به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

200 متری

4 اتاق خواب

20 سال ساخت

کد: 860416

منطقه: آرژانتین

محدوده: خیابان وزراء

پارکینگ | انباری | بالکن | کولر | شوفاژ

طبقه: 3

3 طبقه - 2 واحدی

نما: کنیتکس

جهت بنا: جنوبی

آشپزخانه: MDF

کف پوش: پارکت

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
عباس آباد خیابان سرافراز
200 متری | 3 اتاق | 25سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 167169
متری توافقی
یکی از محلات که دارای وضع اقتصادی خوبی بوده و بیشتر بخش های محله بسیار گران است، محله آرژانتین تهران می باشد. این محله که در گذشته نسبت به سایر محلات تهران کمتر مورد توجه بوده هم اکنون به یکی از مهمترین و اصلی ترین محلات تهران شناخته شده
محله آرژانتین
در محلات شمال شهر با وجود آن که بسیار آباد است ولی در گذشته بیشتر این محلات دارای زمین های بزرگ برای کشاورزی، باغبانی و دامداری بوده و علاوه بر وجود زمین های بزرگ به دلیل آب و هوای مناسب مورد توجه افرادی که دارای پول و ثروت بوده اند قرار گرفت و بیشتر اراضی توسط مالکین بزرگ و شاهان آن زمان خریداری می شد. هم اکنون که درباره این محلات صحبت می کنیم بهتر است که به سراغ محله آرژانتین هم برویم. با وجود آن که این محله دارای تاریخچه ای درست و دقیق نیست ولی جزء محلات شمالی شهر تهران محسوب شده و دارای زمین های گران قیمتی است که در وضع اقتصادی امروزی کمتر کسی توانایی خرید از این محله را دارد.محله آرژانتین به سبب قرار گیری در نزدیکی بزرگراه مدرس و محله وزرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و دارای اماکن اداری و شرکت های خصوصی زیادی می باشد و همچنین بیشترین کاربری این منطقه به ادارات و مراکز تجاری اختصاص داده اند. البته یک نکته تاریخی که در این محله وجود دارد آن هم به میدان اصلی محله به نام میدان آرژانتین باز می گردد. در واقع باید گفت که در شهر تهران تعداد خیابانهایی که نامشان خارجی می باشد کم نبوده و هر کدام دلایل خودش را دارد ولی در مورد نام میان آرژانتین نکته ای جالب در میان است. در سال 1346 در شهر تهران تفاهمنامه ای مبنی بر ایجاد صلح و دوستی بین دو کشور ایران و آرژانتین ایجاد شد که بر طبق آن بین این دو کشور دیگر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و دولت ایران به پاس قدردانی و خوشحالی این تفاهمنامه، نام یکی از میدان های اصلی شهر را به نام آرژانتین نامید و از آن پس محله آرژانتین شکل گرفت. محله ای که هم اکنون با شنیدن نامش یاد کشور آرژانتین می افتید. در گذشته آبادانی این محله بسیار زیاد نبوده است ولی از زمان شروع این قرارداد خرید و فروش املاک و آپارتمان در آرژانتین افزایش یافته و افرادی که توانایی مالی مناسبی داشتند جذب این محله گردیدند. خیابان بخارست و یا آرژانتین را به نام ساعی هم می شناسند و از دلایل اصلی آن به دلیل نزدیکی به پارک ساعی تهران است. البته ناگفته نماند که در طول چند سل اخیر با گسترش محله آرژانتین دیگر خیابان ورزا و پارک ساعی را هم جزء محله آرژانتین محسوب می نمایند ولی با این وجود همانطور که گفته شد در محله آرژانتین هر چه به سمت میدان آرژانتین بروید میزان قیمت ملک و زمین بیشتر می گردد.
بر اساس اطلاعات کسب شده می توان گفت که نه تنها محله آرژانتین بلکه بیشتر منطقه 6 تهران دارای مراکز اداری و تجاری زیادی است و همین امر شده که منطقه 6 و بخصوص محله آرژانتین به عنوان منطقه درآمد زا تهران شناخته شود.
از سمت شمال به بزرگراه و تونل رسالت، از سمت جنوب به خیابان بهشتی، از سمت غرب به خیابان وزرا و خیابان ولیعصر و از سمت شرق به بزرگراه مدرس محدود می گردد. خوشبختانه این محله به دلیل قرارگیری در بخش شمالی تهران و نزدیکی به پارک ساعی دارای آب و هوای خوبی بوده در فصول تابستان نسیم خنک پارک ساعی را می توان حتی تا میدان آرژانتین هم حس نمایید. این محله هم اکنون در منطقه 6 شهرداری تهران قرار دارد و خوشبختانه در این منطقه مراکز فرهنگی مختلفی مانند فرهنگسرای سرو، فرهنگسرای شفق، خانه موزه دکتر شریعتی، کتابخانه شهید جهان آرا و... وجود دارد. علاوه بر مراکز فرهنگی می توان به وجود سینما و پارک های بزرگی در منطقه 6 تهران اشاره نمود که یکی از این بوستان ها به نام پارک ساعی در محدوده محله آرژانتین دیده می شود.
این منطقه در محدوده طرح زوج و فرد قرار دارد
خوشبختانه در محله آرژانتین به دلیل نزدیکی به خیابان ولیعصر دارای دسترسی بسیار خوب و مناسبی به اتوبوس می باشد. همچنین در این محله به دلیل وجود پایانه اتوبوسرانی بیهقی دارای دسترسی عالی است. از نظر تاکسی باید گفت که این محله در وضعیت مناسبی به سر می برد و همین امر سبب شده است که قیمت ملک در این محدوده بالا برود. پس در هر نقطه ای از محله آرژانتین باشید می توانید از طریق تاکسی، اتوبوس و مترو به راحتی در سراسر تهران جابجا شوید.
در محله آرژانتین دو پمپ بنزین وجود دارد یکی پمپ بنزین پارک ساعی و دیگری پمپ بنزین پاکستان دارای دسترسی عالی می باشند. همچنین در این محله جایگاه گاز طبیعی بیهقی برای وسایل نقلیه ای که نیاز به سوخت گازوئیل دارند بسیار عالی است.
مترو به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی بهترین وسیله شناخته شده و به وسیله آن می توان به بیشتر نقاط تهران دسترسی پیدا نمود. در واقع می توان گفت که در محله آرژانتین نزدیکترین مترو ایستگاه مترو مصلی و ایستگاه مترو میرزای شیرازی بوده که به سبب نزدیکی به محله آرژانتین دسترسی این محله را به مترو آسان نموده است.
مراکز خرید محله آرژانتین در هر محله اگر مراکز خرید نباشند اهالی محله نمی توانند مایحتاج خود را تهیه کرده و مجبور به ترک محله می گردند ولی باید گفت که در تمامی محلات تهران و خیابان ها دارای فروشگاه و مغازه های مختلفی است. در محله آرژانتین هم بدین گونه است که در هر کجای محله مغازه های مختلفی وجود دارد ولی علاوه بر فروشگاه و مغازه می توان به مراکز خرید و پاساژ ها هم اشاره نمود. از جمله پاساژهای این محله مرکز خرید آفریقا، مرکز خرید هایلند، فروشگاه شهروند و... است. بوستانها و مراکز گردشی و تفریحی متاسفانه در خود محله آرژانتین هیچ گونه بوستان و پارکی وجود ندارد ولی باید گفت در نزدیکی محله آرژانتین پارک ساعی نیاز بیشترافراد محله را بر طرف نموده است. همچنین در نزدیکی خیابان بهشتی سینما آزادی پاتوق بیشتر افراد نوجوان و علاقه مندان به سینما می باشد.