فروش آپارتمان

شاید تصور کنید که فروش آپارتمان به اندازه خرید آن دغدغه ندارد و در واقع به راحتی انجام می‌گیرد و به همین صورت احتمال بروز خطا و اشتباه نیز در آن کمتر است اما این امر کاملاً اشتباه است چرا که فروش آپارتمان نیز همانند خرید آن دارای ریزه‌کاری‌هایی است که شما به تنهایی شاید نتوانید آن‌ها را به صورت صحیح مورد بررسی قرار دهید و به همین دلیل نیز بهتر است که از یک مشاور و یا خبره در این زمینه کمک بگیرید.

همانطور که در سایر قسمت‌ها نیز گفته شد سال ۹۷ از نظر مسکن و افزایش قیمت سال مثبتی نبوده است و اتفاقات مثبتی به ویژه در زمینه قیمت مسکن رخ نداده است. در واقع جهش قیمت در خرید و فروش آپارتمان تا حد زیادی در مرداد ماه رخ داد.

پس از این جهش ناگهانی تا بهمن ماه این سال نیز همچنان قیمت مسکن تا حد زیادی تحت کنترل بوده است اما طوفانی ناگهانی در بهمن ماه مجددا باعث شد تا تمامی قیمت‌ها زیر و رو شوند و حتی قیمت مسکن رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کند. اگر بخواهیم به صورت کوتاه شده بگوییم قیمت مسکن در سال ۹۷ تا حدی افزایش یافته است که اینطور به نظر می آید که فروش آپارتمان و خرید آن در سال ۹۸ نیز با مشکلات فراوانی همراه باشد. شاید به دلیل همین تغییرات است که شما باید تمامی نکات مربوط به خرید و فروش آپارتمان را بدانید و آن‌ها را در مورد آپارتمان خود مورد بررسی قرار دهید.

فروش آپارتمان زیر قیمت تهران

فروش آپارتمان در شهرهای مختلف

به طور حتم می‌دانید که حتی فروش آپارتمان نیز در شهرهای مختلف دانستنی‌های مختلفی دارد. به طور حتم فروش آپارتمان از فروش ملک‌های شخصی نیز پر زحمت‌تر است چرا که با توجه به افزایش روزانه قیمت مسکن تنها نمی‌توان یک معیار خاص را برای فروش در نظر گرفت بلکه دیگر تمامی معیارها مهم هستند و باید به آن‌ها دقت شود. ممکن است که حتی مناطقی که تا به امروز جزء مناطق ارزان قیمت بوده اند امروز تا حدی گران شده باشند که دیگر امکان خرید مسکن در آن‌ها وجود نداشته باشد به همین ترتیب بهتر است که علاوه بر مواردی که ذکر می شود با یک مشاور املاک و همچنین فردی امین در این زمینه مشورت کنید.

 همچنین رعایت نکات زیر می‌تواند در فروش آپارتمان شما بسیار موثر باشد:

دقت داشته باشید که حین فروش آپارتمان قیمتی را تعیین نکنید که از قیمت اصلی بسیار کمتر یا بسیار بیشتر است چرا که در صورت گران بودن بیش از حد ممکن است که خریدار ضرر کنید و اگر آپارتمان شما ارزان‌تر هم باشد ممکن است که شما ضرر کنید. در این حال بهتر است که بهترین و مناسب‌ترین قیمت را انتخاب کنید چرا که در فروش آپارتمان شما بسیار موثر است.

فروش آپارتمان و امکانات ساختمان

یکی از نکاتی که به طور حتم باید به آن دقت کنید این است که آپارتمان شما چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد. در واقع شما به عنوان یک فروشنده وظیفه دارید که تمامی نقاط قوت و همچنین نقاط قوت را به خریدار خود توضیح دهید. این نکات در واقع شامل مواردی هستند که دانستن آن‌ها به نفع خریدار است پس بهتر است که تمامی آن‌ها را به خریدار خود توضیح دهید. اینکه شما تنها نقاط قوت آپارتمان خود را بگویید و نکات منفی آن را پنهان کنید در واقع کاری غیراخلاقی است.

متراژ و قیمت منصفانه

دقت داشته باشید که شما باید با توجه به متراژ قیمت را تعیین کنید. اینکه شما از این عدم نظارت سوء استفاده کنید و قیمتی را که مد نظر خودتان است اعلام کنید در واقع باعث بروز مشکلات بسیار زیادی خواهد شد. بهتر است که همچنین قبل از فروش آپارتمان لیستی از امکانات ساختمان خود را بنویسید تا ضمن ارائه این خدمات به مشتری خود بتوانید آن را به یک مشاوره املاک نیز نشان دهید و طبق آن قیمت منصفانه برای ساختمان خود را تعیین کنید. شما همچنین می‌توانید نکاتی همچون تمیزی ساختمان را نیز به لیست خود اضافه کنید.

در نهایت…

ممکن است که قیمت مسکن در نهایت به گونه‌ای تعیین شود که فروش آن سخت باشد. در این حال دقت داشته باشید که بهتر است شما قیمت مورد نظر خود را مجدداً بررسی کنید. شما همچنین می‌توانید پیش از هرگونه اقدامی به سایت‌های مسکن آنلاین مراجعه کنید و همچنین با یک مشاور حقوقی املاک در این زمینه مشورت کنید. در نهایت شما می‌توانید مسکن خود را با بهترین قیمت به فروش برسانید. امید است که به زودی با افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید قیمت مسکن به یک ثبات نسبی برسد و این هرج و مرج و آشفتگی نیز پایان یابد.