به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

183 متری

3 اتاق خواب

نوساز

کد: 243730

منطقه: الهیه

محدوده: ولیعصر،نرسیده به پارک وی

پارکینگ | انباری | آسانسور | سونا | استخر | جکوزی

طبقه: 2

6 طبقه - 4 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: mdf

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
ولیعصر، بالاتر از جام جم، روبروی بلال
185 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 799350
متری توافقی
توافقی
فرشته
192 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 678811
متری توافقی
توافقی
جردن
200 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 625795
متری توافقی
توافقی
جردن خیابان گلستان
200 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 307202
متری توافقی
یکی از این محلات شمال شهر تهران که با هر لحظه قدم زدن در آن یاد خاطرات گذشته می افتید محله الهیه در منطقه شمیرانات تهران است. این محله با توجه به آن که در منطقه 1 تهران قرار گرفته است ولی دارای منازل و زمین هایی با نرخ های نجومی و بالا است و به عنوان یکی از گران قیمت ترین محلات تهران شناخته شده است. این محله با توجه به آن که در اطرافش بزرگراه و اتوبان است دارای دسترسی مناسبی می باشد. خوشبختانه منطقه 1 تهران و همچنین محله الهیه تهران به عنوان یک محله مناسب برای سکونت انتخاب گردیده است و از جمله خیابان مهمی که در این محله وجود دارد خیابان فرشته تهران است. اگر به این محله می روید و یا در محله الهیه ساکن هستید حتما سری به موزه دکتر حسابی و موزه موسیقی ایران بزنید. در این محله تهران علاوه بر سفارت خانه های ذکر شده می توان به سفارت بلژیک، فنلاند، مصر، مالزی، سوئیس و دانمارک اشاره نمود.
محله الهیه
پیشینه تاریخی این محله را بهتر است با نام قدیمی اش شروع نماییم. هر کدام از محلات تهران قبل از آن که به نام فعلی خوانده شوند دارای نام های دیگری بوده اند که برخی از آن ها شباهت به نام اکنون دارند و برخی دیگر با گذشت زمان نام محله دچار تغییر و تحول کلی گردیده است. نام قدیمی محله الهیه هم به نام خورآذین بوده که در گذشته متعلق به همسر امین الدوله صدر اعظم ناصر الدین شاه، محترم الدوله بوده است. در زمانی که این اراضی در اختیار خانواده صدر اعظم ناصر الدین شاه بوده آبادانی در این محله اتفاق نیفتاد و بعد از فروش این محله و اراضی آن به میرزا جعفر حکیم الهی، آبادانی بسیار زیادی در محله خور آذین مشاهده گردید. بعد از آبادانی محله ناصر الدین شاه به امین الدوله دستور ساخت کارخانه کبریت سازی را صادر نمود و مسئولیت ساخت کارخانه به امین الدوله سپرده شد. بعد از آبادانی و گسترش این محله 3 باغ معروف شکل می گیرد که هم اکنون هم پابر جا می باشند یکی از آن ها باغ سفارت ترکیه، دیگری باغ سفارت آلمان و در آخر باغ شرکت نفت است. باغ شرکت نفت متعلق به فردی به نام میرزا محمد امین بوده که بعد ار فوتش همسرش این باغ را به شرکت نفت ایران و انگلستان فروخته و هم اکنون در این باغ اتباع خارجی و خانواده سفیران مقیم ایران زندگی می نمایند. علاوه بر باغ سفارت آلمان و باغ سفارت ترکیه می توان باغ سفارت روسیه در جنوب این محله را مشاهده نمود.
در حالی که تمامی آن باغ های زیبا و دیدنی تهران اکنون تخریب گردیده و به جای آن ساختمان و برج های بلندی بنا شده است ولی باید توجه نمایید که این محله دارای موقعیت استراتژیک است و ساختمان های دیپلماتیک زیادی برای اتباع خارجی در این محله وجود دارد. متاسفانه با وجود آن که محله الهیه تهران از جمله محلات شمال شهر تهران محسوب می شود ولی دارای آلودگی صوتی و آلودگی هوا بوده و همچنین در اطراف محله در ساعات شلوغ ترافیک نسبتا بالایی وجود دارد که تا حدودی این مشکلات در بیشتر محلات تهران وجود دارد.
از سمت شمال به محله باغ فردوس و میدان تجریش، از سمت جنوب به بزرگراه صدر و بزرگراه مدرس، از سمت شرق به خیابان شریعتی و از سمت غرب به خیابان ولیعصر منتهی می گردد.
ندارد
خوشبختانه درخیابان شریعتی تهران و همچنین خیابان ولیعصر دسترسی به ایستگاه های اتوبوس بسیار عالی بوده و همین امر سبب دسترسی بیشتر به سایر محلات و نقاط دیگر تهران می گردد.همچنین در این محله دسترسی به تاکسی هم بسیار آسان بوده از خیابان های ولیعصر و شریعتی و همچنین از درون محله الهیه تهران تاکسی عبور می نماید
پمپ بنزین پل صدر، پمپ بنزین واقع در خیابان ولیعصر و پمپ بنزین جایگاه شماره 5 شرکتی از جمله پمپ بنزین های اصلی محله الهیه به حساب می آید.
در محله الهیه تهران می توان به وجود دو ایستگاه مترو در خیابان شریعتی اشاره نمود یکی ایستگاه مترو صدر و دیگری ایستگاه مترو قیطریه است.
مراکز خرید محله الهیه تهران همانطور که می دانید در اکثر محلات تهران می توان فروشگاه و مغازه های مختلفی پیدا نمود ولی بیشترین چیزی که در محلات تهران توجه شما را به خود جلب می نماید وجود پاساژ و مراکز خرید می باشد. خوشبختانه در محله الهیه تهران مراکز خرید مختلفی وجود دارد ولی مسلما بیشتر این مراکز خرید با توجه به بودجه اهالی محله در نظر گرفته شده و به همین دلیل دارای مراکز خرید مدرن و گران قیمتی می باشند. از جمله این مراکز خرید می توان به مرکز خرید سام سنتر، مرکز خرید فرشته و مرکز خرید مدرن الهیه اشاره نمود. بوستان ها و مراکز ورزشی و تفریحی همانطور که گفته شد در این منطقه باغ های زیبا و چشم نوازی مانند باغ آلمان، ترکیه و روسیه وجود دارد ولی بازدید از آن ها ممنوع بوده و به عنوان سفارت خانه مشغول به فعالیت هستند به همین دلیل نمیتوان از آنها بازدید کرد ولی باغ نمازی هم در محله الهیه یکی از باغ های زیباست که بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد. همچنین علاوه بر باغ نیازی می توان از باغ امیر تیمور و باغ موزه ایرانی هم در این محله بازدید نمود. علاوه بر آن همانطور که گفته شد در شمال محله باغ فردوس وجود دارد که علاوه بر فضاهای سبز موجود در محله الهیه می توان از باغ فردوس هم بازدید نمایید. یکی از بوستانهای محله الهیه بوستان آقا بزرگی می باشد. در محله الهیه مجموعه ورزشی باربد هم به عنوان یک مجموعه ورزشی مناسب انتخاب گردیده است.