به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

121 متری

3 اتاق خواب

20 سال ساخت

کد: 407110

منطقه: دروس

محدوده: دروس خیابان وارسته

پارکینگ | انباری | کولر | پکیج

طبقه: 4

4 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: پارکت

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
قلهک خیابان دولت
110 متری | 2 اتاق | 24سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 447612
متری توافقی
توافقی
دوراهی قلهک خیابان بصیری
130 متری | 3 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 288134
متری توافقی
توافقی
دروس
110 متری | 2 اتاق | 19سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 233597
متری توافقی
توافقی
دروس میدان احتشامیه خیابان راستوان
110 متری | 2 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 864003
متری توافقی
در گذشته های دور که نیاکان و پدر بزرگ هایمان در شهر تهران زندگی می کردند وسعت تهران به این اندازه نبوده و می توان گفت که تهران فعلی دارای وسعتی بی اندازه و بیش از حد است که تصور می شود تا چند سال دیگر مرز بین استان تهران و استان البرز به جای بیابان تنها یک خیابان باشد. در واقع باید گفت که در شهر تهران علاوه بر آن که پیشرفت چشمگیری داشته است ولی دو دستگی بین مردم بیشتر به چشم می آید، مردمی که برخی آن قدر پول دار و برخی هیچ پولی برای تامین نیازهای اولیه خود ندارند. هم اکنون که با شما سخن می گویم باید به یکی از محلات شمال شهر تهران واقع در منطقه 3 شهرداری تهران برویم تا با مشخصات این محله آشنا شویم. همانطور که گفته شد محله دروس جزء محلات شمال شهر تهران شناخته می شود و خوشبختانه اهالی این محله در وضعیت اقتصادی و معیشتی خوبی به سر می برند. خوشبختانه در بیشتر محلات شمال شهر تهران آب و هوای مناسب مهمترین حسن منطقه شناخته می شود ولی متاسفانه در فصول سرد سال برخی اوقات رفت و آمد در بسیاری از کوچه ها سخت شده و کمتر کسی توان بیرون آمد از منزل را دارد. یکی از مهمترین ویژگی های این محله توجه به خیابان بندی اصولی و مطابق با شهرسازی ایران است که سبب می شود ترافیک کمتری در محله ایجاد گردد همچنین این محله به دلیل وجود تعداد بالای سفارتخانه در آن به یکی از مهمترین مناطق برای سفارتخانه تبدیل شده است. از جمله سفارتخانه های این منطقه میتوان به سفارت اسپانیا، سفارت آرژانتین، سفارت پرتغال، سفارت بنگلادش، سفارت مجارستان، سفارت آذربایجان، سفارت قزاقستان، منزل سفیر یونان، دفتر موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، دفتر نمایندگی یونسکو و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در این محله مستقر می باشند.
محله دروس
در گذشته های نه چندان دور تصور بر آن بود که شهر ری به عنوان نخستین سکونت گاه انسان بوده است ولی با اکتشافات در تپه های عباس آباد باید گفت که در این محله و محلات شمال تهران مانند تپه های قیطریه، محله دروس، پاسداران و... هم شواهدی دال بر سکونت چندین هزارساله در این زمین ها پیدا شده است. بنابراین می توان گفت که محله دروس تهران جزء محلات قدیمی و اعیان نشین تهران به حساب می آید. خوشبختانه محله دروس جزء آن دسته از محلات تهران به حساب می آید که دارای تاریخچه طولانی بوده و همچنین قدمت طولانی دارد به طوری که در برخی از کتب تاریخی آمده است که نام این محله گروس بوده و قدمت سکونت به هزاره دوم پیش از میلاد باز می گردد. محله دروس در دوران های پیشین به عنوان دهکده ای ارمنی نشین معروف بوده و اهالی آن به کار کشاورزی در زمین های این محله مشغول بودند. در گذشته در این منطقه قلعه ای قدیمی وجود داشت و اهالی آن در این قلعه زندگی می نمودند. برای تهیه آب آشامیدنی همچنین آبیاری زمین های کشاورزی دو رشته قنات وجود داشت که همچنان هم پابرجاست یکی مربوط به قنات نصرت (چهارراه قنات) و دیگری قنات شیبانی است. در دوران قاجار این ده در اختیار یکی از رجال دربار قاجار به نام مخبر السلطنه مهدی قلی هدایت بوده که با موقوفه های خود کمک شایانی به محله دروس تهران نموده است از جمله وقفیات مخبر السلطنه می توان به مسجد هدایت،بیمارستان هدایت، دبستان هدایت، زمین، مغازه و حمام عمومی اشاره نمود. بیمارستان هدایت در حال حاضر تخریب شده و در حال نوسازی به سر می برد. همچنین باید بدانید که تمامی زمین ها مربوط به مخبر السلطنه نبوده بلکه 2 دانگ محله متعلق به وی بوده و 4 دانگ دیگر مربوط متعلق به افراد دیگری است که می توان گفت 2 دانگ مخبر السلطنه همچنان دست نخورده باقی مانده است. در گذشته و همینطور در دوران پهلوی افراد مشهوری در این محله سکونت داشتند که می توان به فروغ فرخزاد، صادق چوبک و... اشاره نمود. همچنین خیابان های معروف آن خیابان یخچال است که در گذشته کارخانه یخ سازی در آن فعال بوده است. همانطور که گفته شد موقوفه مهدی قلی هدایت دست نخورده باقی مانده است و یکی از این آثار باغی در ضلع جنوب چهارراه قنات است. در قدیم در ابتدای خیابان هدایت محله تاریخی به نام چالهرز وجود داشت. در محله دروس دو حادثه تاریخی رخ داده است: 1.در ابتدای جنگ جهانی دوم محله دروس به دلیل نزدیکی به کارخانه اسلحه سازی سلطنت آباد توسط هواپیمای روس بمباران گردید. 2. در سال 1321 به دستور رضا شاه شیخ خزعل به دلیل همدستی با انگلیسی ها به قتل رسانده شد. در محله دروس هم مانند سایر محلات شمال شهر تهران نشانه های زیادی از افراد و بزرگان مملکت دیده شده و به واسطه آن این محله به عنوان محلات اعیان نشین انتخاب گردیده است. بعد از ترک ارامنه از این محله ملایری ها، یزدی ها و ترک ها در این محله ساکن شدند.
یکی از مهمترین ویژگی این محله دسترسیهای آن است که از سمت شمال به خیابان کلاهدوز، از سمت غرب به خیابان هدایت، از سمت جنوب به بلوار شهرزاد و خیابان صدف و از سمت شرق به خیابان پاسداران منتهی می گردد.
در محله دروس تهران خوشبختانه از نظر دسترسی به تاکسی و مترو در وضعیت بسیار مناسبی به سر می برد. در تمامی خیابان های اطراف محله و همچنین درون محله می توان توسط تاکسی به سایر وسایل نقلیه عمومی دسترسی پیدا نمود و حتی می توان به بیشتر نقاط تهران دسترسی پیدا نمود. همچنین از نظر دسترسی به اتوبوس می توان به خیابان کلاهدوز و خیابان شریعتی اشاره نمود که دارای چندین ایستگاه اتوبوس می باشد.
در درون خود محله دروس و حتی در نزدیکی محله 2 پمپ بنزین با امکانات بسیار بالایی وجود دارد که شامل پمپ بنزین چهار راه قنات و پمپ بنزین پاسداران می باشد.
همانطور که گفته شد با توجه به استقبال مردم از مترو ایستگاه های مترو جدیدی هم افتتاح گردید است ولی در محله دروس نزدیکترین خط مترو مربوط به خط 1 تجریش-کهریزک است که ایستگاه مترو قلهک و ایستگاه مترو شریعتی نزدیکترین ایستگاه مترو به محله دروس می باشد.
در سراسر محله دروس و اطراف محله فروشگاه و مغازه های مختلفی وجود دارد که برای رفع احتیاج روزانه بسیار مناسب است ولی برای مراکز خرید و پاساژ می توان به مرکز خرید پاسداران اشاره نمود. در نزدیکی محله دروس هم دو مرکز تجاری به نام مجتمع تجاری سامان و مجتمع تجاری نگین ظفر وجود دارد. بوستان ها و مراکز ورزشی و تفریحی متاسفانه در خود محله دروس با وجود آن که به عنوان محله ای تاریخی شناخته شده و دارای باغ های بسیار زیادی بوده است ولی دارای هیچ گونه فضای سبزی نمی باشد به همین دلیل می توان از بوستان پایداری (زمرد) و بوستان محصل به عنوان دو بوستان درنزدیکی محله دروس نام برد و همچنین در این محله استخر یاس بانوان به عنوان یک مرکز تفریحی و ورزشی مناسب برای بانوان شناخته شده است. در نزدیکی محله دروس وجود سینما قلهک سبب ایجاد سرگرمی برای بیشتر اقشار جامعه گردیده است.