازدید نمایید. در مورد اجناس مورد نیاز برای خرید هم می توان گفت که هم دارای اجناس گران و هم دارای اجناس ارزانی است. یکی دیگر از مراکز تجاری موجود در شهرک اکباتان مربوط به فاز 2 مجتع تجاری گلها است که نسبت به مگامال و بلوار اصلی فاز 1 دارای تنوع کمتری می باشد. اگر به دنبال خرید میوه هستید در شهرک اکباتان دو بازار روز میوه و تره بار وجود دارد. بوستان‌ها و مراکز تفریحی و ورزشی محله اکباتان محله اکباتان همانطور که گفته شد از سرانه فضای سبز در حد مطلوبی به سر می برد به طوری که می توان گفت در این محله نسبت به سایر محلات افراد بیشتری عصرها برای پیاده روی و ورزش به این پارک ها مراجعه می نمایند. همچنین در محله اکباتان یک خانه اسباب بازی در سرای محله اکباتان برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. برای مراکز تفریحی و ورزشی محله اکباتان هم می توان به وجود باشگاه پاس، ورزشگاه راه آهن و ورزشگاه شهید دستگردی اشاره کرد. همچنین بزرگ‌ترین ورزشگاه تهران به نام ورزشگاه آزادی هم در نزدیکی شهرک اکباتان قرار دارد.