در استان مرکزی، ۸۵۵ روستا مشمول طرح هادی خواهند شد

رضافرح، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، اذعان نمود: در سال جاری برای 855 روستای استان مرکزی طرح هادی در نظر گرفته خواهد شد. به گفته این مقام مسئول برای 149 روستا از استان مرکزی نیز طرحی تحت عنوان طرح بازنگری ارائه خواهد گردید.

ایشان به بودجه مورد نیاز برای ارائه طرح هادی در روستا های استان مرکزی اشاره کردند و عنوان نمودند: اعتباری به ارزش 15 میلیارد ریال و 942 میلیون ریال برای اجرای طرح هادی روستایی در استان مرکزی لحاظ شده است که از این مقدار چیزی حدود 8 میلیارد و 440 میلیون ریال، در اختیار متولیان امر قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول از مقدار اعتبار اختصاص داده شده به طرح هادی در سال گذشته سخن گفت و افزود: سال قبل، برای این که بتوانند طرح هادی را در 48 روستای استان مرکزی عملیاتی نمایند از 9 میلیارد و 432 میلیون ریال اعتبار استفاده کردند.

ایشان جزئیات اجرای طرح هادی در روستا های استان مرکزی را دقیق تر توضیح دادند و این طور گفتند: از میان 857 روستایی که مشمول این طرح می شوند و قرار بر این بوده که اجرای طرح هادی در آن ها صورت بگیرد، کار 111 روستا به پایان رسیده است در حالی که اجرای این طرح در 283 روستا به صورت نیمه تمام اعلام شده و در 394 روستای استان مرکزی نیز، اجرا گردیده است.

مقدار قیر استفاده شده از زمان آغاز این طرح به گفته رضافرح، 13 تن و 334 کیلوگرم بوده است که این مقدار در اختیار 1 میلیون و 581 هزار و 750 متر مربع قرار گرفته است.

مقدار قیر استفاده شده در سال گذشته برای 6 میلیون و 101 هزار و 750 متر مربع، 4 تن و 884 کیلوگرم برآورد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، عنوان کرد: طرح بافت در انجدان به پایان رسیده و در وفس نیز در حال انجام است.

ایشان نام روستای هزاوه را به میان آوردند و ادعا کردند اجرای روستای هدف گردشگری در این قسمت از پارسال آغاز گردیده است.

تعداد افراد مقیم روستا های استان مرکزی به 368 هزار و 958 نفر می رسد لازم به توضیح است که تعداد روستا های این استان 1065 عدد اعلام شده است.