به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش ویلایی مسکونی

279 متری

3 اتاق خواب

40 سال ساخت

کد: 793293

منطقه: جردن

محدوده: جردن خیابان ناصری

پارکینگ | انباری | بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 4

4 طبقه - 1 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: فلزی

کف پوش: پارکت

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
جردن خیابان یزدان پناه
282 متری | 4 اتاق | 38سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 202248
متری توافقی
توافقی
خیابان میر داماد خیابان البرز
272 متری | 3 اتاق | 39سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 411453
متری توافقی
توافقی
جردن کوچه سایه
263 متری | 4 اتاق | 40سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 319407
متری توافقی
توافقی
بالاتر از میدان ونک
300 متری | 5 اتاق | 45سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 178643
متری توافقی
اسم قبلي بلوار نلسون ماندلا، خيابان جردن بود. اكثر مردم اين خيابان را بنام محله جردن مي شناسند. خيابان آفريقا، نام ديگر محله جردن است. محله جردن به افتخر ساموئل مارتين جردن بنيانگذار دبيرستان البرز و آموزشگاه دخترانه آمريكايي تهران، جردن نامگذاري شد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي، محله جردن بنام خيابان آفريقا نامگذاري شد و در نهايت در‌ آذر سال 1393، نام اين خيابان به نلسون ماندلا تغيير كرد. اين محله يكي از محلات بالاشهر تهران است و امكانات رفاهي و تفريحي بسيار زيادي در منطقه 3 تهران قرار داده شده است. آب و هواي اين محله به دليل نزديكي به مناطق مرتفع بسيار خوش و آب و هواست و يكي از مناطق خوش و آب و هواي تهران به شمار مي رود. خانه هاي ويلايي در اين محله بسيار زياد به چشم مي خورد، كه در هركدام امكانات تفريحي و رفاهي از طرف مالكان ويلاها قرارداده شده است. قيمت هر مترمربع زمين در اين محله بسيار بالاست و به طور مشابه قيمت هر واحد آپارتمان نيز خيلي بالا خواهد بود. محله جردن يكي از بهترين محلات براي مستقرشدن ثروتمندان تهراني بود. محله جردن در سال 1348 كاملا" از ثروتمندان تهراني پر شده بود و مرفهين مي توانستند در اين محله زندگي كنند و اين منطقه را به رشد و توسعه اقتصادي نزديك كنند. خانواده هاي درياني، پاسال و القانيان اولين طايفه هايي بودند كه دراين محله توانستند زمين هايي را خريداري كنند. كليه ثروتمندان تهراني در محله جردن توانستند كه ساختمان هايي را بنام خود بسازند و مردم محله را از ثروت و مكنت خود بهره مند كنند.
محله جردن
ساموئل مارتين جردن معلم و مبلغ آمريكايي بود. وي رئيس كالج آمريكايي تهران و دبيرستان البرز بود. او موسس دبيرستان البرز و مدرسه دخترانه آمريكايي تهران بود. محله جردن بعدها به خيابان آفريقا تغييرنام يافت. جردن در سال 1871 در نزديكي شهر يورك پنسیلوانیا به دنيا آمد. او پس از تحصيل توانست كه مدرك ليسانس خود را دريافت كند و در سال 1935 توانست كه مدرك دكتري خود را دريافت كند. او در 1898 به ايران آمد و توانست يك سال بعد رئيس مدرسه شود. او بعدها توانست كه ساختمان ديگري را راه اندازي كند. دكتر جردن در سال 1323 دوباره به ايران آمد و بار ديگر مورد استقبال دوستان و شاگردان خود قرار گرفت. او ايران را وطن دوم خود مي ناميد. او در سال 1333 هجري شمسي و در سال 81 سالگي درگذشت. او مي گفت كه "من ميليونر هستم و هزاران فرزند دارم كه براي من و براي ايران و براي دنيا، ميليون ها برابر ارزش دارد". از زمان 1345 به بعد تحولات اقتصادي در ايران روي داد. پول نفت باعث شد تا مهاجران بسيار زيادي به تهران وارد شوند. در اين زمان تهراني هاي اصيل به مناطق بالاشهر تهران رفتند و به مهاجران تازه وارد به مناطق پايين شهر هجوم آوردند.
جردن از خرده محله های امانیه و کاووسیه تشکیل شده است. این محدوده بافتی نوساز دارد. کاووسیه که قسمت جنوبی بلوار آرش و اسفندیار است، به دلیل ویژگی های خاص خود بیشتر به مرکز تجاری و اداری تبدیل شده است. میزان عبور و مرور در شب و روز با کاهش تقریبی 3 برابری روبرو است. در واقع محله در زمان شب تقریبا خالی از سکنه می باشد. تعداد خانه های مسکونی در آن بسیار اندک و میزان مراکز تجاری و اداری در آن بسیار بالاست. امانیه که قسمت شمالی محله، از بلوار اسفندیار و آرش به بالا را تشکیل می دهد، بافت شهری بلندمرتبه با تعداد زیادی برج و مراکز تجاری را تشکیل می دهد که منجر به توسعه اقتصادی و تجاری محله شده است. ساکنین محله غالبا از اقشار باسواد و تحصیلکرده اند. وجود ترافیک گسترده در خیابان آفریقا مشکلات جدی را برای اهالی محل به وجود آورده است.
محله جردن از سمت جنوب به ميدان آرژانتين و پايانه بيهقي شروع مي شود و به سمت شمال توسعه مي يابد. اين بزرگراه بسيار زيبا پس از يك پيچ به سوي شرق و با عبور از بلوار ميرداماد از بزرگراه مدرس مي گذرد و با يك سراشيبي به كوي مريم شرقي كه در محله الهيه قرار دارد خاتمه مي يابد.
اين محله، جزء محدوديت هاي ترافيكي راهنمايي و رانندگي محسوب نمي شود، بنابراين مردم مي توانند همه روزه و در تمام ساعات شبانه روز از مراكز خريد و واحدهاي تجاري ديدن كرده و كليه نيازمندي هاي خود را خريداري نمايند. وجود كانون هاي آموزش و بوستان هاي تفريحي باعث شده كه اين محله از هر جهت كاربري هاي آموزشي و تفريحي خود را حفظ نمايد. حتي سفارت خانه هاي كشورهاي مختلف به تردد بيشتر مردم به اين محله مشوق خيلي خوبي به شمار مي روند. وجود مراكز دولتي نيز باعث مي شود كه براي انجام برخي امور و كارهاي دولتي خود به اين محله تشريف بياورند.
تاكسي هاي گذري و خطي و اتوبوس هاي تندرو كه از خيابان ولي عصر به اين محله تردد دارند باعث شده تا مردم بتوانند با وسايل نقليه عمومي به اين محله تردد داشته باشند.
پمپ بنزين شماره 147 در اين محله قرار دارد و نزديك ترين پمپ بنزين به اين محله است.
دو ايستگاه حقاني و ميرداماد نزديك ترين ايستگاه هاي متروي تهران به اين محله هستند كه كمك مي كنند تا مردم از نقاط دور و نزديك تهران به اين محله تشريف بياورند و مي توانند از كليه امكانات موجود آن بهره مند شوند.
فروشگاه ها و مراكز خريد مركز تجاري الهيه، ساختمان رياست جمهوري، موزه امام علي، تالار حافظ شيرازي، بنياد شهيد، هتل آپارتمان ملل، سازمان كيش، كتابخانه ملي، موسسه اعتباري توسعه، كلانتري پليس شماره 103، اداره راهنمايي و رانندگي، اداره امور اقتصادي و دارايي، اداره برق بيهقي، وزارت راه و ترابري، سالن خانه معلم، اداره راه آهن، شهرداري، انستيتوي تكنولوژي قدس، مجتمع شهيد محمد منتظري از جمله مهم ترين مراكز تجاري و اداري هستند كه در محله جردن قرار دارند. علاوه بر اين، سفارت خانه هاي كشورهاي بنگلادش، نيجريه، سوريه، كويت، سودان، لهستان، بحرين، ونزوئلا، اروگوئه، يونان، مكزيك، قطر، فيليپين، ايتاليا، كنيا، سري لانكا نيز در محله جردن واقع شده اند. بوستان هاي نوروز، رعنا، صبا، خشايار، سيمرغ نيز براي تفريح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان از طرف شهردار منطقه يك مشخص شده است. مجتمع هاي مسكوني بزرگي همچون، ميلاد، آناهيتا، سپيدار، برج هاي شميران و لاله نيز در اين محله جردن قرار دارند. كانون هاي آموزشي مانند محراب، مصباح، خوارزمي، اديب، ايثار، دكتر افشار، دانش، علوم دريايي، نداي حق، والعصر، استاد شهريار، سعيد و حضرت زهرا براي آموزش شهروندان در زمينه هاي مختلف تاسيس شده اند. بيمارستان شهيد رجايي به اين محله خيلي نزديك است. همچنين در اين محله، انواع و اقسام فروشگاه هاي زنجيره اي نيز ديده مي شوند كه مردم مي توانند با مراجعه به آن ها، كليه نيازمندي هاي خود را از آن ها خريداري نمايند. دو ميدان آفريقا و آرژانتين نيز جهت تردد در اين محله جاي دارند. در اين محله انواع مراكز تجاري قرار دارند كه برندهاي معروف، مي توانند محصولات خود را به همه مشتريان عرضه كنند. انواع رستوران هاي سنتي و مدرن با انواع غذاهاي ايراني و خارجي پذيراي مهمانان بوده و ساكنين محله نيز مي توانند به همراه با مهمانان خود از غذاهاي اين رستوران ها بهره مند شوند. رستوران هاي جردن، گيلانه، رستوران ايتاليايي روكو، رستوران بين المللي سان ليو، و ساير رستوران ها در اين محله فعاليت دارند و شما حتي مي توانيد انواع و اقسام مانند غذاهاي دريايي، غذاهاي خارجي و حتي بهترين و باكيفيت ترين غذاهاي ايراني را ميل كنيد. حتي غذاي دريايي سوشي كه بسياري از ايرانيان به آن علاقمند هستند را مي توانند در اين محله اين نوع غذاي دريايي را ميل كنند. حتي رستوران هاي آنلايني وجود دارند كه مشتريان عزيز مي توانند به صورت آنلاين سفارشات خود را ثبت كرده و در منزل آن ها را دريافت كنند. آپارتمان ها و ويلاهاي بسيار شيكي در اين محله وجود دارد كه كليه امكانات رفاهي مانند استخر، سونا، جكوزي، در آن ها ساخته شده است. در اين محله انواع و اقسام آپارتمان هاي مبله، و سوئيت وجود دارد و اين چنين آپارتمان هاي مبله نيز اجاره داده مي شود. اين محله يكي از مرفه ترين و ثروتمندترين محلات تهران است كه ثروتمندان تهران در آن ساكن هستند و باشگاه هاي ورزشي نيز كه در اين محله تاسيس مي شوند متناسب با ميزان درآمد عمومي منطقه بوده و حتي برخي امكانات رفاهي و ورزشي خيلي بالايي دارند.