به ملکانا خوش آمدید!
رهن و اجاره: توافقی رهن: 55,000,000 تومان
اجاره: 1,100,000 تومان

اجاره آپارتمان مسکونی

81 متری

2 اتاق خواب

15 سال ساخت

کد: 337525

منطقه: شهرک پرواز

محدوده: شهرک پرواز خیابان ن 13 ام کوچه 6

انباری | کولر | شوفاژ

طبقه: 4

4 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

رهن: توافقی اجاره: توافقی
فردوس غرب خیابان پروانه جنوبی
81 متری | 2 اتاق | 16سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 709025
رهن: توافقی اجاره: توافقی
پونک پروانه شمالی
85 متری | 2 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 575503
رهن: توافقی اجاره: توافقی
کوی فردوس آیت اله کاشانی خیابان شقایق شمالی
82 متری | 2 اتاق | 18سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 796982
رهن: توافقی اجاره: توافقی
فردوس غرب
81 متری | 2 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 577215
شهرک پرواز در قسمت جنوبی منطقهء پنج تهران بزرگ واقع شده است. این محله از شمال غرب به بزرگراه رسالت و سازمان برنامهء شمالی راه دارد و از شمال شرق به کوی شاهین و آیت الله کاشانی منتهی می شود، از آنجایی که از جنوب به اتوبان تهران – کرج تمایل دارد می تواند دسترسی به آن آسان باشد.
محله شهرک پرواز
با توجه به منابع موثق اکثر اراضی محله پرواز به خانمی به نام "ورزی" تعلق داشته است که مباشر ایشان آقای احمدی، تفکیک و فروش این زمینها را به نمایندگی ایشان انجام دادند. خانم ورزی در قید حیات هستند اما به دلیل کهولت سن، ناشنوا شده اند. یکی از اصلی ترین خیابان های شهرک پرواز به نام ایشان "ورزی" نام گذاری شده است و یکی از خیابانهای فرعی هم به نام همسر ایشان می باشد. این خیابانها از قبل از انقلاب تا کنون تغییر نام نداشته اند. به گفتهء معتمدین محل تعاونی مسکن با خانم ورزی مشکل داشته و حتی از سمت ایشان عنوان شده که زمینها را از خانم ورزی و یا آقای احمدی مباشرشان خریداری نکرده اند و از تعاونی مسکن تحویل گرفته اند، به این ترتیب که تعاونی خود زمینها را مصادره کرده است. بعد از انقلاب نهادهای دولتی هزار متر از زمینهای این شهرک را به برای مالک باقی گذاشته و باقی زمینها را مصادره کردند که این امر تبعات دامن گیری برای ساکنین شهرک داشت. شهرک پرواز در واقع بعد از انقلاب در راستای اختصاص مسکن به صورت مشترک به پرسنل هواپیمایی نیروی زمینی (هوانیروز) و نیروی هوایی در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت ساخته شد و به همین دلیل نام شهرک پرواز را به خود گرفت، ولی از سال هزار و سیصد و شصت ساخت واحدهای مسکونی به صورتی ویلایی و حیات دار و به صورت یک طبقه آغاز شد و در حدود سال هزار و سیصد و هفتاد و پنج ساخت آپارتمانها آغاز شد و واحدهای مسکونی ویلایی به آپارتمانهایی هشت واحدی با متراژهای پایین تبدیل شدند. این آپارتمانها با مشارکت بساز بفروشها ساخته شدند و ظاهری زیبا دارند اما بایستی از مقاوم بودن ساختمانها اطمینان حاصل کرد. تغییر بافت مسکونی از ویلایی به آپارتمانی عواقبی هم به دنبال داشت، یکی از این مشکلات تامین آب آشامیدنی بود. آب این محله قبل از انقلاب از دو منبع سرچشمه می گرفت: یکی از آنها یک چاه آب قدیمی بود که در خیابان ورزی شمالی و مابین کوچه های چهار و پنج قرار داشت که در واقع برای آبیاری باغها و درختان استفاده می شد که به صورت ساعتی به اجاره در می آمد. منبع دیگر درواقع مربوط می شد به باغ فیض و در شرق محلهء پرواز قرار داشت و آن هم برای آبیاری درختان و باغها مورد استفاده قرار می گرفت که همچنان این منبع آب وجود دارد که از این محل عبور می کند و مقداری از آن به سمت رودخانهء قسمت بالایی اتوبان کرج سرازیر می شود. بعد از انقلاب از آنجایی که هنوز لوله کشی آب صورت نگرفته بود، آب شرب از طریق تانکرها در اختیار اهالی قرار می گرفت.
اکثر افراد آن را کارکنان هواپیمایی نیروی زمینی (هوانیروز) و نیروی هوایی تشکیل داده اند و از نظر اقتصادی وضعیت آنها متوسط رو به بالاست. ساکنین آن مسلمان و شیعه هستند البته عده ای از اهل سنت و زرتشتیان نیز در این مکان اقامت داشته اند. اکثر آنها به قوم خاصی نسبت داده نمی شوند که به طور قطع بتوان عنوان کرد که ترک یا کرد یا لر و ... هستند. این شهرک شهید پرور پنجاه شهید به اسلام تقدیم کرده است.
دو خیابانی که طول شهرک پرواز را تشکیل می دهند بلوار شقایق از غرب و اتوبان ستاری از شرق هستند، شهرک پرواز از شمال به اتوبان حکیم و از جنوب محدود به آزاد راه تهران و کرج می باشد. به طور کل تغییرات صورت گرفته در این شهرک را می توان به دو قسمت تقسیم کرد یکی از آنها تغییر بافت خانه های ویلایی به آپارتمانی و تغییر دیگر احداث بزرگراه های اطراف آن بوده است که البته تاثیر منفی بر این شهرک داشته به این ترتیب که احداث بزرگراه ستاری ارتباط آن را با فردوس قطع کرده است و از طرفی احداث بزرگراه حکیم هم ارتباط آن را با سازمان برنامهء شمالی اما نباید این موضوع را فراموش کرد که این دو بزرگراه موجب ایجاد ارتباط این شهرک با نقاط بیشتری خواهد شد.
خوشبختانه شهرک پرواز در موقعیتی است که هیچ محدودیتی ترافیکی و زوج و فردی را شامل نمی شود و عبور و مرور در آن با وسیله نقلیه شخصی به راحتی در تمامی ساعتها و روزهای هفته امکان پذیر است.
از خطوط اتوبوس رانی موجود که می تواند به تردد کم هزینه به ساکنین شهرک کمک کند این موارد هستند: خط اتوبوس رانی پایانه هوانیروز – متروی چیتگر، خط اتوبوس رانی پایانه هوانیروز – میدان آزادی
از نزدیکترین جایگاه های سوخت گیری به شهرک پرواز می توان به این موارد اشاره کرد: جایگاه سوخت گیری CNG استادیوم آزادی واقع در غرب شهرک پرواز و ضلع شمال غربی تقاطع بلوار استادیوم آزادی و بزرگراه شیخ فضل الله نوری.
در حال حاضر نزدیکترین ایستگاه در دسترس به شهرک پرواز متروی ارم سبز می باشد که در قسمت جنوبی شهرک قرار گرفته شده و بعد از پیاده شدن می توان از طریق اتوبوسهای موجود در پایانه شقایق وارد شهرک شد.
فروشگاه‌ها و مراکز خرید شهرک پرواز از بزرگترین و کاملترین فروشگاه جهت تامین مایحتاج روزانه نزدیک به شهرک پرواز، هایپراستار باکری می باشد که در ضلع غربی شهرک پرواز و ضلع غربی اتوبان باکری پایین تر از خیابان ارم و در خیابان هایپراستار واقع شده است. از جمله مواردی که می توان از فروشگاه هایپراستار میتوان تامین کرد شامل این دسته بندی ها می شوند: خوار و بار و مواد غذایی تازه، مواد غذایی منجمد، لبنیات، غذاهایی که در دسته بندی رژیمی و ارگانیک قرار می گیرند ،نوشیدنی ها، کالاهای آرایشی و بهداشتی، تجهیزات مرتبط با خانه و آشپزخانه و مادر و کودک مورد استفاده قرار می گیرند شامل کالاهای سلولزی و ... و نوشت افزار هستند. جنب هایپراستار یک شعبهء آدیداس موجود می باشد که برای خرید کیف و کفش و لباس با برند آدیداس می توان از آنجا اقدام کرد، همچنین ال سی وا کی کی هم دارای یک شعبه در همان جا می باشد. مجتمع تجاری بزرگ کوروش در اتوبان ستاری هم فاصله ای بسیار نزدیک با شهرک پرواز دارد. این مجتمع تجاری بزرگ علاوه بر برخورداری از واحد های تجاری فراوان جهت تهیه پوشاک و کیف و کفش و طلا و ... دارای رستوران و کافی شاپ و پردیس سینمایی است که خود مکانی برای تفریح در ایام تعطیل و آخر هفته و خوش گذرانی نیز محسوب می شود.