به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

73 متری

1 اتاق خواب

12 سال ساخت

کد: 302231

منطقه: سعدآباد

محدوده: شهرک غرب میدان کتاب خیابان باران

انباری | آسانسور | کولر | شوفاژ

طبقه: 3

4 طبقه - 5 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شرقی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
سعادت آباد چهارراه سرو
78 متری | 2 اتاق | 16سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 639907
متری توافقی
توافقی
سعادت اباد میدان کتاب خیابان کوهستان
71 متری | 1 اتاق | 8سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 522490
متری توافقی
توافقی
شهرک غرب خیابان حافظی
76 متری | 1 اتاق | 16سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 628945
متری توافقی
توافقی
شهرک غرب بلوار فرحزادی
72 متری | 2 اتاق | 7سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 351259
متری توافقی
نخستین چیزی که بعد از شنیدن نام محله سعد آباد در ذهن خواننده یا شنونده تداعی می شود کاخ سعدآباد تهران است. این کاخ همان محل جلوس رضا خان پهلوی در دوران حکومتش است. ولی ما قصد داریم خود را از زیر سایه این کاخ بیرون بکشیم و بخش های جالب تری از سعدآباد را به شما معرفی کنیم. محله سعدآباد تهران در یک نگاه اجمالی سعد آباد ما داستانی متفاوت دارد. این محله یکی از محلات خوش آب و هوای تهران به شمار می رود. محله سعدآباد تهران در واقع بخشی از شمیرانات بوده و دارای مزیت های فراوانی برای سکونت است. ارزش املاک در این محله در مقایسه با سایر نقاط تهران چندان هم ملموس نیست. سعد آباد به دلیل شرایط آب و هوایی و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد و فقط یکی از آنها کاخ سعد آباد است دارای ارزش فراوانی به خصوص برای افرادی است که می خواهند در مناطق خوش آب و هوا و بدون هیاهوی معمول سکونت کنند.
محله سعدآباد
بعضی اسامی و معانی هستند که خود به خود بار تاریخی دارند. مثلا ما را به یاد کتاب های تاریخ دوران تحصیل می اندازند. عکس های آن وقایع و یا مکان های مختلف را در ذهن دوباره مرور می کنیم و به اصطلاح به حافظه تاریخی خودمان در این خصوص مراجعه می کنیم. محله سعدآباد تهران نیز یکی از این اسامی دارای بار تاریخی است. سعدآباد ناصری یا سعدآباد پهلوی؟ با شنیدن اسم سعد آباد بی اختیار به یاد پادشاهان قاجار مثل ناصرالدین شاه و یا رضا شاه پهلوی می افتیم که این کاخ را تاسیس کرد. به یاد پیمان نامه سعدآباد و همچنین به یاد قصر باشکوهی می افتیم که مانده است تا ما از زیباییهای آن هنوز با گذشت سالیان زیادی شگفت زده شویم. سعد آباد در واقع محله ای در شمال تجریش و از توابع شمیرانات بود. در دوره ای که ناصرالدین شاه قصد داشت تا پایتخت خود را از تهران به شمیرانات منتقل کند این نواحی به ناگهان ارزش پیدا می کنند. در این دوره تمام این مناطق از جمله سعدآباد و جعفر آباد در اختیار یکی از اربابان محلی به نام یوسف علی میرزا سلیمی بوده است. محله سعد آباد و تاسیس کاخ شاهی رضا شاه در دوره حکومتش با پایه ریزی کاخ سعد آباد اهالی مجاور را از این مناطق به سایر نقاط کوچانده و سایر اقوام را در این محله به منظور حراست از گنجینه تاج و تختش در محله سعد آباد که در اطراف قصر قرار داشت ساکن کرد. محله کنونی سعد آباد در واقع ابتدا به شکل زمین های کشاورزی بوده که به تدریج با تغییر کاربری حالت مسکونی پیدا کرده و در حدود 100 سال قدمت دارد. سعد آباد کنونی درختان چنار قطور و کهنسالی که در این محله و در ابتدای خیابان آیت الله ملکی دیده می شوند می توانند گواه ادعای ما باشند. سعد آباد با تنوع فرهنگی و نیز آب و هوای بی نظیری که دارد غیر از سابقه و پیشینه تاریخی و که دارد می تواند هنوز هم از پتانسیل های موجود آن استفاده شود و رشد و گسترش بیشتری از نظر نوع ساختار و بافت محله ای پیدا کند. در این صورت می توان پیش بینی کرد که یکی از زیباترین محلات تهران و حتی سطح کشور تشکیل شده است.
این محله جزو منطقه 1 شهرداری تهران به شمار می رود. این محله از شمال به دامنه های البرز و کاخ موزه سعد آباد از سمت جنوب به خیابان ولیعصر و میدان تجریش منتهی می شود. در جهت شرقی این محله رودخانه دربند و خیابان جلالوند قرار گرفته است. در سمت غربی این محله نیز به اسدآباد و خیابان جاودان محدود می شود.
این محله در محدوده طرح ترافیک و نیز طرح زوج و فرد قرار ندارد
ایستگاه اتوبوس تندرو تجریش – خط 7 و ایستگاه باغ فردوس و زعفرانیه نیز از جمله ایستگاه های موجود در محله یا نزدیک به سعدآباد هستند. تاکسی بیسیم تهران، ایستگاه تاکسی تجریش و ایستگاه تاکسی دربند از جمله ایستگاه های تاکسی بوده که در این محله و مناطق مجاور فعالیت دارند
پمپ بنزین واقع در سولقان یا پمپ بنزین ولنجک یا ضلع شمالی بزرگراه بابایی
نزدیک ترین ایستگاه مترو به محله سعد آباد ایستگاه مترو تجریش است
اماکن رفاهی و رستوران ها رستوران های اردک آبی و والک از جمله نزدیکترین رستوران های نزدیک به محله سعدآباد تهران به شمار می روند که در کنار حدود 20 رستوران معروف دیگر غذاهای متنوع ایرانی و خارجی را برای ذائقه های مختلف طبخ و تدارک می بینند. بوستان ها و مراکز تفریحی غیر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در شمال این محله وجود بوستان های تجریش و بوستان ارم و نیز موزه تماشاگه زمان از جمله مکان هایی هستند که مسافران و یا شهروندان می توانند اوقات فراغت خود را در آنها سپری نمایند. مراکز درمانی و پزشکی بیمارستان بزرگ تجریش، بیمارستان رامتین، کلینیک ولنجک و کلینیک کوروش و همچنین مرکز تخصصی طب پیشگیری و ارتقا از جمله مراکز درمانی و پزشکی در محله سعدآباد تهران محسوب می شوند که در این زمینه خدمات مختلفی را به بیماران ارائه می دهند. مساجد و تکیه های محله سعدآباد تهران مسجد اعظم تجریش، مسجد گیاهی و مسجد فاطمیه تجریش از جمله مساجد در دسترس اهالی مومن و خونگرم محله سعدآباد تهران هستند. مراکز خرید و فروشگاه ها همانطور که اشاره کردیم مجتمع تجاری ارگ از جمله مراکز خرید معتبر در این محله و نواحی اطراف به شمار می رود که در غرب این محله واقع شده است. همچنین فروشگاه های علی، فروشگاه گجت، فروشگاه گراد ارگ و فروشگاه سپه از جمله فروشگاه های نزدیک به این محله بوده که شهروندان عزیز و اهالی محله سعدآباد تهران جهت خرید به آنها مراجعه می کنند