به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

95 متری

2 اتاق خواب

25 سال ساخت

کد: 453193

منطقه: دولت آباد

محدوده: دولت اباد

بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 3

3 طبقه - 4 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
دولت آباد
93 متری | 2 اتاق | 20سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 431417
متری توافقی
توافقی
دولت آباد
90 متری | 2 اتاق | 25سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 444534
متری توافقی
توافقی
دولت آباد
95 متری | 2 اتاق | 30سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 519326
متری توافقی
توافقی
دولت اباد خیابان قدس
100 متری | 2 اتاق | 22سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 777568
متری توافقی
درست در ضلع جنوبی اتوبان آزادگان و جنوب شهر تهران محله ای متفاوت نسبت به سایر محلات تهران قرار دارد. محله ای که بیشتر ساکنانش ایرانیانی است که به معاودان ایرانی عراق معروف گردیدهاند بدین معنی که در زمان حکومت عراق به دلیل عدم تمدید ویزای اقامتشان به ایران بازگشتهاند. شاید خیلی از اهالی تهران خبر نداشته باشند که در تهران عراقی کوچک وجود دارد که قدمت ساختش به سال 1349-1350 باز می گردد. محله ای که حالا با گذشت 4 دهه از ساختش به عنوان جزء مهمی از هویت تهران تبدیل شده است. شهرک دولت آباد که زمان ساختش به دوران محمد رضا شاه پهلوی باز می گردد هم اکنون دارای فرهنگی غنی و بهتر از سایرمحلات جنوب شهر می باشد. متاسفانه دارای آب و هوای آلوده و علاوه بر آن دارای آلودگی صوتی می باشد. متاسفانه در جنوب شرقی محله دولت آباد کارخانه سیمانی وجود دارد که این کارخانه هم به دلیل فعالیتهای اخیرش آلودگی بیشتری برای این محله ایجاد کرده است. با وجود آن که از زمان ساخت این محله حدود 47 سال می گذرد ولی در این محله آثار تاریخی و قدیمی یافت می شود که مربوط به زمان های قبل از بنای این شهرک بزرگ است.
محله دولت آباد
با توجه به بازگشت مردم ایرانی الاصل از عراق به دلیل عدم تمدید ویزای اقامتشان دولت ایران تصمیم می گیرد محله ای در تهران برای این افراد بنا نماید که در نهایت در سال 1349-1350 شهرک دولت آباد توسط شرکت خصوصی دولت آباد در یکی از محلات تهران بنا می گردد. یکی از نکات جالب این محله وجود سیستم فاضلاب در شهرک است که در ابتدای کار برای این محله در نظر گرفته شده بود. در محله دولت آباد خیابان های زیاد و متعددی وجود دارد ولی در این محله 3 فلکه و 1 میدان اصلی به نام میدان دولت آباد وجود دارد که با توجه به رشد و گسترش محله فلکه سوم شهر به طور کلی دچار تغییر و تحولات شده است و به عنوان یک پاتوق برای اهالی محله در تمامی ایام و ساعات روز شناخته شده است. در فلکه سوم محله دولت آباد گرمابه قدیمی، ساختمان های قدیمی و... به طور کلی تخریب شده و به جای آن مغازه های مدرن و متنوع و همچنین ساختمانهای تجاری، مسکونی و ساختمان پزشکان ایجاد گردیده است. در طول چند سال اخیر تغییر و تحولات زیادی در محله رخ داده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود: 1.ساخت و بنای مسجد صاحب الزمان 2. احداث دو شهرک نوساز به نام های عقیق و فرهنگیان 3. احداث ایستگاه مترو دولت آباد 4. احداث بیمارستان و زایشگاه حضرت صدیقه طاهره در کنار سایر درمانگاه های اصلی محله دولت آباد زمانی که به این محله وارد می شوید انگار دیگر در ایران حضور ندارید و وارد شهر یا کشور دیگری شدهاید. در هنگام ورود به این محله متوجه حس و حال عجیبی می شوید تمامی تابلوهای مغازه ها به زبان عربی نوشته شده و حتی اهالی محله هم به زبان عربی صحبت می نمایند. لباس ها، گویش، سبک تزئینات محله همه این ها شما را یاد کشورهای عربی جهان می اندازد. اگر یک روز خود را در این محله بگذرانید متوجه سبک زندگی اهالی این محله می شوید زمانی که اذان گفته می شود تمامی مساجد محله مملوء از نمازگزارانی شده که به دلیل سبک و روش زندگی خود کار را رها کرده و به عبادت می پردازند، در کنار آن تمامی رستوان و فست فود های محله دولت آباد چند صندلی و مبل در پیاده رو برای مشتریان خود قرار می دهند. شاید در هنگام ورود به این محله از نوع و سبک زندگی آن ها شک زده شوید ولی این روش زندگی برای آن ها عادی می باشد.
بافت شهری دولت‌آباد سه فلکه و یک میدان بزرگ به نام دولت‌آباد (بروجردی) دارد و ساختار و شبکه‌بندی معابر آن منظم است. این محله امکاناتی مانند چند حسینیه و مسجد، ۵ ورزشگاه، چند پایگاه بسیج، ۲ استخر و ۹ شعبه‌‎ی مختلف بانکی دارد که به اهالی آن خدمات خوبی ارئه می‌دهند. بهتر است بدانید در سال‌های اخیر ساخت‌وسازهایی در اطراف فلکه‌ی سوم انجام و برخی مغازه‌های سنتی به مراکز تجاری و پزشکی تبدیل شدند. این محله از نظر فرهنگ، طبقه‌ی اجتماعی ساکنان و بافت شهری نسبت به محله‌های جنوب تهران در سطح بالاتری قرار دارد و کیفیت زندگی در آن نسبتا مناسب است. بیشتر ساکنان دولت‌آباد از اعراب عراقی هستند که از سال‌ها پیش در این محدوده سکونت دارند.
این شهرک همانطور که گفته شد در ضلع جنوبی بزرگراه آزادگان قرار دارد بنابراین می توان گفت دسترسی های این محله به ترتیب زیر می باشد: شمال محله به بزرگراه آزادگان، شرق محله به بزرگراه امام علی، غرب محله به خیابان فدائیان اسلام و جنوب محله به بلوار بسیج و بزرگراه آوینی محدود می گردد. این محله هم اکنون در منطقه 20 تهران بزرگ واقع گردیده
ندارد
در محله دولت آباد چه درون محله و چه در خیابان های اطراف محله ایستگاه های اتوبوسی تعبیه گشته است که توسط آن ها می توان در هر نقطه ای از جنوب شهر تهران جابجا شد. در نزدیکی میدان اصلی محله یعنی میدان بروجردی می توان به چندین ایستگاه اتوبوس اشاره نمود که همین امر سبب می شود افراد زیادی از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند. همچنین در نزدیکی مترو دولت آباد یک پایانه ایستگاه اتوبوس در حال تاسیس می باشد. در اطراف محله هم می توان در خیابان فدائیان اسلام و بزرگراه امام علی هم ایستگاه اتوبوس مشاهده نمود. دسترسی به تاکسی هم در خیابان اصلی و میدان بروجردی نسبت به سایر بخش های محله بیشتر است که می توان توسط تاکسی و اتوبوس خود را به مترو دولت آباد برسانید.
در نزدیکی محله دولت آباد و در خیابان فدائیان اسلام پمپ بنزین فدائیان اسلام وجود دارد که به دلیل نزدیکی به محله دارای دسترسی بالایی است.
در محله دولت آباد دسترسی به مترو آسان گردیده است به طوری که کافیست از منزل خود خارج شوید تا توسط تاکسی و اتوبوس خود را به این محله برسانید. این ایستگاه مترو جزء ایستگاه های خط 6 مترو تهران محسوب می گردد.
جاذبه تاریخی و گردشی محله دولت آباد در محله دولت آباد با وجود آن که در سال 1349 بنا شده است ولی تا قبل از آن دارای سابقه سکونت طولانی مدتی بوده و چندین آثار تاریخی از آن زمان باقی مانده است. 1. قلعه تاریخی شعاع السلطنه قلعه تاریخی شعاع السلطنه که در زمان صفویه در این محل سکونت می کرده است بعد از فوت شعاع السلطنه قلعه وی تبدیل به محل تفریح مردم و اهالی شهر شده و کم کم به سوی نابودی و تخریب رفته به طوری که هم اکنون به جای آن منازل مسکونی و شهرک وحدت احداث گردیده است. 2. بقعه امامزادگان ابراهیم و اسماعیل بقعه امامزادگان ابراهیم و اسماعیل که گفته می شود جد آن ها به امام موسی کاظم می رسد. این بقعه نه تنها رواق ندارد بلکه گنبدی هم در آن مشاهده نمی شود و تنها می توان گفت با بازسازی های انجام شده ضریح چوبی زیارتگاه به فلزی تبدیل شده است. مراکز خرید محله دولت آباد همانطور که گفته شد در فلکه سوم محله دولت آباد مانند محلات جنوب شهر تهران دارای مغازه های متنوع و زیادی است که می توان تمامی احتیاجات روزانه خود را از این بخش محله فراهم نمایید. در بلوار قدس این محله فروشگاه میوه و سبزیجات ایجاد گردیده است. بوستان ها، مراکز تفریحی و ورزشی در محله دولت آباد چندین بوستان به نام های بوستان آب نما، بوستان دشتستان، بوستان گلمهر، باغ لاله، بوستان مهران انتظاری، بوستان ماهور، پارک هجرت و پارک جنگلی توسکا قرار دارد. همچنین در شمال محله و در نزدیکی بلوار دولت آباد باشگاه ورزشی تاسیس شده است. در نزدیکی خیابان علی اکبر دهخدا نیز خانه فرهنگ دولت آباد قرار دارد که محل خوبی برای آموزش کودکان به حساب می آید.