پیش‌بینی قیمت مسکن

بازار مسکن در سال جاری دچار رکود تورمی شده است. کاهش شدید تعداد معاملات مسکن در دو ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بویژه در شهر تهران حاکی از رکود سنگین در این بخش است.

انواع پیش‌بینی قیمت مسکن توسط کارشناسان مختلف جهت اطلاع از وضعیت مسکن در ماه‌های آینده منتشر شده است. هر فردی با توجه به تجربه و بینش خود به بازار مسکن یک نوع پیش‌بینی قیمت مسکن خواهد داشت.

در شهر تهران تعداد معاملات املاک در دو ماه فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ حدود ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان داده است. وضعیت در شهرهای کوچکتر به مراتب بهتر از شهر تهران است ولی اندازه معاملات به قدری نیست که در روند کلی بازار تاثیر گذار باشد.

در بررسی انواع پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آتی ابتدا به نظر کارشناسان بخش مسکن به شرح ذیل می‌پردازیم.

جدیدترین پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ چه می‌گوید 4

کارشناسان در مورد پیش‌بینی قیمت مسکن چه می‌گویند

کارشناسان مختلف نظرات متفاوتی در مورد بازار مسکن و پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ دارند. یکی از قویترین نظراتی که در خصوص پیش‌بینی قیمت مسکن و وضعیت بازار در ماه‌های آتی وجود دارد این است که با ثبات دیده شده در بازار ارز و طلا در سال جاری و ادامه روند کنونی، بازار مسکن در انتهای ماه خرداد و فصل تابستان از وضعیت رکود فعلی خارج خواهد شد.

البته این به این معنی نیست که بازار وارد دوره رونق می‌شود بلکه با فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات در تابستان و وجود ثبات نسبی در بخش مسکن در حال حاضر بازار وارد تحرک می‌شود.

همچنین با توجه به وجود رکود تورمی در بخش مسکن کارشناسان به سازندگان توصیه می‌کنند که وارد بازسازی منازل و خانه‌های قدیمی روی آورند. در خصوص پیش‌بینی قیمت مسکن کارشناسان رشد قیمت و جهش ناگهانی مانند سال گذشته را منتفی می‌دانند.

به عقیده کارشناسان امسال رشد قیمت وجود دارد ولی با شیب کمتر نسبت به سال گذشته و اطراف نرخ تورم عمومی. با توجه به جهش ناگهانی قیمت‌ها در سال گذشته و عدم توانایی خریداران مسکن، بازار کشش افزایش قیمت مجدد را نداشته، از اینرو در سال جاری افزایش قیمت محسوس نخواهیم داشت.

بازار مسکن به طور سنتی در تابستان وارد دوره رونق می‌گردد، از اینرو پیش‌بینی قیمت مسکن در فصل تابستان افزایش قیمت به میزان کم خواهد بود. با توجه به ایستادن قیمت‌ها در سقف توان خرید متقاضیان در صورت افزایش قیمت محسوس تنها رکود موجود عمیق تر خواهد شد.

میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در فروردین ماه در شهر تهران به یازده میلیون تومان رسید که افزایش بیش از دو برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در اردیبهشت ماه نیز ثبات نسبی در بازار موجب حرکت کوچکی در بخش مسکن بطور نامحسوس گردید.

جدیدترین پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۸ چه می‌گوید 2

جدیدترین پیش‌بینی قیمت مسکن

طبق اظهارات کارشناسان ملکی حدود یک سوم قیمت تمام شده مسکن مربوط به هزینه مصالح ساختمانی است. افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تاثیر در قیمت تمام شده املاک خواهد شد.

در سال گذشته افزایش شدید قیمت‌ها در مصالح ساختمانی یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت مسکن بود. در سال جاری پیش‌بینی قیمت مسکن نشان از ادامه روند افزایش قیمت مسکن دارد.

اما اتفاق نظری که در میان اکثر کارشناسان در پیش‌بینی قیمت مسکن وجود دارد این است که افزایش قیمت همگام با تورم عمومی خواهد بود. بدین منظور نابسامانی و عدم ثبات سال گذشته در بخش مسکن مشاهده نخواهد شد.

در حال حاضر بازار در آستانه فصل جابجایی قرار داشته و تحرکات آن از انتهای ماه خرداد شروع و تا شهریور ماه دادمه خواهد یافت. پس از آن بدنبال رکود مجدد در بخش مسکن بازار به سمت ثبات پایدار حرکت خواهد کرد. طبق بررسی رفتار بازار مسکن در سال‌های گذشته، در سال جاری مسکن از دوره رکود خارج و پیش‌بینی قیمت مسکن نشان از ثبات قیمتی خواهد داشت.

پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۸، رونق یا رکود؟ 4

پیش‌بینی قیمت مسکن در سایت ملکانا

وب سایت ملکانا به عنوان یکی از دفاتر مشاور املاک معتبر تهران همه روزه اخبار و اطلاعات بخش مسکن را در وبلاگ خود منتشر می‌نماید. انواع پیش‌بینی قیمت مسکن و تحلیل بازار مسکن به همراه آخرین تغییرات قیمت در مناطق مختلف تهران را می‌توانید از وبلاگ ملکانا دریافت نمائید.

ملکانا تنها یک دفتر مشاور املاک نمی‌باشد بلکه به عنوان یک شرکت دانش بنیان در حوزه مسکن به شما قدرت پیش‌بینی قیمت مسکن و وضعیت بازار مسکن را خواهد داد.

کارشناسان ملکی در ملکانا با اشراف کامل به بازار مسکن و عوامل تاثیر گذار در آن بهترین مشاوره در زمینه خرید و فروش مسکن را به شما خواهند داد. شما می‌توانید جهت اطلاع از آینده بازار مسکن و پیش‌بینی قیمت مسکن در ماه‌های آتی با متخصصان ملکی ملکانا مشاوره داشته باشید.

ملکانا به عنوان بزرگترین دفتر مشاوره املاک تهران همواره به ارائه خدمات حرفه ای به مشتریان خود می‌اندیشد.