حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به کارشکنی برخی بانک ها اظهار نمود: مشکلاتی که این بانک ها ایجاد کرده اند بایستی برطرف گردد. به گفته این مقام مسئول چنین کارشکنی هایی عملکرد دولت و مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

عقبایی به عنوان نایب رئیس مشاوران املاک تهران جزئیاتی درباره آینده مسکن ارائه نمود و این طور گفت: یکی از مهم ترین نگرانی های ما در خصوص آینده بازار اجاره است. وی ضمن اشاره به بالا بودن نرخ اجاره بها عنوان کرد: ورود جدی دولت به این بازار شدیدا احساس می شود و دولت می بایست برای کنترل بازار اجاره پیش از آن که دیر شود اقدام کند. عقبایی از مسکن استیجاری سخن به میان آورد و این طور گفت: یکی از راهکار هایی که می تواند آینده بازار اجاره را تحت تأثیر قرار دارد و به مستأجران کمک کند پیاده سازی طرح مسکن استیجاری است. ایشان در ادامه صحبت هایشان خطاب به نمایندگان مجلس، خواستار تصویب اصلاحیه سیاست های پولی و بانکی تا قبل از سال ۹۸ شدند و افزودند: چنانچه این مهم محقق گردد و دولت نیز تسهیلات بیشتری برای متقاضیان لحاظ کند آنگاه دور از انتظار نخواهد بود که قدرت خرید افراد بالا برود و شرایط بهتری بر بازار مسکن حاکم گردد.

وی از تسهیلات بانک مسکن سخن گفت و تصریح کرد: مبلغ و شرایط وام باید همسو با درآمد آن ها باشد. عقبایی افزود: صرف این که سقف تسهیلات را افزایش دهیم شرایط بهبود نخواهد یافت ایم. وی جزئی تر توضیح داد و این طور گفت: چنانچه به ازای رشد سقف تسهیلات، اقساط آن نیز به میزان قبل توجهی افزایش یابد آن گاه چطور دریافت کننده خواهد توانست این چنین اقساط را پرداخت نماید. عقبایی ادامه داد حتی اگر فرض را هم بر این بگذاریم که رقم وام به ۵۰۰ میلیون تومان برسد باز هم باید بپذیریم پرداخت اقساط آن برای بیشتر متقاضیان دشوار است.

این مقام مسئول بار دیگر تأکید کرد: تسهیلات را باید به گونه ای ارائه نمود که با میزان درآمد مردم هماهنگی داشته باشد. نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: بازار اجاره بها وضعیت خوبی ندارد و نگرانی هایی پیرامون آینده این بازار وجود دارد که امید است با لحاظ کردن برنامه های جدید، اقدامات ارزشمندی  در دستور کار قرار بگیرد.

عقبایی این طور ادامه داد: در حال حاضر بازار مسکن در وضعیت رکود به سر می برد و اذعان نمود: چنانچه وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حوزه مسکن بتواند در این راستا گام های مهمی بردارد آن گاه می توان نسبت به بهبود اوضاع امیدوار بود.

  • منبع خبر : مشرق نیوز