به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش ویلایی مسکونی

70 متری

2 اتاق خواب

20 سال ساخت

کد: 558029

منطقه: آزاد شهر

محدوده: آرژانتین خیابان وزرا

پارکینگ | انباری | آسانسور | کولر | شوفاژ

طبقه: 2

7 طبقه - 3 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
عباس اباد
68 متری | 2 اتاق | 20سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 119430
متری توافقی
توافقی
ایرانشهر سنایی خیابان قائم مقام تخت طاووس
64 متری | 2 اتاق | 17سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 909434
متری توافقی
توافقی
عباس اباد خیابان کوه نور
70 متری | 2 اتاق | 23سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 638576
متری توافقی
توافقی
یوسف اباد
75 متری | 2 اتاق | 25سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 857937
متری توافقی
از گذشته در شهر تهران با توجه به گسترش و پیشرفت های جامعه از محلات به عنوان حلقه های اتصالی بین مردم و شهر استفاده می شده و با وجود آن که همین محلات سبب اتصال مردم به هم می گردد در برخی هم مشکلاتی ایجاد می شود. محلاتی که به عنوان حومه شهر تهران محسوب شده و همچنین به عنوان بافت فرسوده بوده باید نوسازی گردند ولی بیشتر اوقات به دلیل عدم همکاری مردم با مسئولین مشکلاتی از این قبیل پیش می آید. یکی از این محلات تهران، محل آزادشهر بوده که البته باید درباره بافت فرسوده و عدم همکاری مردم گفت که بیشتر اهالی این محله ساکنان قدیمی بوده و به دلیل وجود خاطرات و حس تعلق به محله علاقه ای به نوسازی محله خود ندارند. امروزه به دلیل گسترش تهران محلات جدیدی ایجاد شده که قبلا محله ای به نام محله آزاد شهر اصلا وجود نداشته کم کم به دلیل مهاجرت مردم و ایجاد ساختمان هایی برای سکونت خود این محلات تهران شکل می گیرد. یکی از این مناطق منطقه 22 شهری تهران است که با قرار دادن محلات مختلف در دل خود منطقه 22 شهرداری تهران را ایجاد کرده است. همانطور که می دانید ساخت و ساز در منطقه 22 به حد زیادی بالا بوده و بیشتر به صورت برج های چندین طبقه می باشد ولی باید توجه داشته باشید که بیشترین هدف منطقه 22 شهر تهران تبدیل شدن به قطب گردشگری شهر تهران است که در این باره با ایجاد مراکز تجاری بزرگ، دریاچه مصنوعی، پارک های زیبا و شهربازی در حال ساخت تا حدودی به این هدف نزدیک شده است ولی متاسفانه در محله آزاد شهر تهران خبری از مراکز تفریحی و رفاهی بزرگ نمی باشد.
محله آزاد شهر
محله آزاد شهر جزء منطقه 22 شهر تهران به حساب می آید ولی جالب است بدانید که اراضی و زمین های منطقه 22 تهران مربوط به فرمانفرمایان و فیروزگر بوده است و به دلیل آن که این دو افراد آمریکایی بودند و در زمینه طرح های جامع شهری سال 1347 تهران فعالیت داشند بعد از انقلاب زمین هایشان به عنوان اراضی ملی اعلام شد و بخشی از آن به سازمان زمین شهری واگذار گردید. با توجه به آن که روز به روز جمعیت تهران در حال افزایش بوده و از سمت جنوب و شمال به هیچ عنوان امکان گسترش وجود نداشت بیشترین توجه به سمت بخش غربی تهران معطوف گردید و بر همین اساس منطقه 22 تهران طبق اصول شهرسازی نوین و بر اساس هدف کلان قطب گردشگری تهران شروع به شکل گیری نمود. تاریخچه محله آزاد شهر هم تا حدودی به محله پیکان شهر قدیمی ترین بخش محله آزاد شهر تهران باز میگردد. واحد های مسکونی معروف به پیکان شهر و آزاد شهر را در سال 1348 توسط مهندسان اروپایی بنا نمودند و چند سال بعد کارکنان ایران خودرو در این منازل ساکن شدند تا سال 1382 بیشتر این منازل در اختیار کارمندان دولت بوده و از سال 1382 به بعد افراد عادی هم در این محله ساکن شدند ولی به دلیل بالا بودن هزینه خدمات رسانی به این محله تهران تصمیم بر آن شد که شهرداری تهران کلیه امور رسیدگی به شهرک را بر عهده بگیرد بر همین اساس از سال 1387 بطور کلی شهرداری منطقه 22 به سراسر این محلات خدمات رسانی می نماید.
شهرک پیکان شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین بخش های محله آزاد شهر تهران دارای بافت قدیمی و فرسوده تری بوده که در صورت عدم توجه به آن می تواند مشکلات دردسر آفرینی را به وجود بیاورد ولی خوشبختانه با ایجاد مجتمع مسکونی نگین و... در این محله و همچنین مهاجرت افراد بیشتر، تغییراتی در بافت محله ایجاد شده است که می توان امید داشت در آینده ای نزدیک بافت فرسوده این محله تبدیل به سایر بخش های محله آزاد شهر تهران شود. متاسفانه محله آزاد شهر تهران با وجود آن که دارای بافتی جدید و نو می باشد ولی از لحاظ امکانات عمومی، رفاهی و تفریحی در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و امیدواریم با پیشرفت های پیش روی منطقه 22 تهران به محله آزاد شهر به عنوان یکی از محلات جدید تهران بیشتر توجه شود.
از سمت جنوب به آزاد راه تهران-کرج، از سمت غرب به باغ گیاه شناسی و بلوار دانش، از سمت شرق به بیست متری اول و پارک جنگلی چیتگر و از سمت شمال به بلوار گیاه شناسی و اتوبان همت محدود می شود
در مترو آزادی تهران و مترو صادقیه اتوبوس هایی به سمت منطقه 22 تهران و همچنین محله آزاد شهر گذر می نمایند که توسط آن ها می توان به این محله دسترسی پیدا نمود. همچنین در برخی از نقاط غرب تهران تاکسی هایی برای این مسیر در نظر گرفته شده است
متاسفانه در محله آزاد شهر هیچ گونه پمپ بنزینی وجود ندارد بلکه باید به پمپ بنزین وردآورد و پمپ بنزین 225 دریاچه چیتگر مراجعه نمایید.
با ایجاد خط مترو تهران-کرج فاصله ای که بین شهر تهران و شهر کرج بوده است توسط این خط مترو پوشش داده اند ولی در نزدیکی محله آزاد شهر یک ایستگاه مترو به نام ایستگاه ایران خودرو وجود دارد.
همانطور که می دانید در منطقه 22 شهر تهران مراکز خرید و پاساژ های فراوانی نظیر مرکز خرید تهران مال، مرکز خرید بام لند و مرکز خرید ایران مال وجود دارد که متاسفانه بری دسترسی به هر کدام از این مراکز خرید از محله آزاد شهر باید از اتومبیل شخصی استفاده نمایید. در خود محله آزاد شهر مغازه های مختلفی برای خرید مایحتاج روزانه وجود دارد ولی میدان میوه و تره بار و بازارچه شماره 2 پیکان شهر اشاره نمود. بوستان ها و مراکز ورزشی و تفریحی خوشبختانه در اطراف محله آزاد شهر بوستان چیتگر قرار دارد که به عنوان بزرگترین بوستان تهران شناخته شده است همچنین درون محله آزاد شهر پارک سرو، پارک صفا و پارک کودک قرار دارد. از جمله مراکز ورزشی و تفریحی محله هم می توان به یک سالن ورزشی و 2 زمین چمن مصنوعی و همچنین به وجود باغ گیاه شناسی در بخش غربی محله آزاد شهر اشاره نمود.