فروش مسکن

فروش مسکن این روزها در پایتخت مسیر خوبی را سپری نمی‌کند. پس از نوسانات بازار ارز و بازار سکه و طلا، بازار مسکن به نحوی دچار نوسانات شد که مسیر آن از دیگر بازارهای ارز و سکه و طلا پیشی گرفت و مسیر خود را از آن‌ها جدا کرد. این افزایش به گونه بوده که مردم در این میان قدرت خرید خود را از دست دادند. با این اوضاع فروش مسکن در مناطق مختلف تهران و دیگر شهرهای ایران روند خوبی را طی نمی کند و روز به روز بیشتر از روز قبل روند کاهشی شدیدی پیدا می کند.

دریافت مشاوره حقوقی ملکی چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد؟ 1

آیا مسئولین برای بهبود وضعیت فروش مسکن به فکر هستند؟

مسئولین و فعالان بازار مسکن و بازار اقتصادی پس از غوغای بازار مسکن دست به کار شدند تا راهی برای این افزایش قیمت و کاهش فروش مسکن بیابند. دستاوردها نشان می دهد تا به امروز چندان راهکارها موفق نبوده و قیمت مسکن همچنان رو به افزایش و میزان فروش مسکن رو به کاهش می باشد.

با گذشت یک ماه از فصل تابستان و فصل جابجایی و خرید و فروش مسکن، انتظار می رفت که میزان معاملات فروش مسکن افزایش یابد اما این معاملات روند رو به پایینی داشته و تا به امروز رکود را در بازار مسکن بیش از پیش افزایش داده است.

مردم در این میان با پول و سرمایه اندک باید خرید مسکن را فراموش و به مستاجری رو آورند. البته بازار رهن و اجاره از این افزایش قیمت مستثنی نبوده و همچنان در حال افزایش میزان اجاره بها می باشد. قابل ذکر است در این بازار افزایش قیمت مسکن هنوز موجرینی هستند که انصاف و انسانیت در آنها حاکم است و با مستاجر راه می آیند.

آخرین وضعیت قیمت مسکن

صاحبین املاک دست از فروش مسکن نگه داشته‌اند؟

بسیاری از صاحبین املاک در حاضر دست از فروش مسکن کشیده و انتظار آن را می کشند تا قیمت مسکن به یک ثبات برسد و شاید افزایش آن باعث شود، ملک خود را به قیمت بالاتری بفروشند. انتظار می رود که قیمت مسکن تا پایان تابستان به یک ثبت برسد و بتوان قیمت مسکن را تعدیل کرد. از سویی دیگر بسیاری از خریداران مسکن، فعلاً از خرید مسکن دست نگه داشته اند تا شاید وضعیت بازار مسکن با رسیدن به یک ثبات نسبی بهبود یابد و بتوان مسکن را با قیمت مناسب تری خریداری مرد.

آمار فروش مسکن در سال ۹۸ چگونه ارزیابی می‌شود؟

در سال ۹۸ انتظار می رفت قیمت مسکن تا حدودی کاهش پیدا کند و میزان فروش مسکن بالاتر رود اما چنین پیش نرفت. البته قیمت مسکن در این چند ماه به کندی روند افزایش خود را طی کرد و مانند سال گذشت افزایش جهشی نداشته است. با توجه به تمامی این موارد، فروش مسکن در برخی از مناطق تهران که قیمت مسکن به شدت بالا رفته، روند بهتری را طی می کند و آمار آن ها تقریبا در ۱۵ الی ۲۹ درصد می باشد و در دیگر مناطق به ۱- رسیده است.

علت این امر در قیمت گذاری برای فروش مسکن می باشد و قیمت ها در این مناطق بسیار متفاوت می باشند. شاید یک نظارت موثر از سوی دولت بتواند این افزایش قیمت متفاوت را کنترل کند و به مردم برای خرید مسکن کمک کند.

آنچه نیاز دارید درباره دعاوی ملکی بدانید 3

برای افزایش فروش مسکن چه راهکاری می تواند موثر باشد؟

برای کاهش قیمت مسکن و افزایش فروش مسکن راهکارهای بسیاری عرضه شده است که امید آن می رفت با عملی کردن آنها فروش مسکن بالاتر رود اما تمامی این راهکارها موثر نبود. برای کاهش قیمت مسکن شاید دیگر نتوان کاری کرد اما برای افزایش توان مردم و افزایش فروش ملک راهکار بسیار است و به قول معروف راه های رسیدن به خدا بسیار است.

قشری که در حال حاضر می توانند نسبت به خرید مسکن اقدام کنند، قشر متوسط جامعه هستند، هر چند شاید آنها نیز ممکن است به سختی بتوانند مسکن خریداری کنند اما امکان پذیر است. زیرا دولت در تلاش است تا به مردم برای صاحب خانه شدن و مالکیت شخصی آنها کمک کند. شاید با خرید مسکن شما تا سالها به دولت مقروض بمانید اما حداقل شانس داشتن ملک برای خود را خواهید داشت و از اجاره نشینی رها خواهید شد.

راهکارهای دولت در راستای افزایش میزان وام مسکن، افزایش تولید مسکن، دریافت مالیات از صاحبین املاک و همچنین راه اندازی صندوق های حمایتی برای حمایت از مستاجرین می باشد که به مردم کمک می کنند به مالکیت برسند، هر چند متراژ مسکن پایین باشد.

اما در مورد قشر ضعیف که در حال حاضر یا مستاجر هستند و یا حاشیه نشین، این افراد باید تلاش بسیاری کنند. دولت نیز از آنها به نحوی حمایت می کند تا به شرایط مناسب تری دست یابند. این راهکارها برای این قشر نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و مردم از هر قشری ناامیدی به خود راه دهند، زیرا خبرهای خوش در راه است.