به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

50 متری

1 اتاق خواب

10 سال ساخت

کد: 672417

منطقه: خانی آباد

محدوده: خانی اباد

پارکینگ | انباری | آسانسور

طبقه: 4

4 طبقه - 3 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
خانی آباد نو خیابان شقایق
50 متری | 1 اتاق | 7سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 159753
متری توافقی
توافقی
خانی آباد نو چهارراه میثاق خیابان شقایق
50 متری | 1 اتاق | 8سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 522987
متری توافقی
توافقی
خانی آباد بلوار میعاد
45 متری | 1 اتاق | 7سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 758097
متری توافقی
توافقی
خانی آباد بلوار شقایق
45 متری | 1 اتاق | 7سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 139541
متری توافقی
خانی آباد تهران از مناطق قدیمی و جنوب غربی تهران و جزو محلات منطقه ی 12 است و در قدیم یکی از دروازه های تهران است. نام محله ی خانی آباد با نام نام آورانی چون تختی عجین شده است و هرجایی از این محله که بروید رد پایی از پهلوان بزرگ تختی را خواهید دید.
محله خانی آباد
محله ی خانی آباد از جمله محله هایی است که در زمان ناصرالدین شاه قاجار جای خود را در میان محلات و مناطق تهران پیدا کرده است. در واقع در این محل یکی از دروازه های شهر تهران قرار داشته است. دروازه ی خانی آباد که در محلی بین خانی آباد و شوش قرار داشت، در زمان رضا شاه پهلوی برای توسعه ی بیشتر شهر تهران تخریب شد. محله ی خانی آباد زادگاه مردان برجسته ی تاریخ ایران نظیر تختی است درواقع این محله الماس هایی را در دل ذغال ها پرورش داده است. همان طور که می دانید منزل پدر و پدربزرگ غلامرضا تختی نیز در این منطقه قرار داشته است و امروزه به صورت یک ساختمان چند طبقه درآمده است. حتی یک کارگاه ریسندگی در این محله وجود دارد که در گذشته متعلق به خاندان تختی بوده است. در گذشته یخچال های زیادی در شهر تهران وجود داشته و کار پدر تختی هم فروش یخ بوده است. بعضی روایت می کنند که در سال 46 یک سیل در محله ی خانی آباد آمده و همین موضوع باعث شده بسیاری از خانه های این محله تخریب شوند و مردم محله به محلات دیگر بروند و در نتیجه بعد از آن تعدادی از آهن فروشان در این منطقه مستقر و متأسفانه بعد از جمع آوری آن ها، بخش هایی از محله به مکانی برای معتادان تبدیل شده است که خود جای تأسف دارد
همان طور که از وضعیت جغرافیایی محله خانی آباد مشخص است، این منطقه محلی بوده که افرادی با سطح درآمدی ضعیف در آن زندگی می کردند و اکنون نیز مشکلات زیادی در این منطقه وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به جمع آوری آهن فروشان محل و عدم جایگزینی مناسب محل آن ها و در نتیجه تبدیل شدن این قسمت ها به مکانی برای حشرات و جانوران موذی بوده است. بیشتر خانه های این منطقه دارای بافت قدیمی هستند و حدود بیش از 50 درصد از آن ها عمری بالای 30 سال دارند و حتی برخی از آن ها با فرسودگی زیاد مواجه شدند، بنابراین و با این اوصاف این خانه ها در مقابل زلزله مقاومت چندانی از خود نشان نخواهند داد؛ اما احیای این منطقه ی تاریخی می تواند کمک زیادی به اقتصاد آن کند. محدوده خانی آباد تهران دارای مساحت حدودی 12 هکتار بوده و نزدیک به 3200 نفر و حدود 870 خانوار در آن زندگی می کنند. متأسفانه جمعیت این منطقه رو به کاهش است و امروزه تعداد از افراد این محله کسانی هستند که از شمال غرب تهران به این منطقه مهاجرت کردند و بیشتر آن ها ترک زبان هستند و به غیر از خانه های مسکونی، گاراژ و انبارهای زیادی هم در این منطقه دیده می شود.
محله ی خانی آباد را اگر از طرف شمال امتداد دهیم، به خیابان مولوی، اگر از جنوب امتداد دهیم به شوش، اگر از غرب امتداد دهیم به خیابان وحدت اسلامی و اگر از سمت شرق امتداد دهیم به خیابان خیام می رسیم
در این محله محدودیت ترافیکی خاصی به‌جز در موارد اعیاد خاص و جود ندارد و مردم محله می توانند به راحتی در آن رفت و آمد کنند.
برای رسیدن به خانی آباد از لحاظ اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی مشکلی وجود ندارد و از این نظر محله‌ی خوبی است و می توانید از ایستگاه های پایانه ی خاوران یا پایانه جنوب به این منظور استفاده کنید. تاکسی های زیادی نیز در این منطقه وجود دارند که شما را به راحتی به محل دلخواهتان می رسانند.
در میدان محمدیه نیز یک پمپ بنزین وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در خیابان شوش ، سه راه خیام ، جنب مصالح فروشی امیری نیز یک پمپ بنزین وجود دارد. یک پمپ بنزین هم در خیابان وحدت اسلامی و در مقابل ژاندارمری قرار گرفته است
خط 1 و هفت مترو به ایستگاه متروی میدان محمدیه می رود و می توانید از آن ها استفاده کنید.
مکان های گردشگری و دیدنی خانی آباد مسجد قندی مسجد قندی از آثار به جا مانده از دوران قاجار و جزو آثار ملی ایران است. حاج سید هاشم قندی که یکی از تجار بزرگ تهران بود این مکان را در سال 1327 هجری قمری ساخت. مسجد قندی از قسمت های مختلف سردر ورودی، هشتی، صحن، ایوان و شبستان ستون‌دار تشکیل شده است. این مسجد دارای دو در ورودی است که یکی از آن ها در خیابان تختی و دیگری در کوچه های مجاور آن قرار گرفته است. سردر ورودی نیز با طاق جناغی و تزیینات کاشی‌کاری و مقرنس‌کاری و کتیبه‌ای تزیین شده است. تزیینات کاشی کار این مجموعه متعلق به دوران قاجار بوده و بسیار معروف است. شبستان مسجد قندی از مکان های زیبا و منحصربه‌فرد این مجموعه به شمار می رود و با داشتن سر ستون هایی به شکل قرینه به مکانی جذاب و آرامش بخش تبدیل شده است. جالب است بدانید غلامرضا تختی در پشت بام این مسجد به تمرین کشتی می پرداخته است. دو کتیبه در دو طرف هشتی این مسجد وجود دارد که هر دو کتیبه در یک زمینه ی لاجوردی طراحی شده اند. در سمت چپ هشتی مسجد یک محل برای وضو گرفتن وجود دارد. در شبستان هم دو محراب وجود دارد که کاشی کاری شده اند و در بالای همین محراب ها نیز دو بادگیر ساخته شده است. در قسمت شرق و غرب صحن مسجد، برای رسیدن به پشت بام راه پله ای طراحی شده است. محله خرما فروشان محله ی خرما فروشان از مکان های جالب محله ی خانی آباد است که از قبل از انقلاب نیز وجود داشته و در آن انواع خرماهای ایرانی عرضه می شود. خرماهای مختلفی مانند خرمای زاهدی، رطب مضافتی، خرمای ربی، خرمای پیارم را از نخلستان های جنوب کشور مستقیماً به محله ی خرما فروشان می آورند. حمام حاج قاسم حمام حاج قاسم از بناهای متعلق به دوران قاجار بوده و امروزه هنوز هم چند روزی یک بار مشتری های خاص خود را دارد. این حمام دارای قدمتی 200 ساله است و حاج قاسم فخار در دورانی مالک آن بوده است. فروشگاه‌ها و مراکز خرید محله خانی آباد در محله خانی آباد انواع مراکز از خشکبار و فروشگاه های مختلف از انواع و اقسام پوشاک، سوپرمارکت و ... وجود دارد و مردم محله از این نظر مشکلی ندارند.