به ملکانا خوش آمدید!
قیمت: توافقی قیمت: توافقی
قیمت متری: توافقی

فروش آپارتمان مسکونی

250 متری

4 اتاق خواب

40 سال ساخت

کد: 995981

منطقه: آرارات

محدوده: ملاصدرا - شیراز جنوبی - خ...

پارکینگ | انباری | آسانسور | بالکن | استخر | لابی | سالن اجتماعات | نگهبان | کولر | فن کوئل | چیلر

طبقه: 2

14 طبقه - 12 واحدی

نما: سیمان

جهت بنا: شمالی

آشپزخانه: چوبی فلزی

کف پوش: پارکت

سرویس بهداشتی: ایرانی و فرنگی

نوع سند: شخصی

تاریخ به روز رسانی ملک: بیشتر از یک ماه

آپارتمان های مشابه :

توافقی
ملاصدرا - شیراز جنوبی - خ...
250 متری | 4 اتاق | 40سال ساخت
بازدید حضوری
کد ملک: 745713
متری توافقی
محله آرارات بخشی از ناحیه یک شهرداری در منطقه سه می‌باشد. در تقسیم‌بندی محلات تهران، محله آرارات و محله ونک جدا شدند ولی در نواحی شهرداری منطقه 3 به دلیل مشترکاتی که داشتند، هر دو محله با عناوین محله آرارات(2) و محله ونک(1)، در یک ناحیه قرار گرفتند. محله فوق جزو محلات تهران که شلوغ و پر رفت‌وآمد هستند، قرار می‌گیرد. به دلیل درختانی که در دو طرف اکثر خیابان‌های این محله قرار دارند، این محله جزو محلات خوش آب‌وهوای تهران می‌باشد. میدان شیراز و میدان شیخ بهایی از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین میدان‌های محله آرارات است. مزایای محله آرارات تهران: مزیت این محله نسبت به بعضی محلات تهران، به شرح زیر است:  تراکم بافت گیاهی محله که به کاهش آلودگی منجر می‌شود.  وجود ساکنین اصیل و با هویت در محله.  وجود اماکن عمومی مهم مانند نمایشگاه بین‌المللی، باشگاه انقلاب اسلامی و ...  بالا بودن میزان سواد ساکنین در محله.  امکان استفاده از خیابان‌ها و کوچه‌های عریض.  پایین بودن میزان نسبی جمعیت به زمین.  کیفیت بالای ساخت در واحدهای مسکونی.  بالا بودن سطح امید به زندگی.
محله آرارات
حدود سال‌های 1250 این محله با نام قلعه ارامنه شکل گرفت. به این طریق که حاج میرزا آقاسی که از وزیران دوره قاجاریه بود، هفت خانوار از شهرهای اراک و چهارمحال بختیاری را در قلعه جهت سکونت، پذیرفت. این هفت خانوار غلات و حبوبات می‌کاشتند و از این طریق کسب روزی می‌نمودند. به‌مرور جمعیت به 50 خانوار افزایش یافت ولی متأسفانه بیشتر ارامنه زمین‌های زراعی و باغ‌های خود را فروختند و به خارج از کشور مهاجرت کردند بطوریکه جمعیت قلعه به 70 نفر رسید. همان‌طور که در تصویر ملاحظه می‌نمایید، این محله در قدیم، بخشی از محله ونک بوده است و محله‌ی ارمنی‌نشین تهران محسوب می‌شد. پس از جداسازی محله‌ها در سال 1387 توسط شهرداری تهران نام این محله به آرارات تغییر یافت. بعضی معتقدند این محله نام خود را از باشگاه آرارات که در منطقه ونک قرار دارد گرفته است. البته بعضی ساکنین قدیمی ونک معتقدند که نام آرارات از کوه‌های آرارات(مرز ایران، ارمنستان و ترکیه) گرفته شده است نه باشگاه آرارات.
در میان محلات تهران، این محله جزو محلاتی است که از جمعیت جوان نسبتاً کمی برخوردار است. ساکنین این محله برخورد نزدیکی باهم دارند و در امورات مربوط به آبادانی محله، همکاریِ باورنکردنی با هم محلیهای خود و با مسئولین دارند. در کل باید گفت: محله آرارات در منطقه‌ای قرار گرفته است که ازنظر وضع اقتصادیِ خانواده‌ها در سطح بالایی قرار دارند. نسبت مالکین به اجاره‌نشین‌ها در این محله، هفت به سه است یعنی بیشتر ساکنین این محله را مالکین تشکیل می‌دهند. و بیشتر جمعیت ساکن در این محله را مدیران و مقامات عالی‌رتبه و بعدازآن هتلداران و صاحبان مشاغل تشکیل می‌دهند.
مرز جغرافیایی کنونی محله آرارات، از شمال به محله‌های محمودیه و اوین و همچنین بزرگراه شهید چمران و از جنوب به بزرگراه شهید همت و محله شیراز که در منطقه یک قرار دارد، منتهی می‌شود. مرز غربی محله آرارات به محله ونک و خیابان شیخ بهایی و همچنین خیابان سئول می‌رسد. این محله از شرق به ورزشگاه انقلاب، محله‌های امانیه و کاووسیه و همچنین بزرگراه کردستان هم‌مرز است.
محله آرارات هیچ‌گونه طرح ترافیک اصلی یا زوج و فرد ندارد و شما به‌راحتی می‌توانید از دیگر محلات تهران به‌وسیله خودروی شخصی به این محله سفر کنید. البته حجم ترافیک به دلیل اهمیت خیابان‌های آن، بالاست.
محله آرارات یکی از مجهزترین محلات تهران ازنظر دسترسی به اتوبوس است. چراکه به انواع اتوبوس‌های عادی و تندرو دسترسی کامل دارد. در تمام مرزهای محله با دیگر محلات منطقه ایستگاه‌های اتوبوس وجود دارد. چنانچه مایل به رفت‌وآمد با تاکسی هستید، می‌توانید به‌وسیله پایانه تاکسی در ابتدای خیابان ملاصدرا، به تمام محلات تهران سفر کنید. یا از تمام محلات تهران به‌وسیله تاکسی‌های این پایانه، به محله آرارات برسید.
محله آرارات دارای خطوط مترو و ایستگاه‌های مترو نیست. چنانچه برای رسیدن به محله فوق به ایستگاه مترو دسترسی دارید، می‌توانید در ایستگاه مترو شهید حقانی و یا ایستگاه مترو میدان صنعت از مترو پیاده شده و به‌وسیله تاکسی یا اتوبوس به مقصد برسید.
اماکن مذهبی: مسجد شهید نواب صفوی در بزرگراه نیایش، مسجد ابوالقاسم(ع) در خیابان حاضری، مسجد امام علی(ع) در شهرک فجر ازجمله مساجد معروف این محله هستند. کلیسای صلیب مقدس واقع در خیابان آرارات که کلیسای کوچکی است برای نیایش ساکنین محله آرارات. این کلیسا در سال‌ها پیش، گورستانی قدیمی مختص به ارامنه بود و قدمت بعضی قبرهای موجود در آن، از قدمت کلیسا هم بیشتر است. کلیسا تماماً از بتن ساخته شده است و نمای زیبایی دارد. باشگاه‌های ورزشی: از معروف‌ترین مکان‌های محله آرارات، باشگاه ورزشی آرارات می‌باشد که در خیابان آرارات، انتهای کردستان واقع شده است. این مجموعة ورزشی ویژه ارامنه در نظر گرفته شده است و تقریباً دارای تمام رشته‌های ورزشی موجود در محلات تهران می‌باشد. ازجمله رشته‌های دوومیدانی، فوتبال، پینگ‌پنگ، تنیس، تکواندو، بدن‌سازی، بوکس، کوه‌نوردی، شنا، صخره‌نوردی، بسکتبال، شطرنج، والیبال و بیلیارد. از امکانات زمین‌های اختصاص داده‌شده به ورزشگاه، می‌توان به استخر کودکان، دو استخر روباز، پیست پرش طول، سالن‌های بوکس و بدن‌سازی و تکواندوی مجزا، پیست دوومیدانی، زمین بسکتبال، سالن بیلیارد، امکانات صخره‌نوردی، چهار زمین تنیس، سالن فوتسال، جکوزی و سونا نام برد. از باشگاه‌های دیگر این محله می‌توان باشگاه 22 بهمن و باشگاه زرین در خیابان شیرازشمالی، باشگاه سئول در میدان ونک، مجموعه ورزشی معلولین و باشگاه کاپ انقلاب در میدان ونک و ... دیگر اماکن محله آرارات: سرای محله آرارات که با برنامه‌های آموزشی، پرورشی، تفریحی خود ساکنین محل را در این ساختمان گرد هم آورده است. مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور که زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد نیز در این محله واقع شده است. جالب است بدانید که شما در محله آرارات و خیابان‌های اطراف آن، تمامی شعبات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را در دسترس خواهید داشت. بوستان‌های محله آرارات تهران: باغ لاله ایرانی که در قدیم خانه میرزا حسن مستوفی، از رجال دوره قاجار بوده است. با مرمت بناهای قدیمی این باغ و افزایش فضای سبز و تبدیل آن به باغ لاله‌ها، این مکان تبدیل به بوستانی فرح‌انگیز برای ساکنین این محله و دیگر محلات تهران شده. این بوستان در خیابان پیروزان واقع در خیابان شیخ بهایی است. بوستان‌های دیگری مانند بوستان شیراز، بوستان سئول و بوستان آفتاب نیز در اختیار ساکنین محله آرارات قرار گرفته است و این محله را به بهشتی برای ساکنین تبدیل کرده است. مراکز خرید محله آرارات تهران: مرکز خرید آفتاب باوجود کوچک و جمع‌وجور بودن، دارای فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه و بچه‌گانه، شال و روسری، انواع ساعت و موبایل و لوازم‌آرایشی و لوازم تزئینی، عروسک و کادویی و انواع محصولات فرهنگی و .... می‌باشد. البته در صورت گرسنگی و خستگی می‌توانید از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این مرکز خرید استفاده کنید. ساکنین این محله یکی از غنی‌ترین ساکنان محلات تهران از لحاظ مراکز خرید هستند چراکه باوجود کمبود مراکز خرید بزرگ و فول امکانات در محله آرارات، اطراف محله‌ی خود بسیاری از مراکز خرید بزرگ و باشکوه را مانند مرکز خرید ونک، مرکز خرید آسمان، مرکز خرید آیینه ونک و بسیاری از مراکز خرید را می‌توانند بیابند.