به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

109 متری

2 اتاق خواب

3 سال ساخت

کد: 548047

منطقه: ظفر

محدوده: ظفر خیابان فرید افشار

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | پکیج | اسپلیت

طبقه: 5

5 طبقه - 4 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
ظفر - بلوار آرش - خ دلیری _ کوچه بهداد و نونهالان ( دو کله...
107 متری | 2 اتاق | 8سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 987388
متری توافقی
توافقی
ظفر - بلوار آرش - خ دلیری _ کوچه بهداد و نونهالان ( دو کله...
107 متری | 2 اتاق | 8سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 610091
متری توافقی
توافقی
ظفر خیابان فرید افشار
104 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 548514
متری توافقی
توافقی
جردن
102 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 757454
متری توافقی
محله ظفر در حقیقت یک خیابان است که به‌موازات بلوار میرداماد بین چند محله از محلات تهران کشیده شده است. این محلات عبارت‌اند از داودیه، کاوسیه، حسن‌آباد زرگنده و امانیه. این خیابان به نام سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی نام‌گذاری شده است که به آن دستگردی هم می‌گویند. محله فوق ازنظر تاریخی به دوران قاجار برمی‌گردد و ساکنینش دارای فرهنگ غنی هستند. ازلحاظ آب‌وهوایی، بسیار مناسب است به خصوص قسمت شمالی ظفر هوایی خنک و دل‌نشین دارد. همه امکانات برای ساکنین ظفر فراهم است، از وسایل نقلیه، پارک‌ها و مراکز خرید مجلل تا آب‌وهوای مناسب محله.
محله ظفر
خیابان ظفر بخشی از محله داودیه و بخشی از محله زرگنده را به خود اختصاص داده است. تاریخچه این محلات تهران به این منوال است که روستای داودیه را به نام‌های ارغوانیه و ارغونیه هم می‌شناختند. دهکده‌ای بود در غرب چال هرز و جنوب محله قلهک که دارای یک باغ بسیار وسیع و قناتی پر آب بود. صدراعظم نوری، میرزا آقاخان این محله را به نام میرزا داود خان وزیر لشکر که پسرش بود، خرید و آن را وسعت داد و به نام داودیه نام‌گذاری نمود. گسترش باغ داودیه (ارغوانیه) در آن زمان دویست و پنجاه‌هزار تومان خرج برداشت. مالکیت این روستا مال ارغون میرزا یکی از نوه‌های فتحعلیشاه بود. قنات آبی داشت که چاه اصلی آن در تجریش است که تا امروز از آن استفاده می‌شود. در آن زمان این دهکده به نسبت دیگر محلات تهران که اطرافش بودند، بسیار بافرهنگ بود و دارای مدرسه ابتدایی و کودکستان نیز بود. جمعیت دهکده به هزار و سیصد نفر می‌رسید و دبستانی به نام دبستان مریم با 228 دانش‌آموز و کودکستان مریم با 50 دانش‌آموز در این دهکده وجود داشت. بسیاری از افرادی که در آن زمان، این مکان را با مکان‌های مشابه آن مانند احتشامیه مقایسه می‌کردند نظرشان را این‌گونه بیان می‌نمودند: "موقعیت این باغ چندان جالب نیست، زیرا که به شهر تهران خیلی نزدیک است و در دشت پر از سنگ در پایین تپه قرار گرفته است و همین تپه باعث جلوگیری از نسیم جنوب غربی در ساعات ظهر می‌گردد و به همین دلیل خیلی گرم است و پشه زیاد دارد؛ اما از این‌که بگذریم، کاخی که در این باغ ساخته‌شده شایسته سکونت پادشاهان است." آن زمان، پرورشگاه معنوی در داودیه وجود داشت که عبدالله معنوی آن را در سال 1337 شمسی در داودیه افتتاح نمود. مساحت آن سی هزار مترمربع بود که بیست هزار مترمربع آن زیربنا قرار گرفته بود. چنانکه گفته‌شده این پرورشگاه از قدیمی‌ترین بناهای محله داودیه می‌باشد و در گذشته نشانه‌ای برای شناسایی محله بود. داودیه، آن زمان ایستگاه اتوبوس هم داشت که به نام ایستگاه پرورشگاه شهرت داشت. این پرورشگاه به دست همسر اول ناصرالدین‌شاه افتتاح شد. یکی از ویژگی‌های مهم اجتماعی و فرهنگی این محله در اواخر سال‌های حکومت پهلوی، وجود مستشاران انگلیسی و آمریکا بود که اغلب در این محله سکوت داشتند و خانه‌های دو و سه‌طبقه اجاره کرده بودند. به دلیل حضور این افراد، فضای اجتماعی و فرهنگی خاصی در محله وجود داشت. اما محله زرگنده در شمال داودیه قرار داشت و درباریان بیشتر به آن محل می‌رفتند. این محله بسیار خوش آب‌وهوا بود و سه رشته قنات آن را تأمین می‌کرد. می‌گویند که این محل برای پنهان نمودن طلا و جواهرات مردم بوده است. چون در آن زمان بانک وجود نداشت، مردم پول‌های خود را در این کوه‌ها پنهان می‌نمودند و پس از مدتی وقتی کسی آن را پیدا می‌نمود، می‌گفتند که فلانی از کوه، زر، کنده است.
بافت شهری محله منظم و کوچه و خیابان های محله کم عرض هستند. بافت محله ساختاری مسکونی- اداری داشته و کاربری های تجاری زیادی در محله موجود نیست. ترافیک زیادی در ساعات اداری در محله به چشم میخورد. هسته مرکزی محله بافت اجتماعی و فرهنگی کاملا متفاوت داشته و تراکم ساختمانی فشرده ای در این قسمت وجود دارد. خیابان ظفر از مهم ترین خیابان های محله است که از نظر سکونتی استانداردهای بالایی دارد. خانه های نوساز با متراژ بالا و بافت فرهنگی ساکنان یکدست است. این خیابان به دلیل مجاورت با میرداماد از حجم ترافیک بالایی برخوردار است.
از شمال به صدر، از جنوب به داوودیه و میرداماد از غرب اتوبان مدرس و از شرق به خیابان شریعتی می رسد.
محله ظفر (دستگردی) محدودیت ترافیکی ندارد
شما می‌توانید به ایستگاه‌هایی که خط پایانه تجریش-پایانه میدان راه‌آهن، در نزدیکی ظفر دارند، دسترسی داشته باشید. ایستگاه‌هایی مانند ایستگاه اسفندیار، ایستگاه ظفر و بلوار میرداماد. اتوبوس‌های عادی نیز در میرداماد و خیابان‌های اطراف دستگردی (ظفر) ایستگاه‌های متعدد دارند. نمونه‌ای ز آن‌ها به شرح زیر هستند. ایستگاه مبدأ میدان هفت‌تیر و ایستگاه مقصد پایانه افشار یا پارک‌وی ایستگاه مبدأ میدان هفت‌تیر و ایستگاه مقصد نوبنیاد ایستگاه مبدأ امام خمینی و ایستگاه مقصد آن میدان تجریش ایستگاه مبدأ امام خمینی و ایستگاه مقصد میدان قدس تمام این خطوط در خیابان ظفر ایستگاه دارند به دلیل بیمارستان‌های متعددی که در این محله و دیگر محلات تهران در اطراف آن وجود دارد، محله ظفر تاکسی‌های بسیاری از دیگر محلات تهران در شمال و جنوب شهر دارد. به نمونه‌ای از این ایستگاه‌ها توجه کنید. مبدأ میدان هفت‌تیر و مقصد پایانه افشار در پارک‌وی یا ایستگاه دیگری که مبدأ سیدخندان و مقصد تجریش است و یا مبدأ میدان هفت‌تیر و مقصد تجریش. تمام این خطوط در خیابان ظفر ایستگاه دارند.
در نزدیکی این محله، در بلوار میرداماد وجود دارد که از دو جایگاه به‌موازات خیابان ظفر می‌توانید استفاده کنید
ایستگاه‌هایی مانند ایستگاه شریعتی، ایستگاه حقانی و بلوار میرداماد
از آثار تاریخی مهم این محله بقعه امامزاده اسماعیل (ع) است که در شمال ظفر در خیابان قلهک قرار دارد. احتمالاً از نوادگان امام زین‌العابدین (ع) بوده‌اند. این مکان، 250 مترمربع مساحت دارد و دارای یک گنبد با کاشی‌های سبز لاجوردی و اتاقکی چهارگوش که ضریح فلزی آن با کتیبه‌های قرآنی پر شده است. اماکن مذهبی: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واقع در خیابان شریعتی خیابان ظفر، مسجد امیرالمؤمنین (ع) در خیابان شریعتی زرگنده، مسجد بلال در خیابان ولیعصر (ع)، مسجد جامع قلهک واقع در خیابان شریعتی خیابان قلهک، مسجد حضرت حجت در خیابان شریعتی قلهک، مسجد امام حسن عسگری در خیابان ظفر، مسجد امام حسین (ع) در خیابان شریعتی سه‌راه دولت، مسجد المهدی (عج) در خیابان شریعتی خیابان ظفر، مسجد فاطمه گیلانی‌ها در خیابان شریعتی خیابان ظفر ازجمله مساجد این محله هستند. اماکن فرهنگی: کلیه اماکن مذهبی این محله دارای فضای عمومی برای کتابخانه می‌باشند. سرای محله چهار محله از محلات تهران نیز محله ظفر را پشتیبانی می‌کنند. مراکز بهداشتی درمانی: این محله ازجمله محلات تهران است که دسترسی به مراکز درمانی معتبری دارد. بیمارستان شهید مطهری و بیمارستان خاتم‌الانبیاء و سازمان توان‌بخشی هلال‌احمر در خیابان یاسمی، بیمارستان کودکان علی‌اصغر (ع) در خیابان ظفر (دستگردی)، بیمارستان شهید هاشمی نژاد در بلوار میرداماد و بیمارستان قلب شهید رجایی در خیابان ولیعصر تقاطع نیایش ازجمله بیمارستان‌های این محله و محلات اطراف هستند. بوستان‌های محله ظفر تهران: بوستان صبا در خیابان نلسون ماندلا، پارک ناجی در بزرگراه مدرس از نزدیک‌ترین بوستان‌ها به خیابان ظفر هستند. پارک اقاقیا و بوستان آب‌وآتش و همچنین پارک طالقانی نیز در دیگر محلات تهران در نزدیکی این محله می‌باشند. مراکز خرید محله ظفر تهران: مجتمع کامپیوتر پایتخت در بلوار میرداماد، بازار بزرگ میرداماد و مرکز خرید اسکان نیز در بلوار میرداماد قرار دارند.