به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

127 متری

3 اتاق خواب

25 سال ساخت

کد: 686226

منطقه: سید خندان

محدوده: سید خندان

پارکینگ | انباری | بالکن

طبقه: 4

4 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: high class

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
خیابان خواجه عبدالله انصاری
120 متری | 2 اتاق | 23سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 218170
متری توافقی
توافقی
سیدخندان دبستان
123 متری | 2 اتاق | 30سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 182155
متری توافقی
توافقی
سید خندان خواجه عبدالله
127 متری | 3 اتاق | 24سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 250543
متری توافقی
توافقی
دبستان خیابان کابلی کوچه موسوی
135 متری | 3 اتاق | 29سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 518633
متری توافقی
سیدخندان درواقع به پل و چهارراهی در تهران اطلاق می شود که در مرز ما بین منطقهء هفت و منطقهء سه تهران واقع شده است.
محله سید خندان
روزنامهء همشهری در مورد این محله نوشته است که زمین های این محدوده حدود دویست سال پیش خشک و بی آب و علف بوده اند و گاه و بی گاه محل عبور کاروانسراها بوده است، این اوضاع به همین منوال ادامه داشت تا اینکه شخصی به نام "سید جعفر شاه صاحب" برای ادامه تحصیل در زمینهء فقه و دروس حوزه ای به تهران عزیمت می کند و در یکی از باغهای نزدیک به این محله سکنی می گزیند. سید جعفر شاه صاحب علاوه بر طلبگی برای گذران زندگی به دامپروری و کشاورزی می پردازد و به واسطهء حضور گرم ایشان و اقداماتشان این محله به آبادانی و برکت می رسد. ایشان بسیار مردم دار بوده اند و در میان اهالی محل جایگاه ویژه ای داشته اند طوری که مردم سید جعفر شاه صاحب را امین خود می دانسته اند. در منابع دیگر آمده است که نام گذاری این محله به "سیدخندان" درواقع یادبود پیرمردی(سید جعفر شاه صاحب) است دانا که ظاهراً خنده رو نیز بوده است و طبق گفته ها پیشگویی او بسیار درست و زبان زد خاص و عام بوده است و مردم به احترام ایشان این محله را به نام ایشان سید خندان نام گذاری کردند. بعد ها نام ایستگاه اتوبوسی در جاده قدیم شمیران را هم به نام ایشان ایستگاه اتوبوس سیدخندان نام گذاری کردند. در منبع دیگری آمده است که به رسم روزگار گذشته که بزرگان محله های تهران قهوه خانه و یا زورخانه ای به نام خود داشته اند، سید جعفر شاه صاحب نیز در چهارراه سید خندان به نام خود قهوه خانه ای داشته است. آتش بیک نوهء ایشان در قید حیات هستند. برخلاف تصور عموم که اگر نام محله ای را به نام شخصی می گذارند آن شخص مایملک بسیار زیادی در آن محله باید داشته باشد، این موضوع در مورد ایشان صدق نمی کند و نوهء ایشان در حال حاضر در میان رانندگان تاکسی زیر پل سیدخندان به مسافرکشی مشغول است. گفته می شود سایر نوادگان ایشان در محله زرگنده زندگی می کنند.
گفته می شود که در گذشته و قبل از انقلاب ارامنهء زیادی در این محله زندگی می کردند و علت نام گذاری خیابان جلفا نیز به دلیل حضور ایشان بوده است، در واقع این محله شامل اکثر افرادی می شده که از منطقهء جلفای اصفهان به تهران و به این محله مهاجرت کرده بودند. ارامنه برای جداسازی مغازه های خود از سایرین در جلوی مغازه ها علائم خاص خود را نصب می کردند و نیز عنوان شده است که اکثر رستوران هایی که بهترین و با کیفیت ترین غذاها را سرو می کردند، متعلق به ارامنهء عزیز بوده است. محلهء سید خندان در بین شریانهای اصلی تهران از جمله بزرگراه رسالت و صیاد شیرازی قرار گرفته است همچنین خیابان های مهمی مانند سهروردی و شریعتی را نیز شامل می شود بنابراین از لحاظ دسترسی در یکی از بهترین نقاط تهران واقع شده که هم به راحتی می تواند با شرق و هم با غرب ارتباط داشته باشد که آن هم به واسطهء اتوبان رسالت است که دسترسی ساده و آسانی را فراهم کرده است. به همین دلیل میانگین قیمت محلهء سید خندان متوسط رو به بالاست بنابراین ساکنین آن را افرادی که از لحاظ مالی متوسط رو به بالا هستند تشکیل می دهند.
محله سید خندان در واقع شامل محدوده ای از اتوبان رسالت است که ما بین اتوبان شهید صیاد شیرازی و خیابان سهروردی شمالی است و از جنوب شرقی تا خیابان حمیدی و از جنوب غربی تا میدان پالیزی و خیابان قندی را در بر می گیرد.
به گفتهء سایت شهرداری تهران از مشکلات اصلی محله سیدخندان که به نوعی بر بافت اجتماعی و فرهنگی و حتی میزان امنیت آن تاثیر منفی گذاشته است، وجود ترافیک بیش از حد می باشد و از جمله معضلاتی است که مدیریت شهری بایستی به آن بپردازد. یکی از تدابیری که برای رفع این مشکل دیده شده است قرار دادن این محله در محدودهء طرح ترافیک زوج و فرد می باشد.
در زیر پل سید خندان ترمینال تاکسی رانی وجود دارد که خطوطی را به سمت محله های بسیاری شامل می شود، این خطوط شامل این موارد می شوند: سیدخندان- میدان مادر، بنی هاشم، شهید عراقی، جنت آباد، میدان انقلاب اسلامی، چهارراه اشراق، میدان رسالت، خیابان بهار، میدان امام حسین علیه السلام، میدان نامجو، استاد حسن بنا(مجیدیه)، میدان ولیعصر، سه راه معلم، بیمارستان امام خمینی، چهارراه نظام آباد، مترو مصلی، میدان هفتم تیر، فلکه چهارم تهران پارس، چهارراه تهران پارس، میدان نبوت، میدان شوش. از جمله خطوط اتوبوس رانی هم می توان به خط اتوبوس تندرو (BRT) پایانهء علم و صنعت – پایانهء بیهقی اشاره کرد که به نوعی شرق به غرب را به هم وصل می کند. همچنین از پایانهء میدان امام خمینی به سید خندان نیز خط اتوبوس رانی وجود دارد.
از جمله جایگاه سوخت گیری نزدیک به محلهء سید خندان می توان به جایگاه سوخت گیری خرمشهر واقع در خیابان سهروردی شمالی و ابتدای خیابان خرمشهر اشاره کرد.
ایستگاه مترو مصلی فاصلهء نه چندان زیادی با پل سید خندان دارد و بعد از پیاده شدن برای رسیدن به پل سید خندان خط تاکسی رانی موجود می باشد.
فروشگاه‌ها و مراکز خرید محله سیدخندان مجتمع تجاری بزرگ اندیشه واقع در خیابان قندی و جنب شهرداری تهران در این محله واقع شده است که از بهترین مراکز تهیه پوشاک مردانه و زنانه و بچه گانه و زیورآلات و ساعت و لوازم آرایشی و لوازم جانبی موبایل به حساب می آید. در سهروردی شمالی و محل تلاقی آن با خیابان قندی که البته جزء اراضی محلهء سید خندان محسوب نمی شود اما جنب پاساژ اندیشه می باشد مرکز فست فودهای پر طرفدار زاپاتا، پرپروک و می خوش و ... است که شبها مخصوصاً ایام تعطیل طرفداران خود را به سمت خود می کشاند. موزهء رضا عباسی، دادسرای ناحیهء نوزده تهران، ادارهء مخابرات تهران، هتل بین المللی تهران البته در گذشته و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی که دانشکدهء برق می باشد نیز در این محله واقع شده اند. همچنین از نزدیکترین مراکز درمانی موجود در محلهء سید خندان، بیمارستان رسالت می باشد که دارای این بخش هاست: اتاق عمل و زایمان و اتاق عمل اورژانس، جراحی زنان و زایمان، داخلی، CCU، جراحی عمومی، قلب، جراحی مغز و اعصاب، بخش های کلینیکی شامل: درمانگاه اطفال، درمانگاه جراحی مغز و اعصاب، عفونی، شنوایی سنجی، آنکولوژی، غدد، روماتولوژی و بخش های پاراکلینیکی شامل: آندوسکوپی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، کونولوسکوپی، سنجش تراکم استخوان و فیزوتراپی. فرهنگسرای ارسباران هم از جمله مراکز فرهنگی نزدیک به پل سیدخندان می باشد که در دسترس اهالی این محله قرار دارد.