به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

150 متری

3 اتاق خواب

نوساز

کد: 588392

منطقه: آجودانیه

محدوده: آجودانیه

پارکینگ | انباری | آسانسور | سونا | جکوزی | کولر | چیلر | بخاری

طبقه: 1

6 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سنگ

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: سایر

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
آجودانیه
150 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 537083
متری توافقی
توافقی
اقدیسه -خیابان سپند
136 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 727318
متری توافقی
توافقی
آجودانیه ، بالاتر از باشگاه بانک ملی
162 متری | 3 اتاق | 4سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 234398
متری توافقی
توافقی
اقدسیه خیابان سپند
144 متری | 3 اتاق | 1سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 968493
متری توافقی
آجودانیه یکی از شمالی‌ترین محلات تهران است که در منطقه یک شهرداری تهران، ناحیه پنج واقع شده است. این منطقه یکی از مناطق بالا شهر تهران به‌حساب می‌آید و به دلیل ارتفاع بالایی که از سطح دریا دارد (بین 1500 تا 1700 متر)، بسیار خوش آب‌وهواست. محله فوق به دلیل وجود بزرگراه‌هایی همچون بزرگراه صدر و بزرگراه امام علی به دیگر محلات تهران، دسترسی آسانی دارد. شیب خیابان‌های محله آجودانیه به دلیل واقع‌شدن در دامنه رشته‌کوه‌های البرز، بسیار زیاد بوده و در روزهای برفی این شیب برای ساکنین محله مشکل‌ساز است ولی به دلیل نداشتن آلودگی، محله آجودانیه جزو محلات پرطرفدار جهت سکونت محسوب می‌شود. چنانچه مایلید در این محله سکونت داشته باشید و ملک خریداری یا اجاره نمایید، خوب ست بدانید قیمت آپارتمان‌ها در این منطقه نسبتاً بالاست. در این محله موزه حیات‌وحش دارآباد، خشک چال و کوه‌های دارآباد جزو مناطق تفریحی می‌باشند که مردم از تمام محلات تهران به این مکان می‌آیند.
محله آجودانیه
آجودانیه متعلق به وزیر قورخانة (قورخانه یک واژه ترکی و در واژه به معنای زرادخانه یا کارخانه اسلحه‌سازی می‌باشد) ناصرالدین‌شاه قاجار بوده است. همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌فرمایید، از قورخانه فقط دروازه آن به جا مانده است که بخشی از مترو به‌حساب می‌آید. این شخص به نام آقا رضاخان اقبال‌السلطنه بود که قبل از پست وزارت، آجودان مخصوص شاه بود و پس‌ازآن به لقب عکاس‌باشی درآمد، سپس حسابدار ناصرالدین‌شاه شد و پس‌ازآن به پست وزارت نائل آمد. آجودانیه برخلاف دیگر محلات تهران، به دست افراد زیادی دست‌به‌دست شد. ابتدا آقا رضاخان زمین‌های آجودانیه را از مالکان این زمین‌ها خرید و آن را به‌صورت یک باغ بزرگ درآورد و آن را نام چاله باغ نامید. این زمین‌ها که یکجا و یک‌تکه شده بود، به دست میرآخور که پسرعضدالدوله بود افتاد. وی درختان باغ را از بین برد و زمین خالی از درخت را به لشگر فیروز و ارباب جمشید بخشید. درنهایت بعد از مدت‌ها دست‌به‌دست شدن، به دست شخصی به نام چیت‌ساز افتاد. این محله در اوایل دوره پهلوی با همان نام آجودانیه جزو محلات تهران شد و پس‌ از انقلاب به نام خیابان سباری نام گرفت. در حال حاضر محدوده آجودانیه از اقدسیه تا دارآباد را شامل می‌شود و جزو خوش آب و هواترین مناطق تهران محسوب شده است.
از شمال به خیابان پور ابتهاج، از جنوب به بزرگراه ارتش و خیابان موحد دانش ختم می‌شود از غرب به خیابان سپند در کاشانک، از شرق به خیابان شهید صمیع در دارآباد منتهی می‌شود. مرز محله آجودانیه با دیگر محلات تهران، از شمال به محله دارآباد و کاشانک، از غرب به محله کاشانک، از جنوب به محله اراج (شهرک شهید چمران و شهرک ولیعصر) و کاشانک و از شرق به محله دارآباد ختم می‌شود. در حقیقت محدوده‌ای مابین دارآباد و کاشانک هست.
در محله آجودانیه، چنانچه اتومبیل شخصی داشته باشید بسیار آسوده خواهید بود چراکه به دلیل شیب زیاد خیابان‌ها و کوچه‌ها تاکسی‌ها کمتر از دیگر محلات تهران در آن رفت‌وآمد می‌کنند. این محله هیچ نوع محدودیت ترافیکی زوج و فرد یا طرح اصلی ندارد.
چنانچه در محله آجودانیه ساکن هستید و مایل به رفت‌وآمد با اتوبوس‌های تندرو می‌باشید، بزرگراه ارتش در جنوب این محله دارای ایستگاه اتوبوس تندرو خط 6 (پایانه لاله-پایانه افشار) است. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس‌های عادی به شما، در محله آجودانیه، ایستگاه اتوبوس کاشانک در خیابان پور ابتهاج در شمال محله کاشانک می‌باشد. اتوبوس‌های عادی در این محله در مرز شمالی و جنوبی آن، دارای ایستگاه هستند. پایانه تاکسی نوبنیاد نزدیک‌ترین پایانه تاکسیرانی به شما در محله آجودانیه می‌باشد. این پایانه به بیشتر محلات تهران راه دارد. تاکسی‌های گذری در این محله رفت‌وآمد می‌کنند و شما می‌توانید به‌وسیله آن‌ها به هر نقطه‌ای از محلات تهران سفر کنید.
در محله آجودانیه نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، ایستگاه نوبنیاد است که خط سه متروی قائم آزادگان می‌باشد. این ایستگاه در جنوب محله آجودانیه واقع شده است. از این خط می‌توانید به خطوط دیگر محلات تهران دسترسی پیدا کنید.
آثار تاریخی محله آجودانیه تهران: از آثار تاریخی آجودانیه می‌توان آثار تاریخی موجود در محله دارآباد و محله کاشانک را نام برد. مانند کاخ مظفرالدین شاه که به دلیل مشکل تنفسی او، پزشکان توصیه کرده بودند که در جای خوش آب و هوایی مانند دارآباد، مدتی استراحت داشته باشد. آب این کاخ از قنات تأمین می‌شد که بسیار زلال و دارویی بوده است. عمارت فخرالدوله نیز از آثار تاریخی این محدوده است که جنب کاخ مظفرالدین شاه ساخته شده بود. از دیگر آثار تاریخی، سیمین قلعه است که ازلحاظ باستان‌شناسان بسیار باارزش بوده و در آن کاوش‌های باستان‌شناسی هم صورت گرفته است. این قلعه در شرق محله آجودانیه قرار دارد. موزه تاریخ طبیعی دارآباد نیز باآنکه بعد از انقلاب به موزه تبدیل شد، به‌نوعی از آثار تاریخ طبیعی ایران محسوب می‌شود که در مرز شمالی محله آجودانیه قرار دارد. این موزه در یکی از کاخ‌های شمس پهلوی، بعد از انقلاب بنا شده است. این کاخ فقط برای میهمانان خارجی ساخته شده بود ولی هیچ‌گاه مورداستفاده قرار نگرفت. پس‌ از انقلاب اسلامی ایران، برای ساخت موزه با محوریت طبیعت، تغییراتی روی ساختمان آن انجام شد و موزه‌ای در سال 1372 ساخته شد که هدف آن آشنایی با میراث فرهنگی و حفاظت از محیط زیست و اهمیت آن بود. البته موزه عظیمی از حیات‌وحش هم در آن در نظر گرفته شده است که اکثر بازدیدکنندگان برای بازدید از این موزه به محل آن می‌روند. اماکن مذهبی: مسجد جامع اقدسیه امام جعفر صادق (ع) یکی از مساجد بزرگ محله آجودانیه بوده که در جنوب محله واقع شده است. اماکن فرهنگی: کتابخانه پارک شطرنج که هم محیطی برای تفریح است وهم محیطی برای آموزش و یادگیری در خدمت ساکنین تمام محلات تهران می‌باشد. مراکز بهداشتی درمانی: درمانگاه فوق تخصصی آجودانیه با امکانات زیر، توانسته است کل احتیاجات درمانی بهداشتی محله آجودانیه را پاسخگو باشد. امکاناتی از قبیل خدمات تخصصی ویزیت عمومی، خدمات تزریقات و سرم تراپی در محل کار و منزل، کلینیک‌های متخصصان داخلی، مشاوره تغذیه و روانشناسی، پوست، مو و زیبایی، زنان و زایمان و نازایی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، فیزیوتراپی، چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی، گوش و حلق و بینی، نورولوژی، قلب و عروق، لیزر جوان‌سازی بانوان (مونالیزا تاچ) و … البته بیمارستان مسیح دانشوری و بیمارستان فوق تخصصی محک در دارآباد، بیمارستان نیکان در بلوار ارتش، بیمارستان باهنر در منظریه، بیمارستان فرمانیه و بیمارستان چیذر نیز در خدمت ساکنان این محله می‌باشد. دیگر اماکن عمومی: پیست اسکیت میثاق واقع در خیابان میثاق، پینت بال دانیال واقع در خیابان میثاق و دیگر مجموعه‌های ورزشی تفریحی در خیابان مجموعه میثاق می‌تواند پذیرای ساکنین این محل و محلات دیگر تهران باشد. مکان دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، بنیاد دائره‌المعارف بزرگ اسلامی واقع در انتهای خیابان سباری (آجودانیه) در شهرک ایثار است. بوستان‌های محله آجودانیه تهران: بوستان شطرنج که یکی از زیباترین پارک‌های آجودانیه است و در حدفاصل خیابان‌های ۱۳ شرقی و ۱۲ شرقی انتهای خیابان سباری قرار گرفته است و دارای میز مطالعه و میزهای مخصوص بازی شطرنج، ایستگاه روزنامه‌خوانی، در طبقات بالایی پارک دارای تخت‌های چوبی برای نشستن و بسیاری امکانات دیگر می‌باشد. مراکز خرید محله آجودانیه تهران: مراکز خرید آجودانیه در کل محله پراکنده‌اند ولی برای خرید همراه با تفریح و گردش بهتر است به نیاوران، تجریش و اقدسیه که از دیگر محلات تهران و هم‌جوار با محله آجودانیه هستند، سفر کنید.