به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

110 متری

2 اتاق خواب

15 سال ساخت

کد: 621746

منطقه: امانیه

محدوده: امانیه خیابان ولیعصر رو به رو مسجد بلال

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | نگهبان | کولر | شوفاژ

طبقه: 2

5 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
فرشته خیابان تختی
107 متری | 3 اتاق | 12سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 947998
متری توافقی
توافقی
محمودیه
112 متری | 2 اتاق | 20سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 559008
متری توافقی
توافقی
الهیه خیابان فرشته خیابان آقا بزرگی
113 متری | 2 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 747403
متری توافقی
توافقی
ونک شهرک فجر
113 متری | 2 اتاق | 15سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 761532
متری توافقی
این محله با وجود آن که دارای اسمی گمنام است ولی دارای تاریخچه ای خواندنی می باشد که به همین دلیل تا کنون پابرجا بوده است. این محله جزء منطقه 3 و در ناحیه 2 شهرداری تهران قرار دارد. خوشبختانه محله امانیه به دلیل قرارگیری در نزدیکی کوهپایه دارای آب و هوای مطلوب کوهستانی بوده و به عنوان منطقه ای گران قیمت محسوب می شود. در اراضی شمال شهر تهران محله ای تاریخی و قدیمی وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. این محله که در گذشته ای نه چندان دور محل رفت و آمد نزدیکان شاه و بزرگان مملکت بوده است هم اکنون تبدیل به محله ای اعیانی گردیده است. خوشبختانه محله امانیه به عنوان یکی از محلات تهران دارای دسترسی های بسیار خوبی به بزرگراه های اصلی تهران است
محله امانیه
تاریخچه این محله به دوران ناصر الدین شاه و محمد شاه باز می گردد که این دو شاه قاجار طبیبی به نام حکم الممالک داشته است که منزل مسکونی پسر وی در باغ فردوس بوده و به دلیل آن که تپه های محله امانیه بسیار بلند بودند و در مقابل چشم انداز منزل وی بود دستور داده شد که سر تپه های امانیه مقداری اصلاح شده و صاف گردد. تاریخچه نام گذاری این محله هم به دوران رضا شاه پهلوی باز میگردد که نام این محله از نام دکتر امانپور انتخاب شده است. در قدیم این محله جزء منطقه شمیرانات بود و در زمان ساخت خیابان پهلوی در این محله باغ های بزرگ و منازل مسکونی بنا گردید. در هر کدام از خیابان های این محله افراد مختلفی شروع به ساخت و ساز نمودند به همین دلیل در زمان عبور از آن ها هیچ کوچه ای مشابه کوچه بعدی نمی باشد و حتی جالب است بدانید در گذشته نام بیشتر کوچه های این محله از کتب شاعر بزرگ، سعدی و کتاب زیبای او گلستان سعدی انتخاب می گردید. یکی از دلایل وجود باغ های فراوان در این محله به دلیل آن است که در زیر این محله قنات های زیادی وجود دارد و گفته می شود که این محله و به همراه آن خیابان آفریقا بر روی مسیل قرار گرفته اند. یکی از نکات قابل توجه این محله نام خیابان جردن است که به دلیل آن که دانشمندی آمریکایی به نام جردن به این محله آمده است به این نام انتخاب شده است. وی به عنوان یکی از موسسان مدارس البزر و کمال است. از جمله تغییراتی که محله امانیه نسبت به دوران قاجار و رضا شاه کرده است می توان به ساخت دو برج بلند دوما در دهه 1340 توسط مهندسان فرانسوی اشاره نمود. در واقع می توان گفت که آبادانی محله امانیه مربوط به سال های بعد از 1335 است و با احداث بزرگراه مدرس پیشرفت چشمگیری در این محله ایجاد شده است. هم اکنون در این محله هم مانند سایر محلات شمال شهر باغ ها و منازل ویلایی تخریب شده و به جای آن برج های و ساختمان های بلند و سر به فلک کشیده بنا کرده اند. همانطور که میدانید بیشتر محلات شمال تهران دارای چندین سفارت خانه می باشد که در این محله هم چندین سفارت خانه به نام های سفارت خانه مکزیک، سفارت خانه یونان و سفارت خانه لهستان وجود دارد.
از سمت شمال به اتوبان چمران و اتوبان مدرس، از جنوب به بزرگراه نیایش و خیابان آرش و اسفندیار، از سمت شرق به اتوبان مدرس و از سمت غرب به پارک ملت، بیمارستان قلب و خیابان ولیعصر منتهی می گردد.
ندارد
در محله امانیه تهران همانطور که گفته شد از نظر دسترسی به تاکسی و اتوبوس در شرایط خوبی به سر می برد و تنها کافیست خودتان را به خیابان ولیعصر تهران برسانید تا بتوانید توسط تاکسی و اتوبوس به سایر پایانه های اتوبوس رانی و تاکسی رانی دسترسی پیدا نمایید. در این محله می توان توسط تاکسی های گذری هم به بعضی از محلات نزدیک و اطراف امانیه بروید.
محله امانیه از نظر پمپ بنزین هم تامین بوده و جایگاه سوخت 147 و پمپ بنزین آفریقا دو پمپ بنزین محله امانیه می باشد.
در این بخش ابتدا به سراغ دسترسی های مترو در محله امانیه می پردازیم در واقع باید گفت که در محله امانیه تهران ایستگاه مترویی وجود ندارد بلکه در نزدیکی این محله چند ایستگاه مترو وجود دارد که شامل ایستگاه مترو میرداماد و ایستگاه مترو قلهک است.
مراکز خرید محله امانیه تهران در هیچ کدام از محلات تهران نمی توان مراکز خرید کوچک پیدا نکرد در واقع باید گفت که بیشتر محلات تهران دارای فروشگاه های مجهزی هستند که می توان توسط آن مایحتاج روزانه را به راحتی تامین نمود. در محله امانیه تهران هم باید گفت علاوه بر وجود فروشگاه های مختلف و کوچک می توان به چندین پاساژ در بخش های مختلف محله اشاره نمود. مرکز خرید جام جم، پاساژ آسیا، مرکز خرید الهیه ومرکز خرید مدرن الهیه از جمله مراکز خرید مهم این محله به حساب می آیند در بیشتر مراکز خرید امروزه علاوه بر وجود پارکینگ می توان رستوران، کافی شاپ، فست فود، فروشگاه های برند و مارک دار را مشاهده کرد. البته باید توجه داشته باشید که با توجه به کیفیت اجناس میزان مبلغ پرداختی بالا بوده و اجناس هر مرکز خرید با دیگری متفاوت است. بوستان ها و مراکز گردشی و تفریحی متاسفانه همانطور که گفته شد در بیشتر بخش های محله امانیه تهران فضای سبزی دیده نمی شود بلکه تنها فضای سبزی که در نزدیکی این محله وجود دارد پارک ملت تهران است. همچنین تنها مجموعه تفریحی و ورزشی در نزدیکی این محله مجموعه ورزشی عترت و همت می باشد.