به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

150 متری

3 اتاق خواب

3 سال ساخت

کد: 294288

منطقه: استاد معین

محدوده: استاد معین خیابان لعل اخر

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | شوفاژ | پکیج

طبقه: 6

7 طبقه - 1 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
استاد معین پایینتر از دامپزشکی
150 متری | 3 اتاق | 1سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 692076
متری توافقی
توافقی
اتوبان یادگار شمال به جنوب پایین تر از خیابان دامپزشکی
140 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 311238
متری توافقی
توافقی
استاد معین خیابان غیاثوند
145 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 298242
متری توافقی
توافقی
استاد معین یادگار امام
140 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 563004
متری توافقی
با وجود آن که این محله به عنوان پر ترافیک ترین محله تهران شناخته می شود ولی با این وجود هنوز هم می توان این محله را به نام محله خوش مسیر صدا نمود. محله استاد معین تهران که به عنوان یکی از محلات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود هم اکنون در یکی از مناطق شلوغ و پر رفت و آمد تهران شناخته شده است. این محله که در گذشته جزء محلات خوش آب و هوای تهران محسوب می شد هم اکنون به یکی از محلات بسیار آلوده به دلیل نزدیکی به میدان آزادی شناخته شده است. محله استاد معین جزء منطقه 9 شهرداری تهران محسوب می شود و از لحاظ دسترسی در موقعیت خوبی قرار دارد . در این محله تاریخی می توان یکی از نمادهای مهم تهران که در دل محله استاد معین جای گرفته است به راحتی مشاهده نمود. این بنای مدرن که به عنوان دروازه ورودی شهر تهران درقدیم محسوب می شد هم اکنون به عنوان نماد فرهنگی و هویت تاریخی پایتخت ایران، شهر تهران محسوب می گردد. با وجود آن که این محله نسبت به سایر محلات جنوب شهر تهران نوساز تر بوده ولی هم اکنون به عنوان یکی از گزینه های بافت فرسوده محسوب شده و همین امر سبب شده است که به این محله با رویکرد نوسازی محله دیده شود. در این محله هم خیلی از افراد قدیمی زندگی می کنند که به نوعی هویت خود را از محله استاد معین دانسته و به هیچ عنوان علاقه ای به ترک محله زندگی خود ندارند بلکه در این محلات بزرگ شده و به هیچ عنوان نمی توانند در محله دیگری زندگی کنند به همین دلیل بیشتر منازل این محله به صورت مسکونی و بافت فرسوده می باشد. متاسفانه همین موضوع بافت فرسوده بسیار خطرناک بوده و می توان گفت که دارای عواقب بد و ناگواری می باشد. در واقع همانطور که می دانید در شهر تهران خطر اتفاق زلزله ای ناگوار بسیار خطرناک است و در صورت بروز این حادثه بیشترین تاثیر را بر روی محلات قدیمی و بافت فرسوده می گذارد. متاسفانه به دلیل عدم همکاری بین مسئولین و اهالی محله از این قبیل مشکلات در محله وجود دارد. همانطور که می دانید تمامی محلات تهران دارای یک سری نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف مخصوص به خود دارند که درباره محله استاد معین می توان به نقاط قوتی نظیر وجود دسترسی مناسب به وسایل حمل و نقل عمومی، وجود ساختمان شهرداری و همچنین وجود ساختمان آموزش و پرورش و مخابرات اشاره نمود. از مشکلات و نقاط ضعف محله می توان به وجود حجم بالای خودرو و عدم وجود پارکینگ کافی در محله استاد معین و خیابان های اطراف اشاره نمود. یکی دیگر از مشکلات محله روشن بودن وسایل بازی بوستان المهدی و ایجاد سر و صدا و آزار و اذیت برای ساکنین محله می باشد.
محله استاد معین
همانطور که گفته شد تاریخچه این محله به سال ها قبل از انقلاب باز می گردد، درست در سال های 1340 بود که محله استاد معین شکل گرفت. در ابتدا اسم این محله استاد معین نبوده و با گذشت زمان به این نام معروف گردید. ساکنان اولیه این محله مهاجرین شهرهای غربی ایران مانند همدان، قزوین و ساوه بودند. در ابتدا در این محله آب های سطحی از بستر رودخانه در اینجا جمع آوری می شد ولی با گذشت زمان و ساخت و سازهای صورت گرفته این مشکل محله بهبود پیدا نمود و به تدریج محله ای به شکل محله استاد معین امروزی ایجاد شد. بلوار اصلی این محله به نام بلوار استاد معین به عنوان یک جاده خاکی بوده که به عنوان محل عبور از خیابان آزادی به پادگان جی ایجاد شده بود و بیشتر از این جاده ماشین های ارتشی و سربازان عبور می کردند به همین دلیل این جاده را جاده نظامی می نامیدند. تا سالیان سال این جاده به همین نام و به صورت خاکی و شنی بوده است ولی در اوایل دهه 50 توسط مهندسان مشهور آلمانی برای اقشار فرهنگی شهر تهران و اطراف این محله منازل مسکونی بنا شد و بعد از آن با تلاش اهالی فرهنگی محله جاده نظامی آن جاده خاکی بعد از انقلاب اسلامی به جاده ای آسفالت شده تبدیل می شود. قبل از ایجاد ساختمان های جدید در این محله جزء زمین های کشاورزی و باغ هیچ گونه منزل مسکونی وجود نداشته به همین دلیل آب های سطحی در محله وجود داشته است. بعد از آن اتفاقات صورت گرفته نام خیابان جاده نظامی به بلوار استاد معین تغییر نام می دهد و به دنبال آن بخش شرقی بلوار به محله استاد معین شرقی و بخش غربی بلوار به محله استاد معین غربی مشهور می گردد. در این مدت با توجه به اتفاقات موجود در محله در اوایل دهه 70 محله استاد معین شرقی به نام محله دکتر هوشیار و محله استاد معین غربی به نام محله استاد معین مشهور می شود.
از سمت شمال به خیابان آزادی، از سمت جنوب به خیابان نهر فیروز، از سمت غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی و فرودگاه مهرآباد و از سمت شرق به بلوار استاد معین و محله هوشیار محدود می گردد.
خوشبختانه این محله نه توسط طرح ترافیک و نه طرح زوج و فرد محدودیتی را شامل نمی شود، بنابراین امکان تردد خودروی شخصی در تمام ساعات و ایام هفته، در آن امکان پذیر است.
از نظر دسترسی به اتوبوس و تاکسی هم در وضعیت ایده ‌آلی بوده و به همین دلیل می توان گفت که وجود خطوط اتوبوس رانی تندرو و همچنین وجود تاکسی های فراوان به هر کدام از نقاط تهران سبب افزایش میزان دسترسی به وسایل نقلیه عمومی می گردد.
می توان به وجود جایگاه سوخت در خیابان آزادی و شمال محله استاد معین است اشاره نمود. همچنین پمپ بنزین نامجو هم در نزدیکی این محله قرار دارد.
در محله استاد معین تهران خوشبختانه وجود خط مترو شماره 4 و ایستگاه استاد معین به عنوان یک حسن برای محله شناخته شده
در بیشتر بخش های محله استاد معین فروشگاه و مغازه های مختلفی وجود دارد ولی می توان به مرکز خرید سرزمین رویاها در بلوار استاد معین هم اشاره کرد. با توجه به آن که این محله به عنوان بافت فرسوده محسوب می شود می توان گفت که دارای مغازه و پاساژ های مدرن نمی باشد و اگر تمایل به خرید از این مراکز را دارید باید به محلات اطراف و محله صادقیه تهران مراجعه نمایید. برای خرید میوه هم می توانید به میوه و تره‌بار در نزدیکی بزرگراه آیت الله سعیدی مراجعه نمایید. بوستان ها و مراکز گردشی و تفریحی خوشبختانه در محله استاد معین تهران دو بوستان وجود دارد یکی بوستان بزرگ المهدی و دیگری بوستانی در بلوار استاد معین است. همچنین در این محله چندین باشگاه و مجموعه ورزشی برای تفریح جوانان وجود دارد.