به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

90 متری

2 اتاق خواب

3 سال ساخت

کد: 265714

منطقه: دزاشیب

محدوده: نیاوران خیابان باهنر

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 2

5 طبقه - 1 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: open/mdf

کف پوش: سنگ

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
شریعتی بالاتر از چهار راه قیطریه
90 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 746766
متری توافقی
توافقی
فرمانیه، اندرزگو
95 متری | 1 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 246448
متری توافقی
توافقی
قیطریه سه راه کتابی
95 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 182082
متری توافقی
توافقی
دزاشیب شریعتی
90 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 165454
متری توافقی
ای کاش می شد آدم ها در زمان سفر کنند و به راحتی گذشته و آینده خود را مشاهده نمایند. سفر در زمان نه تنها برای برخی از افراد بلکه برای بسیاری جذاب بوده و خیلی ها تمایل دارند از گذشته خود آگاه شوند و برخی از آینده خود و آینده نگری کنند. من خودم سفر به گذشته را به آینده ترجیح داده و دوست دارم که در تاریخ با شکوه ایران باستان سفر کنم و با پیشینه خود آشنا شوم. سفر به گذشته یک خوبی که دارد آن است که با نحوی ایجاد، بازگشایی هر کدام از محلات، مراکز فرهنگی مهم ایران آگاه شده و به عنوان یک تاریخ شناس شناخته می شوید. یکی از محلات تاریخی شهر تهران که از گذشته در شهر تهران قرار داشته و به عنوان یکی از محلات تهران محسوب می شود محله دزاشیب در دل کوه پایه های شهر تهران است. این محله که از قدیم الایام برای بزرگان مملکت ایجاد گردیده بود و بیشتر اراضی آن در اختیار شاه و نزدیکان شاه بوده است هم اکنون به عنوان یکی از محلات شمال شهر تهران محسوب شده و دارای آب و هوای خوب و پاکیزه و منازلی گران قیمت است. همانطور که می دانید در بیشتر محلات شمال شهر تهران با وجود آن که دارای آب و هوای خوبی است ولی به دلیل ساخت و سازهای بیش از حد و ایجاد برج و ساختمان هایی بلند دارای کوچه هایی تنگ و باریک بوده و همین امر سبب می شود تا در صورت بروز حادثه ای ناگوار امداد رسانی به این محلات کندتر باشد با وجود آن که منطقه 1 تهران بر روی گسل زلزله شمال تهران قرار دارد ولی با این وجود به بیشتر مسائل ایمنی در هنگام ساختن و ساز توجه نمی گردد. یکی از نکات قابل توجه این محله وجود دو دستگی درون محله است که قسمت بالای محله را به نام محله بالا و قسمت پایین محله را به نام محله پایین می شناسند.
محله دزاشیب
همانطور که می دانید بیشتر محلات شرق و شمال شرق تهران جزء منطقه شمیرانات قدیم شناخته شده و مدارک تاریخی مستندی از گذشته این محلات در دسترس نمی باشد بلکه بیشتر بر اساس گفته ها و شنیدهها قضاوت می گردد. در محله دزاشیب هم به همین اساس است که در منطقه شمیرانات و تپه های قیطریه قرار داشته است و با توجه به کشفیات این محله می توان گفت که دارای پیشینه تاریخی طولانی مدت و چیزی در 3300 سال پیش است. در قدیم بیشتر این محلات به صورت زمین های کشاورزی بوده و مردم بر روی این زمین ها کشاورزی می کردند و البته شغل برخی از اهالی محله دامداری و برخی دیگر باغباغی و یا کاسبی می کردند. در کسب درآمد خانواده زنان هم نقش مهمی داشته و بسیاری از زنان این محله به سبد بافی مشغول می شدند، البته این سنت قدیمی همچنان هم ادامه دارد و خیلی از زنان قدیمی این محله هنوز هم به بافت سبدها سوتال (ساقه گندم) ادامه می دهند. یک نکته مهم آن است که در گذشته بیشتر محله دزاشیب به عنوان محل رفت و آمد برای رسیدن به محلات فرمانیه و نیاوران بوده و کمتر فرد مهم مملکتی در آن ساکن بوده است ولی همه زمین ها برای بزرگان مملکت بوده است. با وجود آن که در این محلات کشاورزی و کسب و کار رونق داشت با گذشت زمان و پیشرفت بافت تاریخی و سنتی محله دزاشیب تغییری نکرده و می توان گفت که به همین دلیل است که هیچ کوچه ای دچار تغییر و تحول نشده است تنها تغییردر این محله مربوط به ساختمان ها و ایجاد آسمان خراش های بلند است. نام قدیمی این محله دزج سفلی بوده که بسیاری از افراد با لهجه محلی به آن ددرشو می گفتند و همچنین حکایت است که کلمه دزاشیب تغییر یافته کلمه دزآشوب است. دزآشوب را می توان گفت که حکایت است در گذشته قلعه ای به نان آشب در محله وجود داشته است که فردی به نام آق سنقر این قلعه را نابود و قلعه عمادیه را در محله دزاشیب بنا نمود. در همان ابتدا در این محله 5 قنات وجود داشته که در حال حاضر تنها دو قنات در نزدیکی مسجد امیر المومنین و خیابان کریمی پابرجا بوده و مانند گذشته به خوبی جریان دارند. یکی از مراسم و آیینهای گذشته افراد این محله ثبت فامیلی فرد تازه متولد شده است که یکی از دو فامیلی عباسی و قاسمی برای این افراد انتخاب می گردید. در گذشته در این محله باغ های زیبا و فراوانی وجود داشت که از معروفترین آن ها می توان به باغ نظر، باغ مجد الدوله، باغ حاجی فخر الملک، باغ ایگار، باغ علاء السلطنه، باغ حاج سید محمد صراف و... از جمله این باغ ها می باشند. در این محله شخصیتهای سیاسی معروفی مانند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، حسین رفسنجانی، آیت الله کاشانی، شیخ علی شریعتمداری و... زندگی می کردند. از جمله آثار تاریخی محله دزاشیب که همچنان برخی از آن ها بطور کامل بازسازی شده و برخی تنها بخش هایی از آن باقی مانده است می توان به مسجد آقا شیخی، مسجد عمر رمضون، حمام بوعلی، کوچه فلاح (قورباغه) و دبستان ادونتیست ها اشاره نمود.
دزاشیب یکی از محلات قدیمی شمیرانات با بافتی غالبا مسکونی است. اکثر ساکنان و صاحبان خرده فروشی‌ها و مغازه هایی که در بافت مسکونی محله وجود دارند اغلب همان ساکنان قدیمی محله هستند. در محله مجتمع تجاری خاصی وجود نداشته و اهالی محله نیازهای روزمره خود را از خرده فروشی هایی که در سطح محله پراکنده اند تامین می کنند. از خانواده های قدیمی ساکن در محله میتوان به خانواده عباسی و قاسمی اشاره کرد. به دلیل شکل‌گیری محله روی تپه ها و باغ های قدیمی، کوچه‌ها و خیابان‌های دزاشیب شیبدار و کم عرض هستند. ساختار شهری محله نامنظم و کوچه و خیابان های آن پر پیچ و خم است.
هم اکنون این محله جزء محلات شمال شهر و منطقه 1 تهران محسوب می گردد و دارای دسترسی مناسبی می باشد. دسترسی های محله دزاشیب بدین گونه می باشد: از شمال به خیابان باهنر، از جنوب به خیابان دزاشیب و خیابان فرمانیه، از شرق به خیابان کامرانیه شمالی و از غرب به خیابان باهنر محدود می گردد.
ندارد
خوشبختانه در سرتاسر محله دزاشیب ایستگاه های اتوبوسی وجود دارد که می توان خیلی راحت خود را به میدان تجریش و سایر نقاط شهر تهران برسانید. البته نه تنها اتوبوس بلکه به دلیل وجود تاکسی در محله هم می توان از دورترین نقطه محله به میدان بزرگ تجریش دسترسی پیدا نمود.
خوشبختانه در شمال محله دزاشیب و در خیابان باهنر تهران یک پمپ بنزین به نان پمپ بنزین نیاوران قرار دارد که به دلیل نزدیکی به سایر نقاط محله به عنوان پمپ بنزینی با دسترسی مناسب شناخته میشود.
در خود محله دزاشیب هیچ گونه خط مترو و ایستگاه مترویی وجود ندارد ولی نکته بسیار جالب وجود ایستگاه مترو تجریش در نزدیکی محله و در ضلع جنوب غربی میدان قدس تجریش است که می توانید توسط تاکسی و اتوبوس خود را از دورترین نقطه محله دزاشیب به مترو تجریش برسانید.
مراکز خرید محله دزاشیب تهران خوشبختانه در سراسر محله دزاشیب مراکز خرید و فروشگاه های متنوعی در سراسر محله دیده می شود ولی وجود پاساژ هم در هر محله مهم است. در خود محله دزاشیب مرکز خرید روشا، مرکز خرید فرمانیه و مرکز خرید کیمیا وجود دارد. همچنین در نزدیکی خیابان کامرانیه شمالی یک مرکز خرید دیگری به نان مرکز خرید نارون در نزدیک محله است. در محله دزاشیب بازار میوه و تره بار فرمانیه هم وجود دارد. بوستان ها و مراکز تفریحی و ورزشی در محله دزاشیب با وجود آن که قبلا محله ای با اراضی کشاورزی بزرگی بوده است ولی از نظر سرانه فضای سبز در حد بسیار پایینی قرار دارد به همین دلیل تنها دو پارک به نام های بوستان مینا و پارک مهر دیده می شود. از جمله مراکز ورزشی محله هم می توان به باشگاه پاد، مجموعه فرهنگی و ورزشی دزاشیب و مجموعه ورزشی نهایت اشاره کرد.