به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

78 متری

2 اتاق خواب

10 سال ساخت

کد: 720813

منطقه: تهرانپارس غربی

محدوده: تهرانپارس خیابان زرین خیابان 180

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 1

5 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: mdf

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

نورگیری خوب
کم واحد
کمد زیاد
تراس بزرگ
وجود انبار
اتاق خواب بزرگ
سرویس بزرگ

آشپرخانه کوچک
یکی بودن سرویس
سالن کوچک
عدم وجود درب ضد سرقت
عدم وجود پنجره دو جداره
دکوراسیون ضعیف

آپارتمان های مشابه :

توافقی
تهرانپارس غربی
85 متری | 2 اتاق | 5سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 604880
متری توافقی
توافقی
تهرانپارس، خیابان رشید
85 متری | 2 اتاق | 10سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 567577
متری توافقی
توافقی
تهرانپارس خیابان 150
81 متری | 2 اتاق | 13سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 319683
متری توافقی
توافقی
تهرانپارس
80 متری | 1 اتاق | 10سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 803920
متری توافقی
محله تهرانپارس كوي بزرگي است كه در شمال شرق تهران واقع شده است. محله تهرانپارس غربي در منطقه 4 شهرداري تهران و منطقه 8 شهرداري تهران قرار دارد. اين محله از جنوب به خيابان دماوند و محلات آشتياني و سرخه حصار و از شمال به بزرگراه بابايي و خيابان استخر و محله قنات و مجيد آباد و از غرب به بزرگراه شهيد باقري و كوي نارمك و اوقاف و از شرق با بلوار پروين و محله هاي جواديه و گلشن محدود مي شود. شهرك حكميه جزء اراضي تهرانپارس محسوب مي شود. محله خوش و آب و هوايي است. ساختمان هاي محله تهرانپارس غربي نسبت به تهرانپارس شرقي مدرن تر و گران تر است. بلوار شاهد به عنوان محله جداكننده دو محله تهرانپارس غربي و تهرانپارس شرقي است. شهرك هايي نظير شهرك پارس، شهرك فرهنگيان و شهرك اميد در بلوار اميد قرار دارند.
محله تهرانپارس غربی
محله اي كه امروزه به عنوان تهرانپارس شناخته مي شود، در زمان تقسيم اراضي و با خيابان كشي هايي كه انجام شد چند روستا و آبادي قرار داشتند كه روستاهاي مهدي آباد و مجيد آباد از آن جمله بودند. در سال 1310، فردي بنام هرمز آرش يكي از ثروتمندان زرتشتي بود اين زمين ها را كه به مساحت 36 ميليون مترمربع بود از خانواده ابوالقاسم خان بختيار خريداري كرد و در نهايت محله تهرانپارس را ساخت. روستاي مهدي آباد ـ روستايي با تاريخچه قديمي كه اكنون در نقشه منطقه 4 اثري از آن ديده نمي شود. شايد در دهه 30 به تدريج از بين رفته و با تهران ادغام شده است. مورخان علت متروكه شدن آن را خريد قنات توسط سفارت آمريكا بيان كرده اند. روستاي مهدي آباد در 12 كيلومتري امامزاده صالح و راه شوسه تهران به دماوند قرار دارد. در سال هاي قبل از انقلاب قنات اين روستا را خريداري كرده بود و با لوله آب را به داخل سفارت منتقل مي كرد. به همين دليل در اين روستا زراعتي صورت نگرفته و همچنين اين روستا خالي از سكنه است.
براساس آمار جمعيت سال 1385، جمعيت تهرانپارس غربي، 103911 نفر جمعيت است. محله تهرانپارس غربي پرجمعيت ترين منطقه 4 شهرداري تهران است. در اين محله به ازاي هر 100 زن، 6/100 مرد وجود دارد. 31310 خانوار در محله تهرانپارس غربي سكونت دارند و مشخص شده كه هر خانوار به طور ميانگين 4 عضو دارد. همچنين براساس آمار و ارقام مشخص شده كه 94187 نفر يعني معادل 64/90 درصد جمعيت باسواد بوده و 3195 نفر يعني معادل 07/3 درصد بي سواد هستند. مردان معادل 02/1 درصد نسبت به زنان باسواد هستند. براساس آمار ازدواج در محله تهرانپارس غربي مشخص شده كه 54498 نفر متاهل هستند. گروه هاي سني 20 تا 24 ساله بيشتر بوده و تعداد آن ها با عدد 12494 برابري مي كند. مشخص شده كه گروه سني 20 تا 24 سال، 12/02 درصد ساكنان محله تهرانپارس غربي را به خود اختصاص مي دهند.
محله تهرانپارس غربي از جنوب به خيابان دماوند ، از شمال به بزرگراه زيدالدين (امتداد شرقي همت) و از غرب به بزرگراه شهيد باقري و از شرق به بلوار شاهد منتهي مي شود. بلوار شاهد تنها بلواري است كه دو محله تهرانپارس غربي و تهرانپارس شرقي را از هم جدا مي كند.
اين محله شامل طرح زوج و فرد خودروها نمي شود. به همين دليل در همه اوقات شبانه روز شلوغ و پروسروصداست و از آن جايي كه در اين محله مراكز تجاري و فروشگاهي و مراكز آموزشي و فرهنگي نيز وجود دارد به همين دليل شهروندان تهراني از نقاط دور و نزديك تهران به اين محله براي رفع نيازهاي خود مراجعه مي كنند.
خطوط اتوبوسراني اين محله: 1. خط 101 يا شماره يك اتوبوس هاي تندرو از پايانه آزادي به چهارراه تهران با گذر از فلكه اول تهرانپارس و دماوند، انقلاب و آزادي تردد مي كند. 2. خط شماره 207، از چهارراه تهرانپارس به ميدان رسالت تردد دارد و از خيابان هاي گلرنگ و جانبازان عبور مي كند. 3. خط اتوبوس شماره 223، از شهرك پارس به ميدان رسالت حركت مي كند و ايستگاه هاي آن در فلكه چهارم تهرانپارس و پل استخر قرار دارد. 4. خط اتوبوس 224، از پايانه علم و صنعت به پايانه هاي افق تردد مي كند و در مسير خود از بزرگراه رسالت، خيابان فرجام، چهارراه اشراق، خيابان هاي جشنواره و پروين، ميدان استخر، كنارگذر زين الدين ، دانشگاه آزاد تهران شمال تا حكيميه عبور مي كند. 5. خط اتوبوس 382، كه از پايانه علم و صنعت به پايانه شهيد زين الدين تردد دارد و از مسيرهاي خيابان رسالت، گلبرگ ، فلكه اول، چهارراه اشراق، خيابان هاي جشنواره، پروين، 196 شرقي، احسان تا گلشن عبور مي كند. 6. خط اتوبوسراني 383، از ميدان رسالت به پايانه شهيد زين الدين تردد دارد و از مسير خيابان فرجام، چهارراه اشراق، خيابان جشنواره، ايستگاه مترو فرهنگسرا و خيابان زهدي تا گلشن نيز عبور مي كند. 7. خط اتوبوسراني شماره 396، از فلكه سوم تهرانپارس به ابتداي خيابان مطهري تردد دارد و از مسيرهاي 196 غربي، دلاوران، هنگام، رسالت، مترو مصلي، ميدان آرژانتين، خيابان هاي احمد قصير، بهشتي و وليعصر نيز عبور مي كند. 8. خط اتوبوسراني شماره 398، از چهارراه تهرانپارس تا حكيميه تردد مي كند و از مسيرهاي فلكه اول، خيابان هاي پروين، جشنواره، دماوند، تا حكيميه، و كوي دانشگاه عبور مي كند. 9. خط اتوبوسراني شماره 399 از پایانه علم و صنعت به شهرک شهید بهشتی تردد دارد و از مسيرهاي خیابان‌های رسالت، گلبرگ، خوشوقت از فلکه اول، چهارراه اشراق، فلکه سوم و چهارم، پارک پلیس، خیابان‌های توحید، استقلال، استخر و ۲۴۴ شرقی در محله کوهسار عبور مي كند. 10. خط اتوبوسراني شماره 400 از پایانه علم و صنعت به دانشگاه امام حسین حركت مي كند و از مسير بزرگراه رسالت، خیابان فرجام، چهارراه اشراق (فلکه دوم)، خیابان‌های جشنواره و دماوند، سازمان آب تا دسترسی‌های محلی حکیمیه، دانشگاه آزاد تهران شمال، ضلع شمال بزرگراه بابایی و شهرک شیردم و دانشگاه عبور مي كند. 11. خط اتوبوسراني شماره 402، از چهار راه تهرانپارس به شهرک پارس حركت مي كند و از مسيرهاي فلکه اول، خیابان‌های خوشوقت ، بزرگراه رسالت، ایستگاه مترو تهرانپارس، بلوار پروین، میدان استخر، بلوار استقلال و پارک پلیس عبور مي كند. همچنين تاكسي هاي ثابت و گذري نيز مسافران را به نقاط مختلف تهران جابجا مي كنند.
جايگاه شماره 150 در فلكه اول تهرانپارس، جايگاه شماره 169 در شرق و شمال شرق تهران، جايگاه هاي شماره هاي 2، 149 و 150، 157 در نارمك براي سوختگيري ماشين هاي ساكنان و مهمانان محله مشخص شده است.
نزديك ترين ايستگاه هاي مترو به اين محله ، ايستگاه هاي تهرانپارس و فرهنگسراست.
محله تهرانپارس غربي به لحاظ وجود مراكزي مانند بانك ها، مراكز خريد و مراكز تفريحي مدرن است. شما در محله تهرانپارس غربي مي توانيد خيلي راحت تر و سريع تر به امكانات دسترسي داشته باشيد. در محله تهرانپارس غربي امكانات رفاهي و مراكز فروشگاهي متعدد باعث شده كه در كل براي ساكنين يك محله خوب و مرفه باشد. فرهنگسراي اشراق، قدمت تاريخي طولاني دارد و در آن از هنرهاي جذاب قديمي بسيار زياد استفاده شده است. اين فرهنگسرا مجهز به سالن هنر و مجموعه هاي ورزشي ، كتابخانه، رستوران باشگاه ورزشي و سالن سينماست. سينما ماندانا در محله تهرانپارس قرار دارد و ساكنان محله مي توانند اوقات خوب و خوشي را در كنار خانواده سپري كرده و فيلم مورد علاقه خود را نيز تماشا كنند. مجتمع هاي تجاري نارسيس، سپيد، شاپرك، پارسيان در اين محله هستند و همچنين شهربازي لي لي پوت و شهر كودك شاپرك نيز پذيراي خانواده ها براي بازي كودكان‌ آن هاست.