به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

110 متری

2 اتاق خواب

30 سال ساخت

کد: 673413

منطقه: دانشگاه تهران

محدوده: دانشگاه تهران خیابان دوازهم فروردین

پارکینگ | بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 3

4 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
فلسطین جنوبی خیابان هلالی
116 متری | 2 اتاق | 35سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 936162
متری توافقی
توافقی
جمهوری خیابان 12 فروردین
110 متری | 2 اتاق | 35سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 745360
متری توافقی
توافقی
خیابان انقلاب خیابان ابوریحان
100 متری | 2 اتاق | 28سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 199777
متری توافقی
توافقی
میدان انقلاب
101 متری | 2 اتاق | 26سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 624687
متری توافقی
در شهر تهران و در بیشتر محلات آن با پدیده ای به نام دانشگاه مواجه هستم. فرهنگ دانشجویی و رفتن به دانشگاه از زمان رضا شاه و با تاسیس دانشگاه تهران آغاز شد. دانشگاه تهران درست در خیابان انقلاب بنا شده و از آن به بعد بخش شمالی این محدوده به نام محله دانشگاه تهران معروف گردید. درست است که خود دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد ولی ایجاد محله دانشگاه تهران به سال ها پیش باز می گردد. این محله جزء منطقه 6 تهران و از جمله مناطق گران تهران محسوب می شود ولی متاسفانه محله دانشگاه تهران با وجود آن که در منطقه 6 تهران قرار دارد از نظر قیمت ملک و زمین در حد متوسطی بوده و اهالی محله بیشتر ساکنان قدیمی و با سطح اقتصادی متوسط جامعه محسوب می شوند. محله دانشگاه تهران یکی از محلات قدیمی تهران محسوب می شود که به دلیل قدمت زیاد منازل این محله بافت دانشگاه تهران به عنوان بافت فرسوده محسوب می گردد. در اطراف این محله خیابان های اصلی شهر و قدیمی ترین خیابان های شهر تهران قرار دارد که سبب افزایش حس تعلق اهالی این منطقه به محله خود گردیده است. مگر می شود مردم این محله روزی صدای جوی آب در بلوار کشاورز، یاد و خاطره از خیابان ولیعصر به عنوان یکی از بزرگترین خیابان های تهران را از یاد ببرند. بیشتر حوادث تاریخی ایران نظیر راهپیمایی و تظاهرات مردم علیه حکومت شاه در خیابان انقلاب رخ داده است، خیابانی که شاهد دگرگونی و تغییرات تهران بوده است اکنون به عنوان یک خیابان فرهنگی با وجود انواع و اقسام کتاب فروشی ایفای نقش می‌نماید. هرچه بخواهیم درباره حوادث این محله بگوییم باز هم کم است ولی محله دانشگاه تهران با وجود آن همه حوادث تاریخی باز هم به عنوان عرصه ای برای تشکیل تظاهرات و راهپیمایی در مرکز شهر تهران ایفای نقش می نماید. در واقع می توان گفت دانشگاه تهران به عنوان عرصه ای برای تظاهرات مردم تهران شناخته شده و هنوز هم یکی از خیابان های اصلی در راهپیمایی های 22 بهمن در خیابان انقلاب و از روبروی دانشگاه تهران انجام می شود. این دانشگاه از زمان تاسیس تا به امروز شاهد تظاهرات عده کثیری از مردم تهران بوده است.
محله دانشگاه تهران
با وجود آن که محله دانشگاه تهران جزء محلات قدیمی تهران محسوب می شود ولی هیچ گونه شواهدی درباره تاریخچه این محله وجود ندارد و می توان گفت که می توان به تاریخچه مهمترین مرکز فرهنگی و تاریخچه این محله مراجعه نمود. در واقع محله دانشگاه تهران در گذشته محله آباد نبوده و بیشتر بخش های آن شامل اراضی خالی و به عنوان زمین های کشاورزی محسوب می شد. بعد از گذشت چند سال بیشتر این زمین ها تبدیل به باغ های زیبا و آباد گردید ولی هنوز هم در این زمان محله دانشگاه تهران جزء شهر تهران محسوب نمی شد. در دوران قاجار زمین های این محدوده بیرون از حصار شهر بوده و در اواخر حکومت قاجار بخش های جنوبی این محله جزء حصار تهران محسوب شد در نهایت با شروع حکومت پهلوی بیشتر روستاهای شهر تهران جزء مناطق آباد تهران محسوب شده و حصارهای در زمان قاجار به طور کلی نابود گردید. از این زمان به بعد سرعت آبادانی محله دانشگاه تهران بیشتر شده و در مدت زمان کوتاهی شاهد شکل گیری منازل مسکونی در این محله هستیم. در ابتدا نام این محله دانشگاه تهران نبوده ولی از زمان تاسیس این دانشگاه و به دلیل آن که دانشگاه تهران در دل این محله و در کنار مهمترین خیابان تهران به نام خیابان انقلاب قرار دارد نام محله به نام محله دانشگاه تهران معروف گردید. با وجود آن که دانشگاه تهران هم در همین حکومت پهلوی بنا شد ولی با این وجود اطلاعات تاریخی دقیقی در هیچ جایی انتشار نیافته و فقط می توان به نقل قول ها استناد نمود. در سال 1305 فردی از نمایندگان مجلس به نام دکتر سنک پیشنهاد تاسیس دانشگاهی را اذعان نمود و این خبر به گوش رضا شاه رسیده و وی فردی به نام صدیق اعلم را به آمریکا فرستاده تا طرحی را برای دانشگاه طراحی نمایند. طرح صدیق اعلم با توجه به تاییدیه وزارت معارف توسط فردی به نام علی اصغر حکمت در سال 1313 بنا شد. علی اصغر حکمت و معمار معروف فرانسوی مقیم تهران به همراه آندره گدار زمین های باغ جلالیه را برای احداث دانشگاه بسیار مناسب دانسته ولی با پارتی بازی های صورت گرفته و رشوه دادن بر دولت رضا شاه تصمیم بر آن شد که باغ بهجت آباد را با وجود سیل گیر بودن و هزاران مشکل دیگر انتخاب نمایند ولی در نهایت رضا شاه باغ بهجت آباد را مناسب ندانسته و دستور ساخت دانشگاه را در باغ های جلالیه صادر نمود و در نهایت دانشگاه تهران تاسیس شد. البته ناگفته نماند که هر کدام از دانشکده های این دانشگاه توسط چند تا از معماران معروف اروپایی و ایرانی بنا شده است. تا به این جا درباره تاریخچه این محله صحبت نمودیم حالا نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ بررسی دسترسی ها و مراکز تفریحی و گردشی این محله برویم.
دسترسی های این محله از سمت شمال به بلوار کشاورز، از سمت جنوب به خیابان انقلاب، از سمت غرب به خیابان کارگر شمالی و از سمت شرق به خیابان ولیعصر منتهی می گردد.
خوشبختانه در محله دانشگاه تهران از نظر دسترسی به اتوبوس و تاکسی عالی بوده و در هر کدام از خیابان های اطراف چندین ایستگاه اتوبوس و تاکسی وجود دارد که می توان به همه نقاط شهر دسترسی پیدا نمایید.
در محله دانشگاه تهران و در خیابان وصال پمپ بنزین وجود دارد که نیاز اهالی محله را به سوخت مورد نیاز اتومبیل رفع می نماید. در این محله به دلیل وجود ترافیک های طولانی وجود پمپ بنزین بسیار ضروری و حیاتی می باشد.
در محله دانشگاه تهران به دلیل آن که از یک طرف با خیابان انقلاب همسایه است دارای دسترسی بسیار مناسبی به مترو می باشد و نزدیکترین مترو واقع در این محله مربوط به مترو میدان انقلاب و مترو تئاتر شهر می باشد.
مراکز خرید محله دانشگاه تهران همانطور که می دانید محله دانشگاه تهران به عنوان یک محله فرهنگی و علمی در شهر تهران معروف می باشد و همه این عوامل سبب شده است که خیابان اصلی و جنوبی این محله به نام خیابان انقلاب به عنوان خیابانی به عنوان راسته کتاب فروشی معروف گردد. در این محله همچنین فروشگاه و مغازه های مختلفی وجود دارد ولی برای خرید پوشاک می توانید به خیابان ولیعصر و همچنین بلوار کشاورز مراجعه نمایید. بوستان ها و مراکز گردشی و تفریحی متاسفانه در خود محله دانشگاه تهران بوستان و پارک های بزرگی وجود ندارد و تنها می توان چند بوستان کوچک پیدا نمود ولی خوشبختانه وجود بلوار کشاورز و همچنین پارک لاله خوشبختانه به سرانه فضای سبز این محله کمک شایانی نموده است. همچنین در محله دانشگاه تهران و اطراف محله چندین مجموعه ورزشی و تفریحی ایجاد گردیده است.