به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

150 متری

2 اتاق خواب

3 سال ساخت

کد: 726095

منطقه: درکه

محدوده: اوین اول خیابان درکه خیابان اعرابی

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | کولر | پکیج

طبقه: 4

6 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: اوقافی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
درکه خیابان اعرابی
135 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 550134
متری توافقی
توافقی
درکه خیابان اعرابی خیابان احمدپور
150 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 546896
متری توافقی
توافقی
سعادت آباد - بالای کاج
150 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 304191
متری توافقی
توافقی
درکه خیابان اعرابی خیابان احمدپور
150 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 891380
متری توافقی
محله ای خوش آب و هوا در دل کوه پایه های البرز که با گذشتن از کوچه و پس کوچه هایش می توان خانه های تخریبی را مشاهده نمود. خانه باغ هایی که زمانی اهالی آن محله در آن ساکن بودند ولی به دلیل عدم توجه مسئولین تبدیل به خانه هایی مخروبه برای تجمع و سکونت معتادین محله شده است. محله ای که از آن صحبت می کنیم پر است از کوهنوردانی که در تمامی روزهای هفته بخصوص در روز جمعه برای کوه پیمایی به این محله می آیند. درست است که چنین محلاتی تنها چند تا می باشد ولی با این وجود بهتر است که محله مورد نظرم را معرفی نمایم. محله درکه که به عنوان یکی از محلات شمال شهر تهران محسوب می شود تنها برای پاتوق کوهنوردان و سفره خانه ها مناسب است ولی در هنگام شب که تمامی این مغازه ها بسته می شود باز هم می توان رفت و آمد نمود؟ درست است که محله درکه را به عنوان یکی از محلات شمال شهر تهران می شناسیم ولی با این وجود وضعیت محله در وضعیت مناسبی نمی باشد. محله درکه تهران جزء یکی از محلات شمال شهر و جزء منطقه 2 تهران محسوب می شود و به دلیل نزدیکی به محله ولنجک و اوین محله ای مهم و آباد گردیده است. محله ای که از آن صحبت می نماییم درگذشته به عنوان یکی از بخش های شمیرانات تهران محسوب می شده و با گسترش تهران در محدوده شهر تهران و هم اکنون در منطقه 2 تهران قرار گرفته است. ناگفته نماند با وجود آن که این محله به عنوان محلات شمال شهر تهران محسوب می شود ولی دارای معضلات و مشکلاتی می باشد. یکی از معضلات این محله وجود خانه هایی متروکه و همچنین عدم وجود امنیت در ساعات دیر وقت شب است که به دلیل تعطیل شدن مغازه ها بیشتر اهالی محله به همین دلیل از منازل خود خارج نمی شوند و همین امر سبب می شود تا میزان امنیت محله کاهش یابد. وجود خانه های متروکه محل مناسبی برای استقرار معتادین این محله و سایر محلات است که مسئولین باید به این مورد رسیدگی نمایند ولی با وجود این همه مشکل باز هم برخی از افراد زندگی در این محله را به زندگی در سایر محلات تهران ترجیح می دهند. درست است که در این محله از این قبیل مشکلات وجود دارد ولی در سایر محلات تهران هم مشکلات خاص خودش را دارد و از مزیت های محله درکه وجود آب و هوای کوهستانی و خنک آن است که در ایام تابستان محل مناسبی برای استنشاق هوای خنک و تمیز می باشد. خیلی شیرین و لذت بخش است که در هنگام صبح نسیم خنک بهاری موها را نوازش بدهد و شیرین تر از آن میل کردن صبحانه در ارتفاعات بالا به همراه جمعی از دوستان و خانواده است. از مسیر کوه پیمایی درکه می توان به پناهگاه پلنگ چال و مسیر راهپیمایی قله توچال دسترسی پیدا نمود.
محله درکه
قدمت این محله به حدود 800 سال پیش باز می گردد یعنی درست در زمانی که این محله جزء تهران قدیم محسوب نشده و تنها در منطقه شمیرانات قرار داشت. این محله به صورت روستایی بوده که به واسطه وجود نهرهای آب و گسترش منطقه شمیرانات به محله درکه تبدیل شده است. البته تنها گسترش منطقه شمیرانات مهم نبوده بلکه گسترش تهران و قرار گرفتن این محله در شهر تهران به عنوان یک مزیت محسوب شده و به دنبال آن محله تاریخی و قدیمی درکه شکل گرفت. در گذشته این محله به دلیل وجود آب فراوان و باغ و زمین ها کشاورزی زیادی وجود داشته و همچنین محصولات پرباری از درختان تولید می شد ولی با گسترش تهران دیگر بخش اعظمی از این زمین و باغ ها از بین رفته و به دنبال آن ساختمان های بلند در دل کوه و نزدیکی رودخانه درکه شکل گرفته است. با وجود آن که بخشی از بافت قدیمی و تاریخی محله از بین رفته است ولی با این وجود هنوز هم این مسیر برای خیلی ها خاطره داشته و به عنوان مسیر کوه پیمایی و تفرجگاه مهم و قدیمی تهران محسوب می شود. متاسفانه با پیشرفت های صورت گرفته بافت قدیمی محله تغییر کرده و می توان گفت که بافت مدرن در کنار بافت سنتی روند نامتوازنی را ایجاد کرده است. این دو دستگی نه تنها در روحیات اهالی محله بلکه در وضعیت پیش رو مانند لوله کشی فاضلاب مشکلات فراوانی را ایجاد می نماید.
از سمت شمال که به کوه های البرز راه دارد، از شرق به تپه های علی آباد ولنجک و محله ولنجک و خیابان درکه، از جنوب به بزرگراه یادگار امام و از غرب به ارتفاعات حصارک و زندان اوین محدود می شود. همانطور که متوجه شدید دو سمت این محله توسط کوه و دره احاطه شده است و تنها یک سمت به بزرگراه راه دارد به همین دلیل است که بیشتر مواقع در این محله ترافیک فاجعه باری وجود دارد و بیشتر اوقات این ترافیک به درون بزرگراه یادگار امام هم کشیده می شود.
خوشبختانه در محله درکه تهران دسترسی به تاکسی و اتوبوس راحت تر بوده و می توان توسط آن ها به بیشتر خطوط اتوبوس و تاکسیرانی دسترسی پیدا نمود. تاکسی های این محله در میدان درکه و سر خیابان ولنجک بوده و همچنین ایستگاه های اتوبوس در بزرگراه چمران ایجاد شده است.
دسترسی اهالی هر محله به پمپ بنزین بسیار مهم است ولی برای دسترسی به پمپ بنزین در محله درکه باید به محله ولنجک بروید که در این محله دو پمپ بنزین وجود دارد، یکی از این پمپ بنزین ها در بلوار دانشجو بوده به نام جایگاه سوخت 206 و دیگری در سر محله ولنجک، پمپ بنزین ولنجک می باشد.
دسترسی به مترو برای بیشتر محلات تهران به عنوان یک اصل شناخته شده و در هر محله ای بتوان یک ایستگاه مترو پیدا نمود می توان به سایر خطوط مترو هم دسترسی پیدا کرد، ولی متاسفانه در محله درکه هیچ گونه ایستگاه مترویی وجود ندارد و نزدیکترین خط مترو خط شماره 1 است که باید توسط تاکسی به یکی از ایستگاه های این خطوط دسترسی پیدا نمایید.
مراکز خرید محله درکه تهران یکی از مهمترین کاربری های هر محله وجود مراکز تجاری و مغازه های مختلف در هر محله است که به واسطه این مراکز محلات شروع به شکل گیری می نمایند. در هر کوچه و خیابانی را مشاهده نمایید چندین مغازه و فروشگاه مشاهده می نمایید ولی وجود مراکز خرید و پاساژ در محله یک حسن است. در محله درکه تهران هم متاسفانه هیچ گونه پاساژ وجود ندارد ولی می توان در محله ولنجک به سه مرکز خرید به نام های مرکز خرید ولنجک، مرکز خرید گالریا و مرکز خرید توچال مراجعه نمایید. در محله درکه از میدان درکه تا انتهای مسیر کوه پیمایی سفره خانه های فراوانی برای رفاه حال کوهنوردان و همچنین جوانان و اهالی محله ایجاد شده است. بوستان ها و مراکز ورزشی و تفریحی در محله درکه به واسطه وجود مسیر کوهنوردی هیچ گونه فضای سبزی وجود ندارد و مسیر کوهنوردی به عنوان یک مرکز تفریحی و ورزشی به حساب می آید. در این محله چندین مجموعه ورزشی وجود دارد.