تعداد واحد های مسکونی غیرمقاوم در گلستان به ۱۲۸ هزار واحد می رسد

محمدتقی زمانی نژاد به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان، از به بهره برداری رسیدن واحد های بازسازی شده همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: توأمان با دهه فجر 1010 واحد مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شده در استان به بهره برداری خواهند رسید که عملیات بهسازی آن ها با اختصاص 19 میلیارد و 670 میلیون تومان بودجه صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به این که تعداد واحد های غیرمقاوم در استان گلستان به 12 هزار واحد می رسد اظهار داشت: پروژه های مربوط به استان گلستان که با تخصیص 33 میلیارد و 981 میلیون تومان استارت خورده بودند در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

ایشان با بیان این که برای تمام روستا های استان طرح هادی در نظر گرفته خواهد شد تصریح نمود: تاکنون در روستای گلستان، اجرای طرح هادی برای 541 روستا عملی شده است ضمن این که عملیات مربوط به این طرح با اختصاص 170 میلیارد تومان اعتبار در 157 روستا به نقطه پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان این طور صحبت هایش را ارائه نمود: همزمان با دهه فجر، 43 طرح دیگر در این استان با اختصاص 14 میلیارد و 221 میلیون تومان به مرحله اجرا و بهره وری خواهند رسید و 16 هزار 581 خانوار روستایی در نتیجه چنین طرح هایی به شرایط و وضعیت بهتری دست خواهند یافت.

ایشان تعداد واحد های موجود در روستا های این استان را 228 هزار واحد اعلام کردند و تصریح نمودند: تعداد واحد های روستایی که ایمن نیستند و نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارند به 128 هزار واحد می رسد. به گفته این مقام مسئول از سوی بنیاد مسکن استان، 25 میلیون تومان تسهیلات در راستای ساخت واحد های مقاوم پرداخت شده که کارمزد آن ها 5 درصد معرفی شده و بازپرداختی 15 ساله برای آن ها تعریف شده است.

این مقام مسئول مجددا به ارقام و آمار متوسل شدند و اظهار داشتند: تعداد واحد های روستایی این استان که بهسازی شده اند و مقاوم گشته اند 56 هزار و 700 واحد می باشد که با تخصیص اعتبار هزار میلیارد تومانی به این جایگاه رسیده اند.

زمانی نژاد صحبت هایش را این طور ادامه داد: در دهه فجر بهره برداری از 1010 مسکن مقاوم سازی شده و بهسازی شده به عمل خواهد آمد که این مهم با اعتباری معادل 19 میلیارد و 670 میلیون تومان محقق شده است. به گفته این مقام مسئول 1010 خانواده از چنین واحد هایی متمتع خواهند گشت و در این دست واحد های مسکونی ایمن و بازسازی شده به زندگی خواهند پرداخت.