به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

85 متری

2 اتاق خواب

2 سال ساخت

کد: 384696

منطقه: اسکندری

محدوده: اسکندری میدان رشدیه

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | پکیج | اسپلیت

طبقه: 1

6 طبقه - 4 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
اسکندری
84 متری | 2 اتاق | 4سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 637462
متری توافقی
توافقی
خیابان جمهوری خیابان گلشن
78 متری | 2 اتاق | 4سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 361584
متری توافقی
توافقی
جمهوری چنگیزی
84 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 222265
متری توافقی
توافقی
اسکندری جنوبی
93 متری | 2 اتاق | 4سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 294125
متری توافقی
یکی از این محلات در جنوب شهر تهران محله اسکندری است. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های این محله و راسته هایش یاد خوراکی های خوشمزه می افتیم بخصوص در تقاطع با خیابان سپه چهره مغازه دارانی آشنا که یک زمانی به عنوان جوانان محل محسوب می شود به چشم میخورد. با قدم زدن در کوچه های محله چهره خانه های قدیمی در کنار ساختمان های تازه ساز و مدرن بیشتر حس دوگانگی به آدم دست می دهد. از مشکلات این محله هر چه بگوییم کم است، وجود ترافیک حتی در هنگام شب در اثر اتصال خیابان قریب و خیابان آزادی سبب آزار و اذیت اهالی محله گردیده است ولی به دلیل یک طرفه بودن خیابان اسکندری آن هم از سمت جنوب به شمال تا حدودی از ترافیک اتوبان نواب کم کرده است. با وجود آن که محله اسکندری تهران جزء محلات تاریخی و قدیمی به حساب می آید ولی متاسفانه اطلاعات تاریخی درباب این محله وجود ندارد و تنها می توان به تغییرات بافت کالبدی و فرهنگی اهالی محله اشاره نمود. این محله هم به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود و توسط خیابان جمهوری این دو محله از هم جدا شده است.این محله شلوغ و پر رفت و آمد شناخته شده و همین امر سبب افزایش میزان آلودگی صوتی و آلودگی هوا می شود. ناگفته نماند با وجود ساخت و ساز در کوچه های تنگ و باریک این محله در صورت وقوع حادثه ای ناگوار امداد رسانی بسیار سخت و کند می گردد. در محله اسکندری جنوبی به دلیل نزدیک بودن به خیابان جمهوری، خیابان نواب، خیابان آذربایجان و خیابان امام خمینی دارای دسترسی بسیار مناسبی است و از زندگی در این محله رضایت دارند ولی اهالی اسکندری شمالی به دلیل نزدیکی به میدان توحید و مرکز شهر تهران خود را اعیانی نشین نسبت به محله اسکندری جنوبی تصور کرده و به با پرستیژ بودن منطقه خود می بالند ولی به جای این افتخار با تاسف خورد که تنها عبور یک خیابان از وسط محله سبب ایجاد دوگانگی فرهنگی شده و برخی خود را اعیانی و بقیه را فقیر نشین تصور می کنند. با این وجود باید گفت که بطور کلی محله اسکندری چه شمالی و چه جنوبی با وجود ساختمان های قدیمی و کوچه های باریک جزء محلات ارزان نشین تهران محسوب میشود.
محله اسکندری
در محلات قدیمی تهران دین داری و میزان اعتقادات بیشتر بوده و در محله اسکندری می توان این مورد را به وضوح مشاهده نمود. یکی از تفریحات اهالی محله عزاداری در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی است که این ایام پیر و جوان نمی شناسد همه مردم برای دل خودشان به سمت و سوی تکایا و مساجد می آیند و در این ایام عزاداری می نمایند. با وجود آن که برخی از اهالی این محله از روی اجبار به این مناطق پناه آورده اند و حتی برخی اجاره نشین هستند ولی می توان موجی از آرامش و خوشحالی را با وجود ارزان بودن محله در چشم هایشان مشاهده نمایید.
از سمت شمال به خیابان نصرت و میرخانی، از سمت شرق به خیابان کمالی و خیابان قریب، از سمت جنوب به خیابان کمیل و از سمت غرب به بزرگراه نواب منتهی می شود.
بخش زیادی از این محله در محدوده طرح ترافیک بوده و همین امر سبب افزایش میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می گردد.
از خیابان امام خمینی، بزرگراه نواب و خیابان کمیل می توان به راحتی به تاکسی و اتوبوس دسترسی پیدا نمود. خوشبختانه این محله هم از نظر دسترسی به تاکسی و اتوبوس مناسب بوده و به وسیله آن میتوان به بیشتر نقاط تهران دسترسی داشته باشید.
در نزدیکی محله اسکندری دو پمپ بنزین میدان حر و خیابان کمیل به این محله نزدیک می باشد.
خوشبختانه محله اسکندری از نظر دسترسی به مترو در وضعیت مناسبی به سر می برد و همچنین میتوان گفت که به دلیل نزدیکی به دو ایستگاه مترو شهید نواب صفوی، میدان توحید و میدان حر میزان استفاده از مترو افزایش پیدا کرده است.
مراکز خرید محله اسکندری تهران یکی از سوغاتی های محله اسکندری تهران وجود قلیان در مغازه های قلیان فروشی محله است. همانطور که می دانید در قدیم بیشتر اهالی تهران دور هم جمع شد و به قلیان کشیدن مشغول می شدند و این کار را به عنوان صفا و صمیمیت محله می شناختند ولی با این وجود باید گفت که هنوز هم می توان از مغازه های این محله قلیان و وسایل مورد نیاز دیگر را تامین نمود. از جمله مراکز خرید دیگر محله فروشگاه اتکا بوده که مردم و اهالی محله به واسطه ارزان بودن اجناس به این فروشگاه مراجعه می نمایند. در محله اسکندری یک بازار کوچک محلی وجود دارد که می توان از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را در آن محله پیدا نمود همچنین می توان مایحتاج زندگی و دیگر اقلام مورد نظر را هم از این بازار خریداری نمایید. البته ناگفته نماند که در حاشیه این محله با بزرگراه نواب فروشگاه های آکواریوم فروشی زیادی وجود دارد. در این محله و در سر خیابان آذربایجان یک مرکز خرید برج گردون بنا شده است. بوستان های و مراکز گردشی و تفریحی متاسفانه در این محله تها یک بوستان به نام بوستان اوستا وجود دارد و همچنین می توان به بوستان رودکی در نزدیکی محله اسکندری را هم نام برد. همچنین برای مراکز ورزشی و تفریحی می توان به باشگاه فرهنگیان، باشگاه سپیدار، مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر و استخر سپیدار اشاره نمود.