به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

82 متری

2 اتاق خواب

8 سال ساخت

کد: 648843

منطقه: اقدسیه

محدوده: اقدسیه اراج

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 3

4 طبقه - 3 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: ام دی اف

کف پوش: سنگ

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
آجودانیه
90 متری | 2 اتاق | 5سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 667905
متری توافقی
توافقی
ازگل خیابان نوبهار
87 متری | 2 اتاق | 13سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 266121
متری توافقی
توافقی
اقدسیه اراج
82 متری | 2 اتاق | 8سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 458187
متری توافقی
توافقی
نیاوران نوبنیاد خیابان لنگری
76 متری | 2 اتاق | 10سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 585601
متری توافقی
جزء محلات قدیمی و کهن تهران شناخته شده این محله قدمتش به زمان ناصر الدین شاه بر می گردد. هم اکنون این محله در منطقه 1 تهران قرار دارد و به عنوان یکی از محلات خوب و اعیانی تهران حساب می شود. این محله در قدیم جزء منطقه شمیرانات حساب شده و همانطور که می دانید شمیرانات از جمله مناطق قدیمی و معروف تهران به حساب می آید. دسترسی های محله اقدسیه از شمال به بزرگراه ارتش، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه صدر و بزرگراه صیاد شیرازی و از غرب به خیابان لنگری و خیابان موحد دانش محدود می گردد. در ضلع غربی این محله می توان به محله ازگل که از محلات قدیمی تهران است اشاره نمود. این محله به دلیل آن که دارای دسترسی مناسبی است جزء بهترین محلات تهران برای سکونت معرفی میگردد. همانطور که می دانید در شمال شهر تهران محلات بسیاری وجود دارد که به دلیل عبور گسل زلزله در معرض شدید خطر زلزله و تخریب می باشند.
محله اقدسیه
تاریخچه این محله به زمان قاجار و در زمان ناصر الدین شاه باز می گردد. در گذشته بیشتر اراضی محلات تهران یا در اختیار شاه بود و یا در اختیار نزدیکان شاه و کمتر مردم عادی دیده می شد که دارای ملک و املاک باشند. در زمان ناصر الدین شاه هم زمین های محله اقدسیه در اختیار صندوق دار ناصر الدین شاه بوده است. صندوقدار ناصر الدین شاه با بخشش زمین ها محله اقدسیه به همسر ناصر الدین شاه سبب می شود که اسم این محله به نام اقدس الدوله معروف گردد و بعد از آن اسم این محله به نام اقدسیه تغییر نام داد. نام قبلی این محله حصار ملا بوده و در زمانی که این زمین ها به همسر ناصر الدین شاه بخشیده شد، ناصر الدین شاه بیشتر زمین ها را به باغی تبدیل نمود و در یکی از باغ های این محله کاخی برای همسرش ( اقدس الدوله )بنا کرد. بعد از روی کار آمدن حکومت پهلوی و با شروع دوران رضا شاه و اوایل حکومت محمد رضا شاه بیشتر زمین های این محدوده به عنوان کار کشاورزی استفاده می شد و حتی برخی از آن ها بایر و خالی بوده است، ولی در اوایل حکومت محمد رضا شاه بسیاری از این زمین ها در دست اشراف و نزدیکان شاه افتاده و از آن به بعد شاهد ساخت و ساز در محله اقدسیه تهران بودهایم. در ابتدا ساخت و ساز سرعت کمتری داشته و بیشتر بناها به صورت ویلایی و کاخ بوده است ولی با نزدیک شدن به انقلاب 1357 دیگر هیچ گونه زمین کشاورزی و زراعی وجود نداشته و تمامی زمین ها تبدیل به بناهای مسکونی گردیده است. البته ناگفته نماند که بیشتر این زمین ها به دلیل آن که زراعی بودهاند دارای وسعت خیلی زیادی بوده ولی برای ساخت و ساز بیشتر زمین ها به قطعات کوچکتری تفکیک گردید. هم اکنون محله اقدسیه به جای حفظ آن کوچه باغ های زیبا و دلربایش تبدیل به محله ای برای میزبانی از برج های لوکس و سر به فلک کشیده تهران شده است. در گذشته ای نه چندان دور محله اقدسیه محله ای با خانه های قدیمی و سنتی بود و در این محله تعداد خانوار محدود و اندکی ساکن بوده اند که همگی آن ها فامیلیشان اقدسی است. افسوس که آن همه خاطره و لذت از باغ های زیبا و به همراه درختان سر به فلک کشیده اش هم اکنون نابود شده و به جای آن منازلی مانند قوطی کبریت لوکس بنا شده است.
دسترسی های محله اقدسیه از شمال به بزرگراه ارتش، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه صدر و بزرگراه صیاد شیرازی و از غرب به خیابان لنگری و خیابان موحد دانش محدود می گردد.
ندارد
در همین چند سال اخیر شهرداری تهران تلاش نموده است که با ایجاد ایستگاه های اتوبوس BRT در بیشتر نقاط تهران میزان دسترسی اتوبوس به بیشتر محلات تهران را میسر نماید. در محله اقدسیه هم از بزرگراه امام علی (سامانه 9 تندرو)، بزرگراه ارتش و خیابان موحد دانش ایستگاه های اتوبوسی ایجاد گردیده است. در نزدیکی این محله از میدان نوبنیاد به هر محله ای که مورد نظرتان است ایستگاه تاکسی در نظر گرفته وهمچنین تاکسی های گذری هم از داخل این محله و خیابان های اصلی محله عبور می نمایند.
در این محله متاسفانه به دلیل محصور شدن در میان بزرگراه های اصلی پمپ بنزینی در نظر گرفته نشده است ولی در محله پاسداران یک پمپ بنزین که نزدیکترین پمپ بنزین به محله اقدسیه است وجود دارد.
با ایجاد خطوط مترو تهران دیگر دسترسی به نقاط شمال، جنوب، شرق و غرب میسر گردیده است و همه این عوامل سبب می شود تا بتوان به بیشتر نقاط تهران دسترسی پیدا نمود. خوشبختانه با افتتاح خط مترو 3 تهران که شمال شرق تهران را به جنوب غرب متصل می نماید ایستگاه های مترو هم در نزدیکی بیشتر محلات در نظر گرفته شده است. خوشبختانه به دلیل نزدیکی ایستگاه مترو میدان نوبنیاد به محله اقدسیه می توان به راحتی توسط مترو به بیشتر نقاط تهران دسترسی پیدا نمود.
مراکز خرید محله اقدسیه تهران در خود محله اقدسیه تهران چندین مرکز خرید به صورت مغازه در سطح محله پخش گردیده است ولی در این محله می توان به چندین پاساژ بزرگ به عنوان مراکز خرید مدرن و شیک اشاره نمود که شامل برج اقدسیه تهران، مرکز خرید اقدسیه و مجتمع تجاری الماس ایران است. 1.مرکز خرید اقدسیه در مرکز خرید اقدسیه می توانید انوع پوشاک، کیف، کفش، زیور آلات، لوازم دکوری و ساعت خریداری نمایید. . مجتمع تجاری الماس ایران یکی دیگر از مراکز تجاری بزرگ و مجلل تهران که در نزدیکی محله اقدسیه قرار دارد مجتمع تجاری الماس ایران است که در این فروشگاه انواع برندهای روز دنیا را می توانید به راحتی مشاهده نمایید. اگر از آن دسته افرادی هستید که کیفیت وسایل مورد نیازتان به پول ارجعیت دارد این مرکز خرید گزینه خوب و مناسبی است. بوستان ها و مراکز گردشی و ورزشی محله اقدسیه از جمله مهمترین بوستان های موجود در این محله بوستان اراج، باغ سبز، بوستان گلزار، بوستان لادن، بوستان آلبالو و فضای سبز مجموعه ورزشی نوبنیاد محیط های مناسبی برای گردش و تفریح است. از جمله مهمترین مراکز ورزشی هم مجموعه ورزشی نوبنیاد و مجموعه ورزشی شکوفه مکانی مناسب برای ورزش به حساب می آید.