پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۸

پیش‌بینی بازار مسکن

پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال جاری و سال آینده موضوعی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. املاک به دلیل ماهیت آن وسیله‌ای است که تمام افراد با آن سر و کار دارند، از اینرو اطلاع از وضعیت مسکن در آینده و پیش‌بینی بازار مسکن و قیمت مسکن در ماه‌های آتی می‌تواند در تصمیم‌گیری افراد نقش پررنگی داشته باشد.

با توجه به افزایش ناگهانی و شدید قیمت‌ها در ماه‌های اخیر و نوسانات موجود در قیمت مسکن، بازار مسکن در وضعیت پایداری قرار ندارد. از اینرو خریداران، فروشندگان، سرمایه‌گذاران، مستاجران و افرادی شاغل در این بخش بدنبال اطلاع از آخرین وضعیت بازار مسکن و پیش‌بینی بازار مسکن در آینده هستند.

بخش مسکن به عنوان یکی از شاخصه‌های تاثیرگذار در رشد اقتصادی در سطح کلان از اهمیت بالایی برخوردار بوده بطوریکه رونق و یا رکود در این بخش بر سایر حوزه‌های اقتصادی نیز تاثیرگذار خواهد بود. با تشریح اهمیت بازار مسکن حال به تشریح نظر کارشناسان در مورد بازار مسکن و پیش‌بینی بازار مسکن در ماه‌های آتی می‌پردازیم.

پیش‌بینی بازار مسکن در سال 98

پیش‎بینی بازار مسکن در سال 98 و ماه‌های پایانی سال جاری طبق اظهارات کارشناسان مسکن و تحلیل گران، بر این است که با توجه به وضعیت فعلی رکود در بازار مسکن و ثبات نسبی در بازار ارز و عدم کشش قیمتی بیشتر در این بخش در ماه‌های پایانی سال جاری رشد قیمتی مسکن به صفر می‌رسد.

همچنین در صورت ادامه روند کنونی در سال آینده شاهد ثبات نسبی در بازار مسکن هستیم. پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده این است که با ثبات نسبی شرایط برای خریداران واقعی مهیا می‌شود. کاهش قیمت مسکن در آینده احتمال ضعیفی است بطوریکه پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده حاکی از آن است که تنها در صورتیکه بازار در حالت رکود فعلی باقی بماند  ممکن است برخی فروشندگان حاضر به فروش ملک خود به قیمت پایین‌تر گردند.

در بررسی رفتار بازار مسکن در سالهای اخیر در می‌یابیم که همواره بعد از یک دوره کوتاه مدت افزایش قیمت‌ها با یک دوره ثبات نسبی و رکود مواجه می‌شویم تا متقاضیان و بازار خود را با قیمت‌ها هماهنگ نمایند. با توجه به موارد فوق پیش‌بینی بازار مسکن در سال آینده حاکی از آن است که بعد از به صفر رسیدن افزایش قیمت‌ها تا پایان سال جاری، شاهد دوره نسبی ثبات در بازار مسکن در سال آینده بوده و تقاضای بازار خود را به وضعیت موجود نزدیک می‌نماید البته این را در نظر بگیرید که شواهدی مبنی بر این وجود دارد که بازار مسکن در وضعیت رکود تورمی فرو رود. حال با معرفی عوامل موثر در پیش‌بینی بازار مسکن مطلب را ادامه می‌دهیم.

عوامل موثر در پیش‌بینی بازار مسکن

عوامل موثر در پیش‌بینی بازار مسکن توسط کارشناسان و تحلیل‌گران این بخش جوانب مختلفی را دربر می‌گیرد. تعداد معاملات املاک ثبت شده توسط دفاتر مشاور املاک یکی از عوامل مهم در پیش‌بینی بازار مسکن در آینده با توجه به روند حاکم بر خرید و فروش است.

با بررسی دوند کاهشی و یا افزایشی تعداد معاملات صورت گرفته می‌توان پیش‌بینی برای آینده در نظر گرفت. عامل دوم شرایط فروش املاک و نحوه خرید و فروش املاک گویای وضعیت بازار مسکن و توانایی و قدرت خرید متقاضیان است.

به عنوان مثال در ماه‌های اخیر و پس از افزایش قیمت مسکن، متقاضیان به خرید واحدهای مسکونی چندین سال ساخت در مناطق جنوبی تهران که دارای قیمت ارزان‌تر هستند و همچنین واحدهای کوچک متراژ روی آورده‌اند که نشان از عدم توانایی قدرت خرید متقاضیان واقعی است. همچنین ثبات یا عدم ثبات در بازارهای مالی دیگر از جمله بازار ارز، طلا ، نرخ سود شبکه بانکی و غیره تاثیر زیادی بر روی بخش مسکن دارد.

به عنوان مثال با افزایش قیمت‌های ارز و طلا و کاهش سود بانکی جریان نقدینگی به سوی بازار مسکن سرازیر گردیده و سرمایه‌گذاران شروع به انتقال نقدینگی خود به بخش مسکن نمودند. از طرفی افزایش قیمت مصالح و کاهش ساخت و ساز از دیگر عوامل مزید بر علت در افزایش قیمت مسکن بشمار می‌روند. همانطور که مشاهده می‌نمائید پیش‌بینی بازار مسکن به عوامل متعدی بستگی دارد که هر کدام می‌تواند بر روی این بخش از اقتصاد تاثیر گذارد.

پیش‌بینی بازار مسکن با ملکانا

پیش‌بینی بازار مسکن با ملکانا به شما قدرت تصمیم‌گیری صحیح می‌دهد. وب سایت ملکانا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و مشاوره وکلای متخصص ملکی و مجموعه ای از امکانات و خدمات در امور املاک در دسترس شما قرار دارد. انواع اخبار و اطلاعات و تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن و قیمت‌های روز مسکن را می‌توانید از وبلاگ ملکانا دریافت نمائید. دفتر مشاور املاک ملکانا اطلاعات مفید و سودمندی از امور ملکی را در کنار اخبار و پیش‌بینی بازار مسکن به شما ارائه می‌دهد.