آنچه باید قبل از انتخاب مشاور املاک تهران بدانیم

شنیده‌اید که می‌گویند بدون فردی سالخورده وارد بهشت هم نشوید؟ مصداق این عبارت را در معامله املاک کاملا ملموس می‌توان درک کرد. منظورمان از سالخورده کسی که سن و سالی از آن گذشته و صاحب محاسنی سفید است نیست، مقصود کسی است که راه و چاه را تشخیص می‌دهد و با طنابی پوسیده همه را به قهقرا نمی‌کشاند. مشاور املاک تهران، به عنوان فردی که با پستی و بلندی‌های مسیر آشناست، هدایت ما را عهده‌دار می‌شود و نهایتاً لوای ما را بر فراز قله‌ای می‌نشاند که انتظار می‌رود.

حال که قرار است به چنین فردی اعتماد کنیم و داشته‌هایمان را دو دستی تقدیمش نماییم، انتظار داریم چه ویژگی‌هایی داشته باشد و مسلح به چه توامندی‌هایی باشد؟

چرا نیاز به مشاور املاک تهران، احساس می‌شود 4

آنچه خرید مسکن در تهران را دشوار کرده است

قبل از آنکه سفری داشته باشیم به ژرفای مطلب و دست و پنجه نرم کنیم با قابلیت‌های مجرب‌ترین مشاور املاک تهران، بهتر است وضعیت مسکن در تهران را به بحث بگذاریم و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا معامله مسکن در تهران نیازمند مشاور املاک است یا خیر؟

در بلبشوی کنونی، هر روز خبر تازه‌ای از بازار مسکن تهران به گوش می‌رسد، اخبار مربوط به قیمت مسکن در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در تهران به بیش از ۹ میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با دی ماه سال گذشته رشد ۹۰ درصدی را تأیید می‌کند. در سونامی به راه افتاده در بازار مسکن، عده‌ای که کارشان را خوب بلدند، موج سواری را آغاز کرده‌اند و در تلاشند از آب گل‌آلود نهنگ بگیرند و در آشفته بازار کنونی تیرشان را به هدف بزنند.

اگر اخبار مربوط به وضعیت مسکن در تهران را دنبال کرده باشید حتماً متوجه سیاه بازی برخی فروشندگان شده‌اید. کسانی که ارزش ملکشان را فراتر از میانگین قیمت تعیین شده اعلام می‌کنند یا در قیمت‌گذاری متوسل می‌شوند به سلیقه شخصی. گرانی مسکن و پیچیدگی شرایط تهران به دلیل پایتخت بودنش (چرا که عموماً هر اتفاق اقتصادی یا سیاسی نخستین جرقه‌اش در تهران سر و صدا به پا می‌کند)، سبب شده مشاور املاک در این شهر بیش از هر جای دیگر اهمیت پیدا کند و مهم قلمداد شود.

پس از این مقدمه چینی به سراغ مطلبی می رویم که از ابتدای این بخش قولش را داده بودیم، به مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور املاک تهران.

به عنوان اولین ویژگی مجرب‌ترین مشاور املاک تهران می توان به تخصص و دانش وی اشاره کرد.

همانطور که بارها گفته‌ایم و گفته‌اند، مشاور املاک تخصص است، کسی که در لباس یک مشاور املاک قرار است در یک معامله ناجی ما باشد و برگ برنده مان، لازم است جدیدترین علوم را بداند و با به روزترین دانش مربوطه دست به گریبان باشد. اگر منصف باشیم می‌پذیریم در حال حاضر، بسیاری از بنگاه‌های معاملاتی جولانگاه فعالیت افرادی شده‌اند که مشاور املاک را به عنوان چندمین شغل خود برگزیده‌اند، در واقع چنین افرادی برای دل خوش کنی یا برای آن که بد نگذرد و بیکار نباشند چنین پست مهمی را عهدار شده‌اند.

این روزها، خیابان های شهر را که متر می‌کنیم در هر یک قدمی، جمالمان به یک بنگاه معاملاتی روشن می‌شود که سر درش بزرگ نوشته شده، کیفیت مهم‌ترین شعارمان است و تخصص تنها افتخارمان، آن گاه که اعتماد می‌کنیم به چنین واژه‌هایی و وارد می‌شویم تا دست به دامان همچین فردی شویم به وضوح مصداق عبارت “هر گردی گردو نیست” را در می‌یابیم و بلادرنگ پا پس می‌کشیم.

جان کلام این که: آن زمان که قرار است نمره قبولی را به مجرب‌ترین مشاور املاک تهران بدهید، حتماً میزان دانش و آشنایی با حرفه و شغلش را متر کنید و همت نمایید به اندازه‌گیری.

چرا نیاز به مشاور املاک تهران، احساس می‌شود 3

دلسوز باشد و معتمد

مشاور املاک تهران باید دلسوز باشد و قابل اعتماد. قابل اعتماد بودن که خود گویای همه چیز است، بنابراین بی چون و چرا آن را می‌پذیریم و مهر تأیید می‌زنیم پایش. اما منظور از دلسوز بودن مشاور املاک تهران چیست؟

اگر راهی بنگاه‌های معاملاتی شهرتان شده باشید حتماً دیده‌اید کسانی که بی‌توجه به ملاک‌های شما تنها سنگ خود را به سینه می‌زنند و مایلند حرف خویش را به کرسی بنشانند. در واقع این چنین افراد هدفشان یافتن ملکی برای شما نیست بلکه غایت اصلی‌شان فروش ملکی است که در چنته دارند حال چه به درد شما بخورد چه صد ها مایل با آنچه می‌خواهید فاصله داشته باشد.

پیش از آن که به قصد جستجوی یک مشاور املاک تهران راهی خیابان‌های شهر شوید، مهم ترین ملاک‌ها را از نظر بگذرانید و دقت داشته باشید که چه کسی را به عنوان مشاور املاک خود بر می‌گزینید.