به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

93 متری

2 اتاق خواب

15 سال ساخت

کد: 622197

منطقه: وردآورد

محدوده: کریم خان زند

پارکینگ | انباری | بالکن

طبقه: 4

4 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: MDF اوپن

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
میدان ولیعصر خیابان کریمخان
94 متری | 2 اتاق | 20سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 657877
متری توافقی
توافقی
مطهری بین سنایی و خردمند شمالی
100 متری | 2 اتاق | 17سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 431626
متری توافقی
توافقی
میدان ولیعصر خیابان شقایق
92 متری | 2 اتاق | 20سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 616615
متری توافقی
توافقی
طالقانی
84 متری | 2 اتاق | 10سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 452728
متری توافقی
محلۀ وردآورد از آن محله های قدیمی تهران است که در غربی ترین گوشۀ تهران جای دارد. در سال های اخیر به سبب گسترش سازمان های صنعتی و آپارتمان های وابسته به آنها، وردآورد و حوالی آن به سمت کرج نزدیک و نزدیک شدند و تقریبا می توان گفت محلۀ وردآورد مابین تهران و کرج قرار دارد بنابراین در این محلۀ تهران از آپارتمان هایی با قیمت نجومی و سرسام آور خبر چندانی نیست و خرید ملک یا رهن و اجارۀ آن مناسب حال قشر متوسط جامعه می باشد و همین عامل انگیزۀ قوی ای ایجاد می کند که اقوام مختلف ایرانی برای انجام کارهای یدی به این محلۀ تهران مهاجرت کنند و امروزه شاید بتوان به جرئت گفت نیمی از جمعیت محلۀ وردآورد را اقوام مهاجر به تهران تشکیل می دهند.
محله وردآورد
در این بخش می خواهیم از ریشه شناسی محلۀ وردآورد و نیز وجه تسمیۀ این محلۀ قدیمی تهران توضیحاتی اجمالی ارائه دهیم. کلمۀ « ورد » ( vard )در فرهنگ بزرگ سخن، که امروزه به روز ترین و جامع ترین فرهنگ زبان فارسی محسوب می شود، این گونه معنا شده است: " در اصطلاح گیاه شناسی مطلق گل و یا گل سرخ، و در اصطلاح جانور شناسی اسب سرخ رنگ " و در متون ادبی هر گاه نویسنده کلمۀ " ورد " را به تنهایی به کار می برد دقیقاً منظورش " گل سرخ " می باشد. اما کلمۀ « آورد » ('avard ) در همان فرهنگ بزرگ سخن به معنای " جزء پسین بعضی از کلمه های مرکب، جنگ و کارزار، میدان جنگ " حال اگر بخواهیم این معنی ها را جمع بندی کنیم و به یک واژه واحد برسیم باید بگوییم ورد آورد در یک کلام به معنای میدان گل سرخ است. حال دیگر وجه تسمیۀ محلۀ را احتمالاً بتوانید حدس بزنید بله وردآورد به دلیل اینکه به وفور در این محلۀ تهران گل سرخ روییده می شد آنجا را به این نام می نامیدند. باستان شناسان قدمت محلۀ ورد آباد چیزی حدود 300 سال می دانند. اما چه عواملی باعث شد شهروندان به سکونت در محلۀ وردآورد تمایل نشان دهند؟ عواملی چون: وجود کاروانسرای سنگی که یادگار دوران حکومت صفویه محسوب می شد، وجود باغ های فراوان و آب و هوایی مطبوع مهم ترین عواملی بودند که تهرانی های قدیمی را ترغیب می کردند که در حوالی وردآورد زندگی خود را آغاز کنند. البته شایان ذکر است که بدانید در محلۀ وردآورد در روزگار سلطنت رضاخان قلعه ای با شکوه با دیوارهای عظیم و چندین برج دیدبانی ساخته شده بود یعنی برای حفاظت از مرزهای تهران مقری مهم به شمار می رفت
جمعیت این محلۀ تهران را طبق آخرین سرشماری مرکز آمار چیزی قریب به 15 هزار نفر تخمین زده اند بافت شهری وردآورد شمالی شامل مجموعه‌ای از شهرک‌های مسکونی است. این محله ساختار شهری منظم و شطرنجی دارد و ساخت‌وساز در آن طبق اصول شهرسازی انجام شده است. فراموش نکنید شهرک دانشگاه صنعتی‌شریف قدیمی‌ترین شهرک محله است و به‌همین‌دلیل جمعیت بیشتر و امکانات بهتری دارد. بخش‌های وسیعی از محله را زمین‌های خالی و درحال‌ساخت تشکیل می‌دهد و شهرک شهیدخرازی، مرواریدشهر، آتی‌ساز و نگین‌غرب پر از ساختمان‌های بلندمرتبه هستند. بهتر است بدانید بیشتر ساکنان وردآورد شمالی زوج‌های جوانی هستند که به‌تازگی زندگی خود را آغاز کرده‌اند. خیابان سراوان و خیابان اردستانی در طول و عرض محله کشیده شده‌اند و از معابر اصلی محله هستند. دسترسی به این محله به‌دلیل وجود بزرگراه شهیدخرازی و بزرگراه تهران- کرج در شمال و جنوب آن بسیار آسان است.
از سمت شمال می رسیم به بزرگراه شهيد فهميده با دامنه جنوبی البرز از سمت جنوب می رسیم به بزرگراه شهيد لشگري شهر قدس و نیز بزرگراه بویین زهرا – شهریار از سمت غرب می رسیم به گرمدره و در نهایت از سمت شرق می رسیم به رودخانه وردآورد ( دامنه جنوبی البرز سرچشمۀ این رودخانه محسوب می شود و با گذر از وردیج و وردآورد به رودخانه کرج می‌پیوندد ).
ندارد
در تقاطع خیابان وردآورد و اتوبان تهران کرج جایگاه 146 قرار دارد
که ایستگاه وردآورد واقع در خیابان داروپخش یکی از ایستگاه های اصلی متروی خط 5 تهران محسوب می شود
نکتۀ قابل توجۀ دیگر در محلۀ وردآورد وجود فضای سبز است. قطعاً همگان بر این باوریم که برای فرار از زندگی ماشینی و آلودگی های سرسام آور تهران ورزش و فضای سبز می تواند نقش کلیدی و بسیار مهمی داشته باشد. خوش بختانه این محلۀ تهران به نسبت مساحتش از بوستان های دلباز و متنوعی برخوردار می باشد که چندین مورد مهم آن را با هم بر می شمریم: پارک ماهدشت، پارک افرا، پارك شهداي خبرنگار، بوستان گلزار و ... محلۀ وردآورد برای ورزشکاران یا ورزش دوستان محل هم امکانات نسبتاً خوبی در آستین دارد. این محله دارای حدود چندین سالن ورزشی می باشد مواردی چون: زمين چمن مصنوعي در شرق محله، سالن توپي شهر آورد در غرب محله که به نوبۀ خود می تواند تحسین برانگیز است برخی از مهم ترین مراکز خرید وردآورد تهران به منظور رفاه هر چه بیشتر اهالی محلۀ ورد آباد، چندین مرکز خرید و تعاونی در این محلۀ تهران راه اندازی شده است مثلاً از مجتمع جین ایران می توانید لباس های متناسب با سلیقه خود را تهیه فرمایید و یا حتی به ميدان ميوه و تره بار می توانید روزانه یا هفتگی سر بزنید و به راحتی کل مایحتاج خورد و خوراکتان را با قیمت های مناسب خریداری کنید. برخی از مهم ترین امکانات پزشکی وردآورد تهران بیمارستان شریعتی در ضلع شرقی محلۀ وردآورد از بهترین و مجهزترین کادر پزشکی محلۀ وردآورد به شمار می آید البته در کنار آن می توان از بهزیستی وردآورد و مرکز بهداشت و درمان راشته هم نام برد. این تیم در کنار هم می توانند ضامن سلامتی وردآورد نشین ها به شمار آیند. برخی از مهم ترین امکانات مذهبی وردآورد تهران مسجد مصلی محلۀ وردآورد از آن دسته از مساجد گرم و پرشور محل می باشد که به ویژه در روزهای شهادت و یا ولادت ائمۀ معصوم از شور و حال خاصی برخوردار است. همچنین اهالی محل به منظور خواندن نمازهای یومیه صف های طویل و یکدستی را در مصلی محل می چینند و این به نوبه خود یکی از جاذبه های مذهبی این محلۀ قدیمی به شمار می رود. علاوه بر مصلی می توان از دو مسجد پر شور و حال محل هم نام برد یکی مسجد راشته و دیگری مسجد امام زمان