به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

75 متری

1 اتاق خواب

15 سال ساخت

کد: 524332

منطقه: خزانه

محدوده: خزانه شهرک بعثت

پارکینگ | انباری | بالکن | کولر

طبقه: 3

4 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: اوقافی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
شهرک بعثت
75 متری | 1 اتاق | 10سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 269382
متری توافقی
توافقی
خزانه شهرک بعثت
70 متری | 1 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 968091
متری توافقی
توافقی
خزانه
70 متری | 1 اتاق | 18سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 437407
متری توافقی
توافقی
خزانه شهرک بعثت
70 متری | 1 اتاق | 19سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 983323
متری توافقی
محله خزانه در منطقه ی 16 تهران قرار گرفته است. محله ی خزانه در جنوب شرقی تهران واقع شده و از محله های قدیمی آن محسوب می شود. این محله از محله هایی است که افرادی با درآمدهای نه چندان زیاد و با دل ها و قلب هایی بزرگ در آن زندگی می کنند
محله خزانه
نام محله ی خزانه با رنج کارگران و طبقه ی محروم جامعه گره خورده است. اولین بار در سال 1333 کارخانه‌ی روغن نباتی ‌قو در این منطقه ساخته شد و پس از آن در سال 1327، چیت‌سازی تهران در این منطقه افتتاح شد و از آن زمان این منطقه به مکانی برای زندگی کارگران تبدیل شد و در نتیجه ی این تغییرات مزارع کشاورزی روستا، خانه‌های روستایی، زاغه‌های کارگران و کوره پز خانه ها در این منطقه ساخته شد. در نتیجه ی به وجود آمدن این محیط برخی از مالکان بزرگ نیز در پی سوءاستفاده از مردمان این محله ها اقدام کردند و دست به ساخت و فروش مسکن زدند که از سرشناس ترین آن ها عباس‌خزانه بود که نام او را هم بر این محله گذاشته اند. اما از سال 1350 این محله وارد فاز جدیدی شد و بزرگراه بعثت و پارک بعثت در این منطقه ساخته شد. بزرگراه بعثت افسریه را به کشتارگاه وصل می کرد. در این سال های اخیر نیز مترو و امکانات زیادی در منطقه خزانه ساخته شده و بسیاری از گودهای آن از جمله گود حسین تفتی تخریب شده و به جای آن پارک یادواره شهدا ساخته شده است. کارخانه روغن نباتی قو و انبارهای اطراف آن، کارخانه متروک شده ی آدامس خروس همه جزو هویت محله ی خزانه هستند.
در حالی که پتانسیل های رشد بسیاری در این منطقه نهفته شده، محله ی خزانه از ابتدا به دلیل نوع ساختمان و قیمت کم آن ها محل زندگی قشر ضعیف جامعه بوده است. در واقع منطقه ی خزانه می تواند به نحو دلخواه بازسازی شده و از کارخانه ها و انبارهای متروک آن یک اقتصاد فعال و پویا راه اندازی کرد. محله ی خزانه این قابلیت را دارد تا بجای قرار گرفتن در صفحه ی روزنامه ها در صفحه های اقتصادی دیده شود. این محله مردمان زیادی را در خود پرورانده است که همه جزو انقلابیون زمان خود بوده اند. محله ی خزانه هنوز هم رنج ها و انسان های رنج کشیده ی زیادی را در خود جای داده است و نباید فراموش کنیم که مناطق جنوب، قلب های تپنده ی شهر هستند، کار و تلاش طاقت فرسای کارگران مناطق جنوب چرخ حرکت دهنده ی شهرهاست. پرویز پرستویی و برادران کاوه از دل همین مردمان جنوب شهر رشد کرده اند.
محله ی خزانه از شمال به محله باغ آذری، از سمت جنوب، به محله ی علی آباد جنوبی، از سمت شرق به شهرک بعثت و از سمت غرب به علی آباد شمالی و نازی آباد ختم می شود.
ندارد
برای دستیابی به محله خزانه، می توانید از اتوبوس‌های پایانه افشار و میدان راه‌آهن و میدان هرندی استفاده کنید. هم چنین تاکسی های زیادی نیز در این مسیر قرار دارند که شما را سریع تر به این محل می رسانند
یک جایگاه گازوئیل در بخش داخلی ترمینال جنوب قرار گرفته است. برای دسترسی به پمپ بنزین باید به خیابان شهید رجایی جنب سیلو بروید. برای پیدا کردن جایگاه عرضه نفت نیز به میدان هرندی اول خیابان خزانه بخارایی بروید
می توانید از خط یک استفاه کنید. نام ایستگاه محله خزانه، ایستگاه متروی شهید بخارایی که در فلکه دوم محله ی خزانه واقع شده است. پایانه ی اصلی این خط در تجریش قرار گرفته است و تا کهریزک امتداد دارد.
مکان های شاخص موجود در منطقه خزانه ترمینال جنوب: آدرس دقیق ترمینال جنوب، بزرگراه بعثت روبروی کارخانه روغن نباتی قو است و حدود 11 شرکت مسافربری با این ترمینال کار می کنند و روزانه 45 سفر در این ترمینال بزرگ برگزار می شود. پارک بعثت یا فرح آباد: از مناطق زیبای محله ی خزانه پارک 53 هکتاری است که در سال 1352 ساخته شده است. این پارک به دلیل قرار گرفتن در کنار ترمینال جنوب به محلی برای استراحت مسافران نیز تبدیل شده است. دو ایستگاه مولوی و ایستگاه متروی ترمینال جنوب به این پارک نزدیک هستند. پارک بعثت به دلیل قدمت خود انواع زیادی از درختان مانند سپیدار، نارون، چنار، سرو، توسکا، بلوط، کنار، زبان گنجشک، ارغوان، اقاقیا، بیدمجنون، صنوبر و کاج را در خود جای داده است. دریاچه های پرورش ماهی به همراه یک دریاچه ی بزرگ از جاذبه های زیبای پارک هستند، همچنین در این پارک یک قطار سراسری وجود دارد که با آن می توانید از تمام قسمت های پارک دیدن کنید. رستوران‌، نمازخانه، آبنما، کتابخانه، گلخانه (4 عدد)، آمفی‌ تئاتر روباز، زمین بازی کودکان، درمانگاه بعثت، آلاچیق، دو واحد بوفه، مهدکودک بهزیستی، شهربازی، پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز در پارک دیده می شوند. این پارک به محله ی خزانه جلوه ی خاصی بخشیده است. البته متاسفانه هنوز هم در گوشه هایی از این پارک معتادانی دیده می شوند. بیمارستان آیت‌الله کاشانی: این بیمارستان در خیابان خزانه (بخارایی جنوبی) و فلکه دوم قرار گرفته است. این بیمارستان دارای بخش های مختلف CCU اطفال ، جراحی زنان و زایمان، ICU جنرال، جراحی عمومی، ENT عمومی، ارولوژی، جراحی مغز و اعصاب و داخلی است. بخش های آزمایشگاهی آندوسکوپی، کولونوسکوپی، تست ورزش، الکتروکاردیوگرافی، اکوکاردیوگرافی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، آزمایشگاه پاتولوژی، داروخانه، نوار مغز و سی تی اسکن نیز در این بیمارستان موجود است. مجتمع قضایی بعثت: این مجتمع قضایی در ضلع شمالی ترمینال جنوب و محله ی خزانه قرار گرفته است. این بخش شامل دادگاه ها و مجتمع های قضایی است. باشگاه کشتی کارگران: بچه های جنوب تهران به کشتی و گوش های شکسته ی خود معروف هستند و بسیاری از کشتی گیران معروف و نامی کشورمان از دل همین باشگاه های جنوب تهران و محله هایی مثل خزانه قد علم کرده اند. اکنون هم در این باشگاه کشتی، اکبر فلاح کشتی گیر برجسته کشورمان کار می کند و به تربیت جوانان پرشور جنوب شهر می پردازد. دانشگاه تربیت معلم: این دانشگاه در خیابان شهید مفتح قرار گرفته و از بهترین دانشگاه های تربیت معلم کشور است. حدود 8000 دانشجو در 26 گروه آموزشی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. نیروگاه برق بعثت: این نیروگاه در روبروی شهرک بعثت قرار گرفته و در سال 1346 توسط شرکت جنرال الکتریک تأسیس شده است. نیروگاه برق بعثت یک نیروگاه حرارتی با ظرفیت ۲۴۷٫۵ مگاوات برق است. نیروگاه برق بعثت خود از ۳ واحد بخار ۸۲٫۵ مگاواتی تشکیل شده است. این نیروگاه در سال 1386 یک بار تعمیر شد و بهبود یافت. فروشگاه‌ها و مراکز خرید محله ی خزانه محله ی خزانه از نظر تعداد فروشگاه های مختلف مواد غذایی، لوازم یدکی، فروشگاه های تعاونی، نانوایی و فروشگاه پوشاک با مشکلی مواجه نیست و به راحتی می توانید مواد مورد نیاز خود را تهیه کنید.