به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

112 متری

3 اتاق خواب

4 سال ساخت

کد: 779442

منطقه: سوهانک

محدوده: سوهانک کوی لاله انتهای خیابان مهربان

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن

طبقه: 4

5 طبقه - 4 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: سرامیک

سرویس بهداشتی: ایرانی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
سوهانک بلوار ارتش
104 متری | 2 اتاق | 3سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 148023
متری توافقی
توافقی
اقدسیه بلوار ارتش
105 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 953404
متری توافقی
توافقی
سوهانک انتهای اتوبان ارتش
120 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 606140
متری توافقی
توافقی
شهرک محلاتی شهرک ابوذر
110 متری | 2 اتاق | 2سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 280661
متری توافقی
محله سوهانک تهران در تقسیمات مناطق شهرداری تهران از جمله محلات منطقه 1 شهرداری محسوب می شود. گسترش ساختمان سازی و به تبع آن شهرنشینی در این محله که در واقع بافت روستایی داشته و متعلق به شمیرانات است چشمگیر بوده است. دلیل عمده گرایش شرکت های ساخت و ساز به این نقطه از شهر به دلیل شرایط آب و هوایی آن است که از هر نظر وصف نشدنی و بسیار دلچسب است. در سالیان اخیر مجتمع ها و ویلاهای گوناگونی در این محله احداث شده که دارای امکانات بسیار مناسبی می باشند. دمای این محله در مقایسه با سایر محلات شهر تهران همواره 4 تا 5 درجه پایین تر است. این محله یا روستای خوش آب و هوای شمال شرقی تهران به دلیل قرار گرفتن در دامنه جنوبی ارتفاعات البرز از هر نظر می تواند توجه کسانی را که در جستجوی واحدهای آپارتمانی با چشم انداز زیبا و مناظری بکر و استثنایی هستند را جلب نماید. هر چند باید امید داشته باشیم که به موازات رشد ساخت و ساز در این منطقه از تهران شاهد پیشرفت و گسترش زیرساخت های لازم نیز باشیم. سوهانک فقط یک محله از تهران نیست بلکه لزوم توجه به جاذبه های گردشگری از جانب مسئولین می تواند موجب رونق گرفتن روزافزون این محله از تهران بزرگ باشد.
محله سوهانک
بر اساس شواهد و مدارک موجود سوهانک تا پیش از توسعه شهر تهران یکی از روستاهای شمیرانات بوده که دارای مزارع غلات و باغ های بی شماری بوده است. وجود درختان 1800 ساله در این منطقه حاکی از قدمت تاریخی سوهانک می باشد. این محله تا پیش از این مشتمل بر توابع دیگری مانند سوت بیشه، باغ سردار، بیدستان و یا باغ حدیقه نیز بوده است. به گفته مورخان یکی از زنان فتحعلی شاه قاجار در همین روستا سکونت گزیده است. اغلب آثار قدیمی و ابنیه این محله دارای هویت تاریخی مشخصی نیستند و از تاریخ ساخت آن ها و حوادث تاریخی این محله اطلاع چندان دقیقی در دست نیست. قبرستان سوهانک یکی از این آثار می باشد. با این وجود آنچنان که ذکر شده است و در نوشته های مرتبط نیز به آن اشاره شده است گویا این روستا در ابتدا توسط مهاجرانی که از شمال کشور به ان مهاجرت کرده اند و عمدتا در دوره قاجار شکل گرفته است. در گلزار شهدای این محله همچنین یکی از امامزادگان به نام امامزاده طیار نیز مدفون است. سوهانک در گذر تاریخ دچار فراز و نشیب های زیادی بوده و وجود آثار و سنگ نوشته هایی که در این محل کشف شده نشان از قدمت و پیشینه تاریخی این محله خوش آب و هوا و زیبا دارد. این تفرجگاه زیبا هر مسافر ایرانی را به خود می خواند. به دیدارش بیایید.
سوهانک را می توان روستایی نامید که با توجه به وجود المان های شهرنشینی چون مدرسه و مرکز بهداشت و نیز کتابخانه و سایر اماکن اداری دیگر محله نیز نامیده می شود. گسترش و رشد پتانسیل های موجود این منطقه همزمان با سایر مناطق شمالی تهران صورت گرفته است.
این محله از سمت شمال با دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات سوهانک و از غرب با بلوار قائم و همچنین گردنه قوچک از سمت شرق با شهرک لاله و تعاونی بهشتی و نیز از جهت جنوب به 1 کیلومتری اتوبان ارتش منتهی می شود.
این منطقه در محدوده ترافیکی و نیز طرح ترافیکی زوج و فرد قرار ندارد
روزانه تردد و جابجایی اهالی محله سوهانک و سایر شهروندان که از این منطقه بازدید نموده اند از طریق ایستگاه اتوبوس سوهانک واقع در همین محله انجام می گیرد
پمپ بنزین سیاه سنگ واقع در اول پردیس و پمپ بنزین حکیمیه و نیز جایگاه بنزین واقع در بزرگراه بابایی از جمله جایگاه های در دسترس محله سوهانک می باشد
ایستگاه مترو قائم واقع در بلوار قائم
امکانات پزشکی و بهداشتی این محله از 1 درمانگاه و نیز 1 خانه بهداشت برخوردار می باشد. محله سوهانک همچنین به دلیل برخورداری از طبیعت گردشگری و مفرحی که دارد دارای مراکز تفریحی گوناگونی از قبیل میدان سوهانک، بوستان سوهانک و پارک جنگلی سوهانک می باشد که روزانه شاهد بازدید تعداد زیادی از گردشگران و سایر شهروندان تهران قرار می گیرد این محله همچنین از نعمت داشتن کتابخانه عمومی بهره مند است و کتابخانه عمومی امام حسین(ع) سوهانک مشتاقان کتاب را هر روز به سمت خود می خواند. وجود 2 مجتمع ورزشی و نیز زمین فوتبال چمن امام علی (ع) از سایر امکانات ورزشی و تفریحی این محله محسوب می شود. سوهانک اغلب به داشتن تپه های زیبایی که دارد معروف بوده که این تپه ها چشم انداز بسیار زیبایی داشته و می تواند در صورت توجه به آنها از پروژه های عظیم و جذاب رفاهی و گردشگری بهره برداری کرد. تکیه قدیمی سوهانک در حدود نیم قرن پیش ساخته شده و در آن مراسمات ویژه ای به خصوص در ایام عزاداری محرم از قبیل صبح تیره رو در صبحدمان عاشورا برگزار می شود. این محله از وجود مسجد جامع و حسینیه سوهانک نیز بهره مند است که اهالی متدین سوهانک فرایض و مراسمات گوناگون مذهبی خود را در این محله برگزار می کنند. وجود رستوران های یاس، کوهستان و تالار لاله ها می تواند جوابگوی سفارشات غذا و مراسمات گوناگون اهالی این محله باشد. هرچند در این منطقه سفره خانه های سنتی نیز وجود دارند. در حدود 70 رستوران نیز در مناطق نزدیک به این محله امکان خدمات دهی و ارائه سرویس های غذایی به محله سوهانک را دارند. از جمله ویژگی های منطقه ای که لازم است تا روی آن تمرکز شود وجود پارک جنگلی سوهانک است که به نظر می رسد وجود هتل ها و یا مهمانپذیرهای گوناگون و بسترسازی مناسب برای ایجاد اشتغال در این حوزه از هر نظر یک فرصت استثنایی به حساب می آید فروشگاه ها و مراکز خرید با توجه به تعداد زیاد مسافرین و شهروندانی که به صورت روزانه از این محله و جاذبه های گردشگری آن بازدید می کنند مراکز خرید مناسبی نیز در این محله تدارک دیده شده است که مجتمع تجاری کوثر، مرکز خرید پرنیان، مرکز خرید ابریشم و مرکز تجاری الزهرا از آن جمله می باشند.