وکیل ملک چه کسی است؟

وکیل ملک چه کمکی به ما می‎کند، این روزها معاملات ملک از ارزش بالایی برخوردار هستند و سرمایه‌گذاری در این زمینه کار ساده‌ای نیست، به ویژه که صحبت از یک سرمایه‌ی زیاد در یک معامله می‌باشد که اگر طرف مقابل شما یک کلاهبردار باشد، شما سرمایه خود را از دست خواهید داد. بنابراین برای مراقبت از املاک خود و پیشگیری از چنین مواردی بهتر است یک وکیل ملک را برای انجام کارهای خود استخدام کنید.

وکیل ملک چه کمکی به ما می‌کند 2

کارهای یک وکیل ملک چیست؟

یک وکیل ملک در بسیاری از معاملات شما حضور پیدا کرده و موارد قانونی در معاملات را از لحاظ قانونی و حقوقی پیگیری می کند. این معاملات شامل مواردی از قبیل معاملات خرید و فروش، معاملات رهن و اجاره و معاملات پیش فروش واحدهای آپارتمانی می باشد. در مورد معاملات خرید، فروش، رهن و اجاره، وکیل ملک تمامی اسناد را از لحاظ قانونی بودن بررسی می کند.

حضور وکیل ملک در معاملات خرید و فروش

در بسیاری از موارد ملک مشکل حقوقی دارد و اجازه معامله برای آن وجود ندارد اما صاحب ملک بنا به دلایلی برای فروش آن اقدام می کند. در چنین مواردی  وکیل ملک می تواند به خوبی از راهکارهایی که بلد است استفاده کند و این موارد را فاش کند. صاحبین چنین املاکی باید ابتدا مشکل قانونی ملک را رفع کنند و سپس نسبت به فروش آن اقدام کنند.

در برخی از موارد نیز شخص معامله کننده، صاحب واقعی ملک نبوده و خود را به عنوان صاحب ملک معرفی می کند. در چنین شرایطی، وکیل ملک با انجام یک استعلام سند، چنین اطلاعاتی را استخراج و به اطلاع شما می رساند. معمولاً این افراد از آشنایان و یا بستگان صاحب ملک بوده و با یک جعل سند دست به چنین اقداماتی می زنند.

از سویی گروهی از کلاهبرداران، اسناد جعلی را تهیه می کنند و هنگام دید و بازدید، ملک دیگری را به شما نشان می دهند و در نهایت افراد ساده گول چنین شیادانی را خورده و معامله را انجام می دهند. در صورتی که ملکی در کار نیست و سند جعلی است. یکی از شگردهایی که این افراد در این معاملات استفاده می کنند، تطمیع طرف مقابل با قیمت مناسب می باشد که شما با کمک گرفتن از وکیل ملک خود می توانید از چنین اقداماتی پیشگیری کنید.

وکیل ملک چه کمکی به ما می‌کند 1

حضور وکیل ملک در معاملات رهن و اجاره

معاملات رهن و اجاره این روزها سهم بزرگی از معاملات بازار مسکن را در دست دارد، زیرا با توجه به نوسانات قیمت مسکن بسیاری از مردم دیگر قدرت خرید مسکن را ندارند. این نوسانات تنها در زمینه خرید و فروش تاثیرگذار نبوده و بازار رهن و اجاره را نیز در برگرفته است.

در چنین معاملاتی شاید شما دیگر رنگی از کلاهبرداری را شاهد نباشید اما شاهد بسیاری از خلف وعده ها در معاملات رهن و اجاره باشید. بسیاری از توافقات در حین معامله انجام میشود اما توسط مستاجر و یا موجر رعایت نمی شود.

هنگام معامله همه چیز خوب پیش می رود و دو طرف مشکلی با یکدیگر ندارند و این باعث می شود بسیاری از توافقات در قرارداد ثبت نشود، این می تواند یکی از مواردی باشد که افراد در هنگام معامله رهن و اجاره آن را رعایت نکرده و بعدها دچار مشکل شوند.

در چنین مواردی با کمک گرفتن از وکیل ملک خود می توانید معامله رهن و اجاره را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا عدم رعایت توافقات، می توانید به کمک وکیل ملک خود از مستاجر شکایت کنید.

معاملات خود را با وکیل ملکی آسوده خاطر انجام دهید 1

حضور وکیل ملک در معاملات پیش فروش واحدهای آپارتمانی

پیش فروش واحدهای آپارتمانی یکی از معاملاتی است که طی سال‌ها با کلاهبرداری ها و مشکلات این چنینی روبرو شده و بسیاری از مردم در این راستا سرمایه خود را از دست داده اند اما امروزه دیگر این معاملات مانند سابق در شرکت ها انجام نمی شوند و باید در دفتر ثبت اسناد رسمی تنظیم شود تا تمام موارد حقوقی و قانونی آن رعایت شود.

در چنین مواردی قانون کار خود را می کند و شما نیازی نیست برای انجام معامله وکیل ملک را برای این کار استخدام کنید. البته می توانید وکیل ملک را استخدام و یک وکالت تام اختیار جهت انجام چنین معامله ای به او بدهید. او می تواند در کنار شما و به شما مشاوره های ملکی داده و به شما کمک کند تا یک معامله خوب و منصفانه داشته باشید.

برای پیگیری های بعدی نیز وکیل ملک خود را مسئول پیگیری های بعدی کنید تا او به جای شما ساخت واحدها را پیگیری و در صورت بروز هرگونه نقض در کار، شکایتی تنظیم کند.

در نهایت می توان گفت یک وکیل ملک می تواند همیشه در تمام موارد حقوقی ملکی همراه شما بوده و در موارد لازم به شما مشاوره ملکی داده تا نه تنها در دام شیادان گرفتار نشوید، بلکه معامله شما به صورت کاملاً قانونی بوده و هزینه ای بیش از هزینه های لازم برای معامله ملک پرداخت نکنید.