فریدون بابایی، فرماندار خلال، با اشاره به این که اجرای پروژه مسکن امید در کانون توجه قرار دارد، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه از اماکن دولتی خالی استفاه خواهد شد و زمین های رها شده به کار گرفته می شوند.

این مقام مسئول ضمن حضور در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این خصوص اظهار داشت: برای این که بتوانیم پروژه  مسکن امید را پیاده سازی کنیم نیاز است دستگاه های اجرایی وارد عمل شوند و به معرفی اماکن بلااستفاده و اراضی رها شده بپردازند. وی این طور ادامه داد: زمانی که اطلاعات مربوط به این اراضی در اختیار دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار شهری قرار بگیرد پس از انجام امور مربوطه می توان در راستای پیاده سازی طرح های اجرایی گام برداشت.

فریدون بابایی با بیان این که پروژه ساماندهی منطقه قدیمی قلعه باشی در ایستگاه های پایانی خود قرار دارد، اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار و پیمان سپاری است. ایشان در خصوص زمان اجرای این طرح نیز توضیحاتی ارائه نمودند و این طور گفتند: اجرای این طرح از اوایل سال آینده استارت خواهد خورد که اجرای آن در مناطق قلعه باشی، راسته بازار پایین و بالا در مرکز شهر و بازار ابوذر صورت خواهد گرفت ضمن این که عملیات مربوطه توسط اداره کل مسکن و شهرسازی استان اجرایی می شود.

وی در ادامه از اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه سخن به میان آورد و اذعان نمود: محل تأمین بودجه مورد نظر از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی پایدار شهری بوده و مبلغ مورد استفاده ۵۰ میلیارد ریال گزارش شده است.  به گفته بابایی مهم ترین هدف این طرح، سازماندهی معابر عمومی در منطقه قعله باشی بوده  ضمن این که دیگر اهداف را می توان ساماندهی بازار های موجود در مجاورت قلعه باشی، ساخت امکانات گردشگری در مرکز شهر و مبادرت به نوسازی واحد های فرسوده در مرکز شهر را اعلام کرد.

این فرماندار از تسریع این عملیات در خلخال ابراز خوشحالی کرد و تصریح نمود: پیاده سازی طرح بازآفرینی مناطق فرسوده شهری با نتایج مثبتی همراه بوده که آثارش را می توان به وضوح در قسمت های مختلف شهر مشاهده کرد.

به گفته بابایی مهم ترین هدف دولت از پیاده سازی طرح بازسازی مناطق شهری، ارتقا و بهبود سطح زندگی مردم بوده به ویژه زندگی افرادی که در حاشیه های شهر و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند.

وی با اشاره به این که دولت اعتبارات مورد نیاز جهت بازسازی سکونتگاه های غیررسمی را از محل منابع اعتباری متفاوت تهیه و گردآوری می سازد، اظهار داشت: اجرای این طرح به صورت مشارکتی میان دستگاه های اجرایی ستاد بازآفرینی شهری و شهرداری بوده است.

بابایی به عنوان یکی از مهم ترین معضلات حال حاضر کشور، عدم وجود نظارت و کنترل دقیق بر ساخت و ساز را نام برد و اظهار داشت: به واسطه این امر ساخت و ساز های غیررسمی اوج می گیرند و سکونت گاه های غیررسمی بیش از پیش نمود پیدا می کنند.

بابایی به عنوان فرماندار از مسئولان عضو ستاد بازآفرینی شهری، خاتمه دادن به ساخت و ساز های غیررسمی را خواستار شد و در این باره گفت: نیاز است تلاش های همه جانبه ای برای بالا بردن کیفیت زندگی در مناطق محروم و حواشی شهر صورت بگیرد.

به گفته بابایی دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری ملزم به اجرای طرح های پیشنهادی هستند که این طرح ها عموما در مناطق تاریخی، بافت های ناکارآمد، مناطق فرسوده شهری و همچنین حاشیه های شهر اجرا می شوند و اعتبار مورد نیازشان از محل اعتبارات ملی تأمین می گردد.

بابایی از اختصاص بودجه به تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهری توسط مرکز کشور خبر داد و تصریح نمود: برای دریافت این اعتبار لازم است دستگاه های عضو، برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دهند. از جمله این دستگاه های عضو می توان به شرکت آب و فاضلاب، گاز، برق و همچنین مخابرات اشاره کرد.

  • منبع خبر : شهرخبر