به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

110 متری

2 اتاق خواب

27 سال ساخت

کد: 414879

منطقه: جمال زاده

محدوده: جمالزاده شمالی ابتدای خیابان کارگر شمالی

پارکینگ | انباری | بالکن | پاسیو | کولر

طبقه: همکف

4 طبقه - 1 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
امیراباد کارگر شمالی
117 متری | 3 اتاق | 30سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 742174
متری توافقی
توافقی
میدان انقلاب بر کارگر جنوبی
112 متری | 4 اتاق | 25سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 387475
متری توافقی
توافقی
میدان انقلاب بر کارگر جنوبی
112 متری | 4 اتاق | 25سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 417409
متری توافقی
توافقی
میدان انقلاب خیابان نو فلاح
106 متری | 2 اتاق | 31سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 519491
متری توافقی
يكي از محلات ناحيه دو منطقه 6 تهران است. بيشتر ساختمان هاي آن تجاري و اداري است. مساحت آن 3696735 مترمربع است. 17 درصد از كل منطقه را اشغال كرده و ميزان تراكم جمعيت آن 110 نفر در هر هكتار است. محله جمال زاده با ادغام دو محله كشاورز غربي و نصرت بوجود آمد. اين خيابان بنام سيد محمد علي جمالزاده، مترجم، نويسنده ايراني بود كه داستان هاي كوتاه را مي نوشت و در واقع سبك جديد واقع گرايي را در ادبيات ايجاد كرد. محله جمالزاده به دو خيابان اصلي شمالي و جنوبي تقسيم شده است. محله جمال زاده با خيابان هاي آزادي، خيابان جمهوري، خيابان فاطمي و بلوار كشاورز متقاطع است. خانه فرهنگ دكتر علي شريعتي در محله جمال زاده قرار دارد.
محله جمال زاده
با روي كارآمدن خاندان پهلوي منطقه 6 تهران شكل گرفت. در اين زمان دانشگاه تهران، بيمارستان امام علي و دانشگاه پلي تكنيك (آموزشگاه فني) ، بوستان فرح (بوستان لاله) و مراكز ديگري شكل گرفتند و به تدريج به سمت شمال رشد و توسعه يافت. براساس مدارك و عكس هاي هوايي سال 1319، بلوار كشاورز و خيابان كريمخان فعلي در شمال شهر تهران و مرز شمالي منطقه 6 فعلي بوده است. بيمارستان امام علي (ع) يكي از مهم ترين مراكز درماني منطقه در سمت شمال غربي شهر قرار گرفت. البته در اين دوران هنوز مرزهاي جنوب غربي منطقه شكل گرفته نبود. در زمان پهلوي دوم، خيابان هاي ولي عصر، شميران و حافظ به طرف شمال گسترش يافتند، با شكل گيري خيابان يوسف آباد، محله هاي يوسف آباد و امير آباد نيز به تبع آن شكل گرفتند. محله هاي يوسف آباد و اميرآباد در 10 سال اول 1335 شكل گرفتند و بدين ترتيب حاشيه شمالي شهر نيز به تدريج شكل گرفت. البته در اين دوران اراضي عباس آباد هنوز شكل گرفته نگرفته بودند. محدود ساخت و ساز تا سال 1335 به شرق خيابان ولي عصر و به جنوب خيابان عباس آباد و به غرب خيابان پهلوي به شمال يوسف آباد و شمال امير آباد محدود شد. توپوگرافي زمين مانع از آن شد كه مابين محله هاي يوسف آباد و اميرآباد ساختمان هايي احداث شود.
زماني كه دو محله جمال زاده و نصرت باهم ادغام شدند، بدين ترتيب يكي از بزرگترين محله ها در تهران شكل گرفت و البته اين ادغام باعث شد كه نيازهاي منطقه به تبع افزايش جمعيت، افزايش بيابد. بخاطر افزايش جمعيت، سعي بر اين شد كه پايانه تاكسيراني در ابتداي خيابان جمالزاده تاسيس شود و بعد از آن دومين همراه سرا در خيابان باقرخان ساخته شد و بعد از آن ميدان ميوه و تره بار براي محله جمال زاده در دستور كار قرار گرفت. خانه شاعر، فرهنگسراي فناوري اطلاعات، و سينماهاي مركزي و پارس و مسجد ولي عصر پذيراي مردم بر حسب نيازهاي مختلف آن ها هستند. انتقال تاكسي ها از ضلع جنوبي ميدان انقلاب به ابتداي خيابان جمالزاده باعث تجمع آن ها و نگراني مردم شده به همين دليل مردم درخواست دارند كه اين مشكل هرچه زودتر حل شود. اصناف و مردم محله تمايل دارند كه اين تاكسي ها به نقطه ديگري منتقل شوند. ساخت همراه سراي اول باعث شده كه مردم همانند گذشته در بيمارستان امام خميني تجمع نكنند، ساخت همراه سراي دوم به طور يقين به كمترشدن تجمع هاي مردمي در بيمارستان ها كمك شاياني مي كند. وجود ميدان ميوه و تره بار براي محله جمال زاده بسيار ضروري است و يكي از اهالي منطقه مي گويد كه نزديك ترين ميدان ميوه و تره بار در خيابان نصرت قرار دارد و صد البته بسياري از سالمندان نمي توانند اين چنين مسافتي را طي كنند. رفتن به خيابان نصرت با ماشين و موتور نيز به آلودگي بيشتر هوا دامن مي زند و آن را بيشتر مي كند. بنابراين ايجاد ميدان ميوه و تره بار كاري مهم و ضروري است. محله جمال زاده به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم شده و بخش جنوبي آن در منطقه 11 قرار دارد و يكي از شلوغ ترين مناطق تهران به شمار مي رود. اين قضيه بخاطر نزديكي به مراكز دانشگاهي است.
محله جمال زاده از شرق به كارگر جنوبي و از غرب به خيابان هاي زارع، گلشن و باستان و از شمال به خيابان آزادي و از جنوب به خيابان آذربايجان منتهي مي شود. 2822 نفر در اين محله ساكن هستند.
اين منطقه جزء محدوديت هاي ترافيكي پليس راهنمايي و رانندگي به شمار نمي رود. به همين دليل در همه ساعات شبانه روز شلوغ و پرتردد است. وجود مراكز خريد و فروشگاه هاي و مجتمع هاي تجاري باعث مي شود كه بسياري از مردم براي خريد به اين محله بيايند تا بتوانند نيازهاي خود را برطرف كنند.
در محله جمال زاده، ايستگاه اتوبوس قرار دارد كه شما مي توانيد با مستقرشدن در آن، به محل كار خود تشريف ببريد. اتوبوس هاي تندرو نيز از اين محله عبور مي كنند. خط 3 اتوبوس هاي تندرو ، خطوط 5 و 7 نيز از اين محله عبور مي كنند. در كل 42 ايستگاه در اين محله قرار دارد. مسافراني كه از ايستگاه هاي مترو نجات اللهي و كريم خان دوست دارند كه به شمال شهر سفر كنند با خط 7 و از ايستگاه ميدان ولي عصر مي توانند اين كار را انجام دهند. در اين محله 34 خط اتوبوسراني وجود دارد از اين تعداد 10 خط تحت نظارت واحد اتوبوسراني شهرداري بوده و 24 خط نيز به صورت كمكي در اين خط كار مي كنند. در حال حاضر اصلا" قرار نيست كه ايستگاه اتوبوس ديگري در اين منطقه راه اندازي شود. 6 هزار تاكسي ثابت و گردشي وظيفه حمل مسافران را بر عهده دارند. 657 اتوبوس هم همراستاي تاكسي ها، در اين جابجايي به تاكسيراني كمك مي كنند. نزديك ترين ايستگاه اتوبوس، ايستگاه دكتر قريب است كه 192 متر فاصله دارد.
پمپ بنزين هاي اين محله در محلات پاستور، آزادي و جمهوري واقع هستند.
خط 5 مترو از اين محله عبور مي كند و در كل در اين محله 10 ايستگاه مترو قرار دارند. ايستگاه هاي طالقاني و هفت تير در خط يك و شش، ايستگاه دروازه دولت از خط يك و 4، ايستگاه ميدان جهاد و ميرزاي شيرازي در خط 3، ايستگاه ميدان ولي عصر در خط 3 و شش، ايستگاه هاي فردوسي و انقلاب در خط 4 و تئاتر شهر در خط 3 و 4، شادمان در خط 2 و 4 در اين منطقه قرار دارند و متناسب با ايستگاهي كه انتخاب مي كنيد مسافت شما نسبت به مقصد متفاوت خواهد بود. نزديك ترين ايستگاه مترو، توحيد است كه 4/1 كيلومتر فاصله دارد.
فروشگاه ها و مراكز خريد محله در محله جما لزاده انواع و اقسام فروشگاه ها و مراكز خريد موجود است. باشگاه هاي ورزشي متنوعي در محله جمال زاده وجود دارد. به همين دليل، تردد در اوقات شبانه روز در اين محله بسيار زياد است. مجتمع تجاري جمال زاده در نزديك محله نصرت واقع است. مجتمع مهستان در نزديكي محله جمال زاده قرار دارد. سراي محله كشاورز نيز در تقاطع جمالزاده شمالي قرار دارد. بسياري از مراكز تجاري و فروشگاه هاي اين محله در تقاطع خيابان آزادي و خيابان فرصت شيرازي قرار دارد و به همين دليل قيمت اين مراكز نسبت به خيابان جمالزاده شمالي بسيار بيشتر است. همچنين در اين منطقه آپارتمان هاي خيلي خوبي به لحاظ امكانات وجود دارد و مي توانيد آن ها را اجاره نماييد. محله جمال زاده به دليل دارابودن بسياري از مراكز خريد و مجتمع هاي تجاري، در كل محله خوبي براي سكونت است.