به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش ویلایی مسکونی

102 متری

1 اتاق خواب

35 سال ساخت

کد: 600333

منطقه: توحید

محدوده: توحید رودکی شمالی

کولر | شوفاژ

طبقه: 2

2 طبقه - 1 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: پارکت

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
توحید
102 متری | 2 اتاق | 40سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 592219
متری توافقی
توافقی
شادمان
95 متری | 3 اتاق | 35سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 673114
متری توافقی
توافقی
سلسبیل نرسیده به ازادی
110 متری | 2 اتاق | 40سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 921539
متری توافقی
توافقی
توحید بین خوش و بهبودی
105 متری | 2 اتاق | 40سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 520357
متری توافقی
محله توحيد در مركز تهران قرار دارد و يكي از قديمي ترين محلات تهران به شمار مي رود. در محله توحيد، بسياري از مراكز تجاري و اداري وجود دارد و بنابراين مي توان گفت كه يكي از محلات پرتردد و شلوغ تهران به شمار مي رود. از ميدان آزادي مي توان به محله توحيد تردد داشت. آپارتمان هاي موجود در محله توحيد متناسب با امكانات موجود در آن ها و متراژ بنا با قيمت هاي متفاوتي عرضه مي شوند.
محله توحید
از دهه 40 و شروع برنامه هاي اصلاحات اراضي و استفاده از درآمد نفت، اين محله در جذب جمعيت هاي مهاجر شهرستان ها به تهران نقش به سزايي ايفا كرد و اين قضيه از عكس هاي هوايي سال 1348 مشهود است. اين اتفاق در خيابان هاي بهبودي، شهرآرا و آزادي و ستارخان كاملا" به چشم مي خورد. در اين زمان معماران اصفهاني و يزدي در ساخت ساز بناهاي در تهران نقش مهمي داشتند. مكانيابي وقرارگيري ساختمان هاي بزرگ در منطقه 2 تهران يكي از اتفاقات مهم اين دوره به شمار مي رود. در اين زمان بود كه ساختمان وزارت كار و امور اجتماعي در خيابان آزادي تاسيس شد. اولين هسته اين محله در خيابان توحيد شكل گرفت. براي اولين بار روس ها در اين محله ساكن شدند كه هم اكنون تعدادي از مردم روس نيز در اين محله همچنان به چشم مي خورند. در دوران پهلوي، از آنجايي كه بيشتر محله ، توسط باغات اشغال شده بودند، به باغ شاه معروف شد. بعد از انقلاب، اين باغات به تدريج واگذار گرديدند و ساخت و سازها شروع شد و در اين زمان بود كه شهرك بنيان تاسيس شد.
مهم ترين عوامل در شكل گيري محله توحيد عبارتند از: همگوني قومي و مذهبي و خويشاوندي و عوامل اجتماعي و فرهنگي. شهرك توحيد در ابتداي شكل گيري مناطق خيابان توحيد در ضلع شمال و در غرب يادگار امام و از شمال خيابان ستارخان و از جنوب به خيابان آزادي را دربرمي گرفت. ساكنان حال حاضر محله توحيد ، شيعه هستند و تعدادي يهودي نيز در اين محله زندگي مي كنند. اكثر ساكنان محله توحيد كارمند دولت هستند و البته قوم آذري نيز در اين محله تراكم بيشتري دارند. مركز اقتصادي خاصي در اين منطقه به چشم نمي خورد ولي در هر حال بازار در اين محله به چشم مي خورد. دو سازمان وزارت كار و امور اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي در محله توحيد جاي گرفته اند. مسجد و كانون توحيد مهم ترين شاخصه هاي محله توحيد به شمار مي رود. در كل بوستان خاصي براي اين محله مدنظر گرفته نشده است ولي شهرداري كارهايي مانند برق رساني معابر و آسفالت معابر را براي سكنه محله انجام داده است.
محله توحيد از شمال به خيابان ستارخان، از جنوب به خيابان آزادي، و از غرب به خيابان بهبودي و از شرق به خيابان توحيد محدود مي شود.
اين محله در محدوديت هاي ترافيكي پليس راهنمايي و رانندگي تهران جايي ندارد. به همين دليل بسياري از مردم از قسمت هاي مختلف تهران به اين محله براي خريد و فروش تشريف مي آورند و از آنجايي كه بسياري از مراكز تجاري و اداري و فروشگاه هاي لوكسي در اين محله قرار دارند و اين مزيدي براي تردد بيشتر مردم و ماشين ها در اين محله مركزي است. اگر دقت كرده باشيد كه در بخش بافت مردمي محله عنوان كرديم كه در اين محله بسياري از مراكز آموزشي و فرهنگي نيز جاي گرفته اند و اين قضيه مشخص مي كند كه در زمان سال تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان رفت و آمدهاي بسياري به اين محله خوش و آب هوا خواهند داشت. البته بهتر است كه شهروندان از سفرهاي غيرضروري خودداري كنند و تا آنجايي كه براي شان مقدور است بهتر است كه كار خود را در محله خود رفع و رجوع كنند و از آنجايي كه اين محله در مركز شهر قرار دارد به همين حجم ترافيك ماشين ها گاهي اوقات خيلي بيشتر خواهد بود و همين قضيه براي سالمندان و كودكان تا حد خيلي زيادي دشوار خواهد بود.
اتوبوس تندرو به اين محله تردد مي كند بنابراين بسياري از شهروندان مي توانند با وسايل نقليه عمومي به اين محله تردد كنند. ايستگاه توحيد در خيابان آزادي و در تقاطع توحيد و بزرگراه نواب قرار دارد. اداره حج و اوقاف به اين ايستگاه اتوبوس نزديك است. همچنين در اين محله تاكسي هاي ثابت و گردشي نيز وجود دارند كه مي توانيد به وسيله آن ها به محل هايي مثل مترو صادقيه، ميدان آزادي و ساير محل ها سفر كنيد.
ساكنان اين محله مي توانند ماشين هاي خود را در جايگاه پمپ بنزين شماره 29 در خيابان ستارخان نبش خيابان بهبودي سوختگيري كنند.
ايستگاه توحيد يكي از معروف ترين ايستگاه متروي تهران است كه در تقاطع خيابان آزادي و خيابان توحيد واقع است. اين ايستگاه در خط 4 قرار دارد. مساحت اين ايستگاه در حدود 5790 مترمربع است. در ضمن ايستگاه با خط 7 متروي تهران متقاطع است. ايستگاه توحيد در 18 بهمن 89 راه اندازي شده است
فروشگاه ها و مراكز خريد محله در محله توحيد مراكز تجاري خيلي زيادي وجود دارد و فروشگاه هاي متنوعي نيز جاي گرفته اند كه ساكنين محله مي توانند با مراجعه به آن ها نيازهاي خود را برطرف كنند. همچنين كارواش ها و مركز خدمات رساني به ماشين ها نيز وجود دارند. مدارس و آموزشگاه هاي بسيار زيادي در اين محله به چشم مي خورد كه مي توان به دبستان پسرانه دولتي بيت المقدس و دبیرستان و پیش‌دانشگاهی غیرانتفاعی دخترانه دنیای علوم، دبستان دخترانه غیرانتفاعی دانش، دبستان پسرانه غيرانتفاعي روح‌الله، راهنمائي دخترانه دولتي توحيد، راهنمائي پسرانه دولتي آيت‌الله طالقاني، راهنمائي پسرانه غيرانتفاعي سيد الشهدا، راهنمائي پسرانه دولتي شهيد مدني، هنرستان دخترانه دولتي الزهرا، هنرستان دولتی دخترانه گل یاس، هنرستان دخترانه دولتي هاجر، آموزش پيش دانشگاهي دخترانه دولتي ارشاد 1 و 2 اشاره كرد كه فرزندان ساكنين محله توحيد در اين مراكز آموزش مي بينند. فست فودها و رستوران ها و سفره خانه ها در فاصله 200 تا 300 متري توحيد جاي گرفته اند. در اين مسير انواع بستني فروش ها، ساندويچ، پيتزافروشي، غذاهاي سنتي و مطبخ ها و مغازه هاي تك محصولي مانند عرضه مستقيم شله زرد، آب انار، نان روغني ، آش رشته به چشم مي خورند. دو مغازه كباب تركي و بستني رحيم دو مغازه بسيار معروف محله توحيد است طوري كه بسياري از مشتريان اين دو اغذيه فروشي از شهرستان ها نيز به اين دو فروشگاه تشريف مي آورند و هميشه صفي طولاني در جلوي مغازه به چشم مي خورد. البته شايد شما اين ويژگي را در ساير اصناف مربوط به اغذيه فروشي در ديگر نقاط تهران نيز مشاهده كنيد. در اين محله مي توان گفت كه همه اصناف و مشاغل مشغول به كار هستند و مراكز مختلفي مانند بيمارستان، كلينيك، پاساژهاي تجاري و بوستان و شهربازي و مجموعه هاي آبي در اين محله به چشم مي خورند و باعث شده كه اين محله به يك محله بسيار مناسب براي شهرنشيني تبديل شود. يكي از قديمي ترين نيروگاه هاي توليد برق بنام برق آلستوم در اين محله وجود دارد كه در سال 1338 در اين محله ساخته شد. يكي از ادارات شركت مخابرات در نبش خيابان شادمان در اين محله قرار دارد و اداره ماليات غرب تهران نيز در نزديكي سه راهي تهران ويلا قرار دارد. يكي از شعبات خدمات درماني در خيابان خسرو نيز در خدمت همشهريان است. موسسات آموزشي مختلفي در اين محله مشغول به كار هستند و افراد مي توانند با مراجعه به آن ها از آموزش هاي لازم برخوردار شوند.