به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

130 متری

3 اتاق خواب

نوساز

کد: 963472

منطقه: آذری

محدوده: اذری خیابان قلعه مرغی

پارکینگ | آسانسور | بالکن

طبقه: 1

6 طبقه - 2 واحدی

نما: سنگ

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: کابینت ندارد

کف پوش: سراميك

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
اذری خیابان قلعه مرغی
125 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 547793
متری توافقی
توافقی
فلاح خیابان ایوز خانی
132 متری | 3 اتاق | 2سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 415805
متری توافقی
توافقی
یافت اباد
135 متری | 3 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 660573
متری توافقی
توافقی
فلاح میدان جلیلی
120 متری | 2 اتاق | نوساز
بازدید حضوری
کد ملک: 176419
متری توافقی
محله آذری یکی از محلات تهران است که در ناحیه یک منطقه هفده شهرداری تهران قرار گرفته است. مساحت آن در حدود شصت‌ویک هکتار است و جمعیت بسیار زیادی در این مساحت جای گرفته‌اند. این محله به دلیل نزدیک بودن به حرم مطهر امام‌زاده حسن، امامزاده عبدالله و کمی آن‌طرف‌تر امامزاده معصوم، همواره شاهد رفت‌وآمد عده‌ای کثیر از زائرین می‌باشد و جزء شلوغ‌ترین محلات تهران محسوب می‌شود.
محله آذری
محله آذری ازلحاظ قدمت بیش از پنجاه سال عمر دارد. حدود هفتادسال پیش این محله از اراضی کشاورزی و باغ‌های خارج از شهر تهران محسوب می‌شد. زمانی این منطقه شروع به شکل‌گیری کرد که ثروتمندان شهر تهران این اراضی و باغات را خریداری می‌کردند و به مهاجرینی که از شهرهای مختلف به مکان‌های نزدیک تهران کوچ می‌کردند، می‌فروختند. جمع کثیری از مهاجرین از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بودند و به همین علت این محله نام آذری را به خود گرفت. کم‌کم این منطقه رونق گرفت و از شهرها و استان‌های دیگر هم به محله آذری مهاجرت کردند. مزیت محله آذری نسبت به دیگر محلات در اطراف تهران این بود که مکانی را که امروزه به نام سه‌راه آذری می‌شناسیم، قبلاً یکی از ورودی‌های شهر تهران بود و به همین دلیل صنایع مهمی مانند کارخانه ریسندگی و لاستیک‌سازی، کارخانه برق، کارخانه تولید روغن در این محله در آن زمان شکل گرفته بود که به دلیل نزدیک بودن به شهر تهران با هزینه کمتری به مرکز شهر برسد. آن زمان در یکی از خیابان‌های محله کارخانه برق وجود داشت که برق کل محله را تأمین می‌کرد. آب محله هم به‌وسیله فردی به نام آقای خوشه‌چین که یکی از خیرین محل بود تأمین می‌شد. این کارخانه و قنات‌های موجود در آن، به دلیل واقع‌شدن در مسیر رودخانه‌های فصلی و وقوع سیل در یکی از سال‌های اولیه پیشرفت این محل، دچار حادثه شدند و تعدادی از کارگران کارخانه جان خود را از دست دادند. البته این سیل یک حادثه طبیعی بود که کل منطقه را تحت تأثیر قرار داد و در آن زمان تعداد زیادی از مردم نیز جان خود را از دست دادند. در زمان پهلوی این محله جزء مناطق تهران شد و خدمات زیادی به محلات تهران ارائه می‌داد، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های محله آذری، خیابان قدرت پاکی بود که به خیابان سازمان گوشت معروف شد، دلیل آن این بود که گوشت دولتی و کوپنی را در این خیابان توزیع می‌کردند.
بیشتر ساکنین این محله را مهاجرین آذری‌زبان تشکیل می‌دهند ولی کل محله از فارس و آذری و شمالی با تعامل خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند.
محله آذری در ناحیه یک، قسمت شرق منطقه هفده شهرداری تهران قرار دارد. این محله از شمال به خیابان قزوین، خیابان چهل‌وپنج متری زرند و سه‌راه آذری یا میدان شمشیری منتهی می‌شود. از جنوب به خیابان شهید اسد نژاد و خیابان شهید خوش‌قدم می‌رسد. این محله از شرق به خیابان لقمان حکیم و از غرب به بزرگراه آیت‌الله سعیدی ختم می‌شود. قابل‌ذکر است که این محله از شمال با منطقه ده و دیگر محلات تهران(محله شبیری یا جی)، از شمال شرقی با منطقه نه و محله توحید، از شرق با منطقه هجده و محله تولید دارو هم‌مرز است. در منطقه هفده که محله آذری قرار دارد، این محله با محلات امامزاده حسن و یافت‌آباد هم‌مرز است.
محله آذری جزو محدوده‌هایی از محلات تهران است که هیچ‌گونه طرح ترافیک اعم از طرح اصلی یا طرح زوج و فرد ندارد. بنابراین چنانچه ازجمله افرادی هستید که بدون خودروی شخصی از خانه بیرون نمی‌روید، این محله مکان مناسبی برای شماست.
سامانه اتوبوس‌های تندرو در داخل این محله، خط دو تندرو، پایانه خاوران- پایانه آزادی است که از خیابان قزوین و سه‌راه آذری و آیت‌الله سعیدی می‌گذرد و سه تا چهار ایستگاه دارد. چنانچه مایلید از اتوبوس‌های عادی استفاده نمایید، پایانه شمشیری یکی از مجهزترین پایانه‌های محلات تهران است که به‌وسیله خطوط مختلف اتوبوس‌رانی شما را به تمام محلات تهران می‌رساند. پایانه تاکسیرانی در این محله تعبیه نشده است ولی کمی آن‌طرف تر از سه‌راه آذری در نزدیکی میدان شمشیری، پایانه تاکسیرانی شمشیری قرار دارد. این پایانه شما را به‌وسیله خطوط تاکسیرانی به اکثر محلات تهران می‌رساند.
خوشبختانه محله فوق ازنظر پمپ‌بنزین مشکلی ندارد و در سه‌راه آذری دارای جایگاه بزرگی می‌باشد
چنانچه در این محل ساکن هستید و یا مایلید ساکن محله آذری شوید، بهتر است بدانید که نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله آذری، ایستگاه متروی بریانک است که شما به‌وسیله تاکسی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
آثار تاریخی محله آذری تهران: برای این محله آثار تاریخی ثبت نشده است اما به گفته محلی‌ها و ساکنین این محله، حمامی متروکه در کوچه حمام وجود دارد که به ثبت نرسیده است. اماکن مذهبی: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در خیابان قزوین در سال 1342 ساخته شد و همچنان در حال خدمت‌رسانی به ساکنین محله آذری می‌باشد. مسجد حضرت حمزه(ع) نیز که به‌وسیله شخصی خیر و به کمک مردم در سال 1347 ساخته شد، تا به امروز پابرجاست و در حال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد. از دیگر مساجد محل می‌توان مسجد موسی بن جعفر(ع)، مسجد حسینی، مسجد امام حسین(ع)، مسجد خامس آل عبا(ع) را نام برد. اماکن فرهنگی: کانون فرهنگی هنری ابرار که در سال 1385 در محله آذری بنا نهاده شد و ابتدا محدود بود به کلاس‌های قرآن و انگلیسی ولی به‌مرور با نیاز ساکنین محله شکل گرفت و در حال حاضر بیشتر نیازهای فرهنگی هنری ساکنین این محله در ابرار برطرف می‌شود. کتابخانه کانون فرهنگی ابرار که کتابخانه‌ای مجهز است با 3000 جلد کتاب که تا به امروز توانسته است بیشتر نیازهای مراجعین را پاسخگو باشد. اماکن بهداشتی درمانی: داخل محله آذری، اماکن بهداشتی درمانی وجود ندارد ولی نزدیک به این محله در دیگر محلات تهران که هم‌جوار با محله آذری هستند، مراکز بهداشتی درمانی زیر را می‌توانید بیابید. بیمارستان ضیائیان که بسیار مجهز ساخته شده است و شامل درمانگاه‌های تخصصی، اورژانس، بیمارستان و مرکز آموزشی دانشگاهی می‌باشد. این بیمارستان در خیابان ابوذر قرار دارد. درمانگاه شبانه‌روزی بهار در خیابان سجاد جنوبی قرار دارد و دارای آزمایشگاه، فیزیوتراپی، بخش‌های پزشکی دندان‌پزشک و گوارش، داخلی، کودکان، متخصص پوست و مو، زنان و زایمان است. درمانگاه ابوذر در خیابان ابوذر قرار دارد و شامل دندانپزشکی، پوست و مو، گوارش، کودکان و ... می‌باشد بوستان‌های محله آذری تهران: بوستان بنفشه در خیابان رمضانی که دارای زمین‌بازی و وسایل بازی می‌باشد و پارک محلی وسیعی است. بوستان گل گندم که در خیابان حسین زاده قرار دارد و دارای فضایی وسیع و زمین‌بازی و آب‌نما می‌باشد بوستان فتح المبین که در تقاطع خیابان شیرازی و خیابان آزادی قرار دارد و مرز میان دو محله از محلات تهران( محله آذری و محله یافت‌آباد) است. مراکز خرید محله آذری تهران: جهت خرید اجناس موردنظر و یا پاساژ گردی می‌توانید از مجتمع تجاری کاترپیلار واقع در سه‌راه آذری، پاساژ و مرکز خرید می‌باشد، دیدن نمایید. فروشگاه بزرگ ایرانیان که در محله امامزاده حسن(ع)، در نزدیکی محله آذری قرار دارد. چنانچه مایل به گشت‌وگذار در بازار یا مراکز خرید مجلل هستید، می‌توانید از بازارها و پاساژهای محله هم‌جوار، محله امامزاده حسن دیدن نمایید.